Gå til innhold

Utfordring; bytte av toning på rute m varmetråder

Ranger emnet


Belia

Anbefalte innlegg

Skal bytte toning rundt om. Har kull-sort og skal selvfølgelig bytte til lysere.

Lurte da på hvor vanskelig det er å få av.

Har skjønt det slik at det sitter som fanden, og ser da for meg noen problemer med varmetrådene i bakruta.

 

Er det noe jeg bør tenke på når jeg fjerner film, eller er det bare å dure på?

Belia

V70 D5 Summum 2005

945 LT LPG 1997

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skal bytte toning rundt om. Har kull-sort og skal selvfølgelig bytte til lysere.

Lurte da på hvor vanskelig det er å få av.

Har skjønt det slik at det sitter som fanden, og ser da for meg noen problemer med varmetrådene i bakruta.

 

Er det noe jeg bør tenke på når jeg fjerner film, eller er det bare å dure på?

 

 

Har lagt på/tatt av solfilm på X-antall biler, å varmetråden i bakruta har ikke vært noe problem enda... Men filmen har en tendens til å sitte godt, å ved hjelp av litt varme kan filmen slippe lettere, men det vil sannsynlig hvis henge igjen litt limrester som må fjernes før ny film kan legges på...

745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lagt på/tatt av solfilm på X-antall biler, å varmetråden i bakruta har ikke vært noe problem enda... Men filmen har en tendens til å sitte godt, å ved hjelp av litt varme kan filmen slippe lettere, men det vil sannsynlig hvis henge igjen litt limrester som må fjernes før ny film kan legges på...

 

Ok.

Noen som vet om Volvo har sin ferdig-skjærte film på lager?

Måtte til Sverige sist for å kjøpe film på Volvo...

Belia

V70 D5 Summum 2005

945 LT LPG 1997

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så litt på solar-plexius.se sin plexi-løsning. Hadde vært gøy å testet. Noen som vet om de sender til Norge?

 

 

Det er meget dårlig/stygg løsning etter min mening... Har sett flere biler som har det, å det ser rett og slett ikke bra ut... Hvis det blir "rått" i bilen, så har det en tendens til å dugge mellom ruta og plexiplata, og ved kjøring på ujevn/dårlig vei, vil det til tider knitre og skrangle pga plexi`n som ligger mot ruta...

 

Men men, delte erfaringer og meninger her, selv hadde j valgt en ordentlig solfilm som f.eks sunguard og evt lagt på selv...

745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beste etter min mening er å bruke film. Å sette den på uten skader og luftbobler. Men hadde vært int a vite om en fikk tak i ferdig skjærte filmer til bilen. Har aldri hatt noe problem med varmetrådene. Eneste er at det har en tendens å legge igjen svart farge etter sotefilmen på trådene.

Volvo 940 Turbo Intercooler (1996) t34, 968dyser, 3"lmm, spesial chipær, stor cooler,

Opel Vectra A 2.0i (1993) SOLGT

 

Bilen min: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=155639

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beste etter min mening er å bruke film. Å sette den på uten skader og luftbobler. Men hadde vært int a vite om en fikk tak i ferdig skjærte filmer til bilen. Har aldri hatt noe problem med varmetrådene. Eneste er at det har en tendens å legge igjen svart farge etter sotefilmen på trådene.

 

Hvorfor skal alle ha alt ferdig sånn og slik? da er det jo bare å levere inn bilen til noen som driver med proffesjonell solfilm og betale de en 5-6000 så blir det jo strøkent med en gang..

 

Det er ikke spes vanskelig å skjære til en solfilm om man har en film av god kvalitet som kan krympes for å tilpasse til rutekrumming osv... film skjærer/former man enkelt og greit til på utsiden av bilen (legg filmen speilvendt på utsiden ja...) Rengjøring er jo en selvfølge...

Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er enig med deg jeg Aeomholt. Er sånn jeg har gjordt alle år. Har har sota mange bilen gjennom tida.. Og den løsningen med å kjære filmen til på utsiden, fungerer på de fleste bilen. Men for de jeg var int i å vite om en fikk ferdig.. Er at det da blir mye enklere å få filmen helt opp til toppen av glasset, og det blir rettere kanter. De små rutene i dørene bak er også ett mareritt å skjære ut syntes jeg. for jeg vil ha det helt 100prosent. filmen skal ikke være for stor eller for liten

Volvo 940 Turbo Intercooler (1996) t34, 968dyser, 3"lmm, spesial chipær, stor cooler,

Opel Vectra A 2.0i (1993) SOLGT

 

Bilen min: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=155639

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er enig med deg jeg Aeomholt. Er sånn jeg har gjordt alle år. Har har sota mange bilen gjennom tida.. Og den løsningen med å kjære filmen til på utsiden, fungerer på de fleste bilen. Men for de jeg var int i å vite om en fikk ferdig.. Er at det da blir mye enklere å få filmen helt opp til toppen av glasset, og det blir rettere kanter. De små rutene i dørene bak er også ett mareritt å skjære ut syntes jeg. for jeg vil ha det helt 100prosent. filmen skal ikke være for stor eller for liten

 

Ved bruk av ordentlig solfilm, greit utstyr og en liten smule tålmodighet, er ikke dette noe problem for en som har prøvd før... En kvalitetsfilm har alt å si på resultatet og gjør jobben enklere...

745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ferdig skjært?? Det hadde vært flott å fått taki

 

Jeg har art.nr et sted. Eneste problemet var at da jeg skulle kjøpe dette på Volvo Økern så fantes ikke art.nr. De hadde heller ikke noe film for salg.

På en handels-lekkasje-tur over grensa kjøpte jeg ferdig film på Volvo i Strømstad.

Kosta ca 300 kr for 7 vindu. Det synes jeg er billig.

Passformen var 98%, men de siste 2% blir skjult pga kantlistene. Har brukt dette i snart to år, og fargen holder fint.

 

Skal se om jeg finner art.nr til ferdigfilmen...

Belia

V70 D5 Summum 2005

945 LT LPG 1997

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så litt på solar-plexius.se sin plexi-løsning. Hadde vært gøy å testet. Noen som vet om de sender til Norge?

 

Har hatt sp-løsningen på 2stk 745/945, og den har fungert knirkefritt. Har dog tatt de av en gang eller to om året for vask. Enkelt, boblefritt, og ingen ulyder i mine biler iallefall. Strøken som soting.

Eneste minuset er at vinduene ikke kan veives ned med sp-løsningen.

www.turbo.as

 

Flest aktive brukere noensinne var 1, 01.01.70 klokka 01:00.

 

HAHA!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.solfilmhalvpris.dk eller .no. de har flere mørkhets grader

 

er jo ikke no problem å få filmen til å passe på ruta da :P er jo bare å klippe ut en papp mal først , åsså har du jo mal til begge sidene....

2001 mondeo Tddi stv

87/91 sierra cosworth 4x4

x 92 fiesta xr2i 1,8 16v

x 88 sierra sedan

x 90 sierra combi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er meget dårlig/stygg løsning etter min mening... Har sett flere biler som har det, å det ser rett og slett ikke bra ut... Hvis det blir "rått" i bilen, så har det en tendens til å dugge mellom ruta og plexiplata, og ved kjøring på ujevn/dårlig vei, vil det til tider knitre og skrangle pga plexi`n som ligger mot ruta...

 

Men men, delte erfaringer og meninger her, selv hadde j valgt en ordentlig solfilm som f.eks sunguard og evt lagt på selv...

 

Ikke rått? I beg to differ.. Her er min:

 

mafia.jpg

 

DSC_1711.jpg

 

De knirker over hode ikke. Eneste gangene du får fukt mellom ruta og plexien er når du tar ut ruta og får vanndråper innenfor når du monterer dem.

 

Dumt at man ikke kan dra ned vinduet dog

 

Er fordeler og ulemper..

- 1993 Audi S4 C4 2.2T AAN 20v Quattro

- 1992 Audi S4 C4 2.2T AAN 20v Quattro

- 1991 Audi 100 C4 2.3E AAR 10v Quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår