Gå til innhold

Maxima dragrace-tider. Hva har skjedd?

Ranger emnet


a32

Anbefalte innlegg

Har sammenlignet tider på Maxima'n min, og syns det er noe som virker litt rart...

 

28.06.03 kjørte jeg drag på En Dag På Strippen.

Det eneste jeg gjorde av forberedelser, var og ta ut reservehjule. Da ble beste tid:

 

- 60 fot : 2.226s.

- 660fot : 9.645s - 116.38 km/t

- 1/4-mile : 14.978s - 148.76 km/t

 

 

13.09.03 kjørte jeg drag igjen på Right On Gatebilfest.

I tillegg til å ta ut reservehjule, tok jeg nå også ut baksete

+ la gummiklosser mellom fjærene bak

+ satte på 16'-vinterhjul (litt tyngre) i stede for 17'-"lavprofil"

+ flytta luftfiltere ned bak inntak i fanger'n (kald-luft)

Da ble beste tid:

 

- 60 feet: 2.214s

- 660 feet: 9.582s - 119.80 km/t

- 1/4-mile: 14.908s - 148.45 km/t

 

Altså:

-60fot har gått litt ned i tid p.g.av bedre feste, men ikke mye...

-660fot har gått ned i tid og hastigheten har gått opp mye!

-men hva har da sjedd med 1/4-mila?????????

Tiden har gått ned veldig lite, og hastigheten er jo mindre!

 

DUH!

 

Har jeg hester på beite? :confused:

Nissan Maxima QX-R A32 97mod

Nissan 200SX S13 90mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk!

 

Vinterhjula er tyngre enn sommerhjula, det kan jeg kjenne! men ikke MYE tyngre.

 

Jeg hadde 1,5bar i vinterhjula, kansje de ved (f.eks.) 120km/t ble "slynget" ut slik att hele bredden på dekke først da lå mot asfalten?

 

Kansje det lønner seg å ha luft-filtere så nærme gasspjelde som mulig? (allt er i 3')

 

Får nokk skaffe meg andre hjul ja :D

 

Ble litt skuffa med de siste tidene... trodde jeg skulle klare en 14.7 eller 14.8, men det er kansje litt optemistisk?

 

Sleit i tillegg som bare f med clutchen da :(

Ved mye gass ved igangsetting og giring slura den :( måtte slippe gassen for att den skulle ta tak igjen... zinter-clutch-drit!

Den skal i hvertfall byttes til noe annet!

Nissan Maxima QX-R A32 97mod

Nissan 200SX S13 90mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by kiv_tuning

Husk på at det er mye større rullemotstand i vinterhjul en sommerhjul. Ergo toppfarten detter litt.

Smale vinterhjul har vel lavere motstand enn brede sommerhjul da men.. Alt er relativt dog..

03` Volvo V70 d5 197hk 470nm

01` Seat Leon 4x4 20vT

X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by tekNetium

...Men kaldere luft er jo tettere, så den gir i teorien mere motoreffekt?

 

Det ga jo også utslag i forbedret 201m prestanda. Det er jo først når man har passert 100 at luftmotstanden for alvor blir en avgjørende faktor...

OZzzt zzzz

93 Audi S2 coupe - Powered by ES-tuning

 

http://www.team-quattro.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår