Gå til innhold

Ealoken : Prosjekt Volvo 740, Drift project

Ranger emnet

ealoken

Anbefalte innlegg

stemmer det ole :)

fått svar ang motor nå, komplett RB26DETT med kasse og komplett elnett kommer på ca 35000. og den er mulig og hente i slutten av juli.

har også fått et sted som hjelper meg med tilpassningene i motor rommet med motorfester og slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 249
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Du skal være ferdig i 08? Har du penger til den RB26`n i juli da? Og hvorfor spør du etter RB25 på gatebilforumet?

Volvo 940Turbo Classic 1997

[X]Volvo 240GL Sedan 1990 [X]Volvo 240Turbo Sedan 1984 [X]Volvo 242DL 1981

[X]Volvo 240GL Herregårdsvogn 1987 [X]Volvo 940SE Sedan 1992

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye rart man kan bruke en Volvo til også vettø.

Er ikke så rart Volvo er brukt forferdelig mye i rally.

Tilgang på deler, priser, holdbarhet osv.

Volvo deler er jo også brukt mye på andre biler pga holdbarhet og styrke.

Når jeg er å kikker på rally er det nesten grommest å se de gamle volvoene komme bredt i forhold til f.eks imprezaene som har blit stille og går som regel bare rett fram.

Nå tenker jeg på underholdning i løypa og ikke tider!!

Watt link, four link osv er ting som kan gjøre bilen til Ealoken

stiv nok om det er det han vil.

Er ikke så mye hokus pokus for å få disse til å eventuellt sitte godt i bakken eller å få dem til å¨ikke bli så krengnings villige som de er originalt.

Ole

Sant det, men det koster, og er mer jobb. Det blir mye billigere og kjøpe coilover kits etc til f.eks en S13 eller S14. Styrestag med mer rattutslag osv.. alt er mulig, men veldig mye mere dyrt enn på en japse, dessverre. Men er man flink med sveiseapparat går jo det meste :)

- 85 Toyota Levin AE86 - F20C

- 87 Toyota Supra MK3 - 1JZ-GTE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du får ta til fornuften å kjøpe deg japse.. dissa volvoene einer seg ikke til drifting. greit de går sidlengs MEN drifting handler ikke gare om å ha vogna sidlengs det handler også om fart. man skal få vogna mest mulig sidlengs, gå fortest mulig samtidig som du lager mest mulig røyk. det handler om å ha mest grep og ikke om å ha mye grep forran og lite bak.. volovo er og blir en familie bil

HILSEN MEG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, jappse blir det nok ikke i denne omgangen gitt.

sitter paa hotellet i Roma naa, og dAEven, her ruller det mye fete biler, saa to 355 Modena i sta paa Autostrada, de holdt god fart for og si det slik ;)

Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er de fleste her så kritiske til lommebøkene og bilene til andre.....?!?

Sånn som jeg forstår det bygger folk bilene sine etter smak, sitt innhold på kontoen, og etterhvert når det er mulig etter ønske "drømmer".

Jeg personlig har plenty annet å bruke penger på ved siden av bil men prioriterer sterkt mitt prosjekt.

Gi heller råd eventuelle andre muligheter isteden for å svart male andres prosjekt.

Dette forumet vil bli betraktlig bedre om folk kommer med god kunnskap og råd og vink.:hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1.9 liter,

første året gikk jeg på skole og jobbet, andre året var jeg i nord norge! har du noe mer dritt og komme med så ta det på PM.

momo: skal legge ut noen bilder;)

Alt er relativt Erik, jeg bygde golfen mens jeg var i millitæret og ISTen har jeg satt sammen mens jeg studerer og jobber litt innimellom, har vel med prioriteringer å gjøre..

Men blir fort sånn når man legger ut post her, folk forlanger at det skjer noe.. :)

Gjør heller som meg, ikke legg ut noe før etter at delene er på bilen.. :)

"One should never underestimate the predictability of stupidity" - Vinnie Jones, Snatch

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blir nok bra.. er ikke altid like lett å prioritere bil heller..

og hvis man jobber og har gode venner er det ikke så mye tid å ta av heller..

hadde jeg hatt lite å gjøre hadde rx-7'en hvert på veien nå med minst 600hk :P hehe

men jeg syntes egentlig det er kjempe fint at folk maser på meg for det hjelper faktisk for hver eneste som viser interesse i tråden min gliser jeg hakket mere og får mere lyst til å skru..

greit å komme med meninger og kritikk men enda bedre om dere kommer med ros ;)

så erik dette blir kjempe bra Gleder meg til å konkurere med deg i driftbattle i fremtiden. stå på og skru.. så skal jeg prøve å gjøre det samme..

og husk det viktigste er ikke å vinne men å spinne :thumb

HILSEN MEG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
ok:)

ikke for å værra kritisk men!!

hva har skjedd på dem to åra??

:)

han har jo fått en ny potte, hvite blinkers og lesjöfors forran eller no? hehe

Og lauken, hvis du virkelig hadde brent for saken, så hadde du fint klart å skru på bilen når du gikk på skole og jobba :)

Men blir morro hvis noen av planene her kommer i gang snart, men lurt å gjøre som en annen her sa, skal du ha en prosjekt tråd, så vent til du hvertfall har noen gromdeler i hånda, ikke lag en 2 år før :)

( )Volvo 940 turbo

- Når det gjelder hester i eldre biler, er det noe som heter "det var engang..." -

- La drømmer være drømmer og ikke forumtråder... -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel, det er noe som heter ØKONOMI!

første året gikk jeg på skole mens jeg jobbet deltid, så dro jeg i militæret med 4k i mnd i "lønn"

er komplett Billsten CS på bilen samt lesjo. men ikke noe av betydning..

alt kommer med tiden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår