Gå til innhold

Lang nedetid

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Jeg er selv moderator på et forum;

Det var stort og det ble mindre aktivt som tiden gikk. For tiden er det ikke mye som skjer der, det er et greit antall besøkende, men det er ikke mange poster pr. døgn. Likevel, det er nok å gjøre der dersom man skal være en god moderator og må rydde opp i alt folk gjør feil; det er faktisk en hel del.

Vi er derimot så heldige å ha få syteunger på vårt forum. De skjønner at ting tar tid, og at ting ikke alltid går som planlagt. Hvis jeg skulle brukt 90% av forumtiden min til å forklare hvorfor forumet hadde vært nede og hva som skulle skje, gang på gang, hadde jeg ikke hatt mye tid til overs.

Tror dere virkelig ikke moderatorene her jobber for harde livet, for at vi skal få et godt forum? Kan dere ikke begynne å lese meldingene fra for eksempel Håkon eller Marius, og la vær å kommentere noe utover det?

Og til de som mener administratorer av forum tjener veldig mye på reklame, kan jeg hilse dere å si at mye av det går ut igjen til drift; utakk er visst lønnen de får, også på BF. Dere skulle virkelig skamme dere, her står de på for å få forumet opp igjen, og irriterer seg sikkert like mye som oss når forumet faller ut; og hva er takken? Arroganse, mas, bråk og ren idioti. Makan.

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 88
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ikke rart du er storforbruker når du har eget domene til tråden din osv...

du burde igrunn være takknemlig for at du kan bruke dette forumet gratis, Ett så stort forum koster masse penger å drifte med tanke på nettleie, serverplass osv... med tanke på at dette er gjort på privat basis så syntes jeg faktisk at man skal kunne tolerere litt nede tid. forumet ekspanderer med 10-40 stk hver dag.. så forumet er under kraftig vekst... så ting må gjøres med tanke på serverer og linje... noe som admins styrer med nå fortida...

nede tid er ganske vanlig på store servere også... som håkon nevner... sol.no var nede.

Men hva kunne vi ha krevd om BF guttene hadde tatt 350kr pr hode som OMC (opel) forumet gjør....

26000 registrete brukere X 350 = 9.100.000Nkr....

tygg litt på det tallet....:titties:

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brunerune
Men hva kunne vi ha krevd om BF guttene hadde tatt 350kr pr hode som OMC (opel) forumet gjør....

Hadde de tatt betalt 350kr pr hode, hadde kunne du lett kutta ut den bakerste nullen på medlemstallet. Men en 50lapp betalt med SMS eller noe hadde vært genialt.

50kr x 15 000 (tilfeldig tall ettersom du luker ut "et par"..) = 750 000kr. Nok til server drifting det hvertfall!

350kr er mye, tenker da de som henger på vacn og bf, måtte da betalt 750kr i året for å henge på to forum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brunerune
la oss si, 15000 brukere som gidder og betale 50 kr. det er 750000nok. 50 kr er IKKE mye, men en SATANS jobb og holde rede på betalt og ikke...

Har jo egne systemer for slik. Betalings systemer. Slike systemer diverse communities i Norge bruker for at de kan benytte seg av tjenester på sidene deres.

Du verifiserer mobil nr ditt mot brukeren, betaler, så får du tilgang. Ikke verre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ikke primert kun forumet de tar betalt 350,- for, det er vel medlemskap i klubben om jeg ikke tar helt feil.

Betaler 400 i kontigent på VACN og forumet er bare en del av dette.

Parts and Retards - Størst på senk i Norge.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er selv moderator på et forum;

Eirik

ER så enig så enig med deg Eirik. bare klaging å syting på folk:( å gjør dem ikke d, nei da må man finne no annet å disk, feks penger. ta å SKJERP dere litt nå folkens, å vær glad at forumet er gratis å at admin folka står på.... makan:(

11 Mercedes 250cdi 4matic bruksbil
07 bmw 525D M-Sport           bruksbil 

96 Audi A4 1.8TQ trimprosjekt.
Alpine,Genesis Dual Mono,Colossus,Cadence,DLS,RE8
Stereoprosjekttråd:http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1704
og http://www.bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=10&t=83636

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde de tatt betalt 350kr pr hode, hadde kunne du lett kutta ut den bakerste nullen på medlemstallet. Men en 50lapp betalt med SMS eller noe hadde vært genialt.

50kr x 15 000 (tilfeldig tall ettersom du luker ut "et par"..) = 750 000kr. Nok til server drifting det hvertfall!

350kr er mye, tenker da de som henger på vacn og bf, måtte da betalt 750kr i året for å henge på to forum.

2 forum av 350 = 700....:D

men 700 delt på 12 er? 58 kr pr måned....ekstreme penger det....1/2 røykepakke? eller no....

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brunerune

men 700 delt på 12 er? 58 kr pr måned....ekstreme penger det....1/2 røykepakke? eller no....

Tenkte på vacn jeg.. det er vel 400kr. Men sant det du sier.. Men jeg har ikke noe sparingsfond for bilforum blandt mine kontoer, og kommer ikke til å opprette det heller:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle jeg betalt penger for å være på BF måtte kvaliteten på innleggene blitt betraktelig skjerpet; som i din egen tråd er det mye vås, gir meg ingenting å lese.. Vås, svada, OT og flerpostinger måtte blitt mye hardere satt ned på. Større er ikke alltid bedre..

Og så lenge det skal være et bilforum for å forene alle norges bilelskere kan man ikke ta betalt; enten hadde man endt opp med et altfor seriøst forum, eller et useriøst forum hvor noen betaler og poster, mens de seriøse stikker andre steder.

Eirik

Håkon: Ja, det er litt mørkt i huset, og skjermen er heller ikke lys, i tillegg til at jeg ikke ser så godt uten kikkert. Men jo, jeg så det, og jeg vurderte også å legge til at det ikke var noe å tulle med, når du hadde sagt det du hadde sagt. Blir bare litt oppgitt av forslag av og til.

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår