Gå til innhold

Dezent A/Alutec Pole

Ranger emnet

Jokek

Anbefalte innlegg

Bilen på bildet har Volvo's Polarisfelger, som Eiker selger en kopi av. Det er som du sier 17-tommere og etter min mening de flotteste felgene du får til Volvo.

Men jeg funderer på å kjøpe 16-tommere, og har ennå ikke sett noen Volvoer med disse felgene (legger med bildet her):

pole.jpg

mvh

Joakim

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Jokek

Noen som har et bilde med en 740/940 med disse felgene:

http://www.snikk.com/joakim/div/pole.jpg

Det er 16-tommere og selges på Eiker.

Her f.eks, dette er 17"

post-1885-13804852157277_thumb.jpg

1990 Volvo 740 Turbo Intercooler

1986 Volvo 745 Turbo Intercooler

1986 Volvo 745 Turbo Intercooler Automat

1989 Volvo 740 GL

1997 Honda CBR 900RR Fireblade

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JEg hadde alutec pole 16" på vinterdekka på 740n, men har desverre ikke bilder... men de var pen og helt grei å se på, var nesten like rå som med polaris felger!

07 Land Rover Discovery 3, 22" edition ;)

94 Audi RS2

77 Volvo 242 TIC prosjekt, håper på 450++

98 Beneteau Ombrine 700 daycruiser

08 Ski-Doo MXZ 600 X-RS Pro Open

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjører nå med latterlige 185/65-15 og senkesett, og synes det er sånn passe stivt egentlig. Kunne tenkt meg litt bredere dekk da, sånn at sleda henger bedre på veien. Med 17-tommere får jeg imidlertid én tomme mindre dekk å fjære på, og med 16-tommere skulle det bli en halv. Dette tror jeg merkes ganske godt på bedriten asfalt.

Men Polaris-felgene ser jo så tøffe ut at noe må man jo ofte. Tror det kan bli ganske bra med alutec-felgene med 225-dekk også, men jeg sparer jo ikke mange kronene på det i forhold til 17-tommere, så vi får se.

mvh

Joakim

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Det er 1298,- for 16' Alutec på Eiker mot 1250,- for 17' polaris.

Goodyear Eagle F1 i 215/55ZR16 koster 1598,- og det er samme pris for 215/45ZR17, så det blir 192 kroner dyrere med 16-tommere faktisk :-) 11584kr vs 11392kr.

Men Goodyear Ventura får man for 998,- i 205/55-16 med en totalpris på 9184,- så det burde være mulig å komme billigere ut med 16-tommere. Med "billigdekk" kan det være mulig at det kommer ut på det samme. Kanskje det blir 17-tommere da... :-)

mvh

Joakim

Lenke til kommentar
Del på andre sider