Gå til innhold

Vurdere og kjøpe denne. er den verd pengene???

Ranger emnet

Torbergsen

Anbefalte innlegg

Og 250 hk med 337 dysene går med prog. regulator, men de får nok å gjøre.

Samma om dysene holder når du lager suppe av girkassa og cluchen ikke klarer å ta tak på snø engang vel!??

Men til trådstarter: jeg ville helt klart dratt og sett på den og om du har råd og bilen er i ganske pen stand så ville jeg klart handlet :)

en ting til du burde sjekke er dekkene som sitter på bilen. Har du ikke noen gode kjenninger innenfor dekk/bilselger-bransjen så koster dette noen kroner å bytte ut..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 37
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Samma om dysene holder når du lager suppe av girkassa og cluchen ikke klarer å ta tak på snø engang vel!??

Men til trådstarter: jeg ville helt klart dratt og sett på den og om du har råd og bilen er i ganske pen stand så ville jeg klart handlet :)

en ting til du burde sjekke er dekkene som sitter på bilen. Har du ikke noen gode kjenninger innenfor dekk/bilselger-bransjen så koster dette noen kroner å bytte ut..

ska og se på den til helga. dekk er ikke noe problem har sikkert 40 dekk på felg ligganes som e gode.

Volvo 745 TD 86mod bruksbil

Bmw e28 518I 85mod bruksbil

Volvo 145 73mod prosjekt

volvo 142 73mod prosjekt

Blazer K5 78mod hevet 4" og 35"dekk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, jeg var på biltilsynet med bilen min. For å godkjenne motor. senkesett å spacere. De så kun på de 3 tingene. Gikk ikke over bilen noe ellers..Kan hende det var pga bilen så ganske bra ut ellers.. Nye foringer over alt osv, nye skiver,klosser rundt om..Kan hende de så det uten å stå å granske:P

Volvo S60 2.0l Turbo

Volvo 940 GL

Volvo 240 GLT

Volvo 242 Turbo

x Volvo 850 T5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si meg, er det bare her purken ikke plager vettet av folk som kjører Volvo med annen motor enn originalt? Kan ikke se hvorfor dere skal godkjenne med turbo? Det er da i prinsippet en helt lik motor som ble levert originalt på 240.

Og 250 hk med 337 dysene går med prog. regulator, men de får nok å gjøre.

Det er noe som heter "regress", som fort kan gjøre deg til gjeldsslave for resten av livet ditt!! Kjører du feks ned en fotgjenger kan du risikere å få 18 millioner i krav, om forsikringsselskapet klarer å legge det over på deg (gjerne pga. "ulovlig trimmet motor").

Lenke til kommentar
Del på andre sider

koster det mye å få godkjent med senk og motor? ca pris?

Du betaler vel litt over 500kr for visning, mener jeg.. Husker ikke helt..

Så er det jo spørsmål om de feks. avdekker dårlige foringer, sprekk i bremseslanger, rust i gulv, o.l.

Om du er heldig, koster alt samme deg mindre enn tusen kr.

Bare gå over foringer og slikt før du viser den, sjekk bremser, håndbrekk må funke med max 40% avvik og være sterk nok til å holde bilen parkert..

Han sjekket itl og med varselstrekanten min :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så er det jo spørsmål om de feks. avdekker dårlige foringer, sprekk i bremseslanger, rust i gulv, o.l.

Bare gå over foringer og slikt før du viser den, sjekk bremser, håndbrekk må funke med max 40% avvik og være sterk nok til å holde bilen parkert..

trodde det kostet mer. ska få han som har biln til å ta 4 hjuls kontroll på den. er ikke noe problem siden han jobber på volvo:-) så renger jeg med at jeg henter den neste helg:D må bare få solgt den jeg har no.

Volvo 145 73mod prosjekt

volvo 142 73mod prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trodde det kostet mer. ska få han som har biln til å ta 4 hjuls kontroll på den. er ikke noe problem siden han jobber på volvo:-) så renger jeg med at jeg henter den neste helg:D må bare få solgt den jeg har no.

Ja, du må ha papirer på 4hjulskontroll for å godkjenne senking.

Videre, fikk jeg ikke godkjent senking med koni, pga. fjærene fremme kunne vries litt på, når bilen var jekket opp..

De var ikke så løse at de kunne falt ut av skålene, men de kunne vries litt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ska få han til å fikse papirer, er ikke noe problem siden han gjør det selv. er ikke sikker på hvordan dempere som sitter på biln. tenkte meg en tur opp til han i dag for å se på biln og det.

Volvo 145 73mod prosjekt

volvo 142 73mod prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Norge er det Statens Vegvesen og ikke TÜV som godkjenner ombygging av biler. <firma> bør kanskje lese litt selv i TÜV papirene de lever ut med senkesettene: Der står det opplistet en rekke forutsetninger som må kontrolleres og være oppfyllt før TÜV selv går god for senkesettmonteringen. Bla i Auflagen og Hinweise opplistet på side 4 i ditt TÜV papir kreves det at fjærens forspenning kontrolleres med fullt avlastet fjær. At det mangler fjærforspenning på din bil kan skyldes flere forhold bla. Slitasje/rust i fjær eller fjærfester.

Mvh, xxx yyy, Bergen trafikkstasjon.

Jeg vet derimot at det er *mange* som sliter med nettop dette, de kjører noen måneder med fjærene, så de "setter seg" og etterpå kan de montere/demontere fjærbeina uten fjærklemmer, pga. de sitter ikke i spenn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det kan være max avik 50% på håndbrems.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du kan jo alltids prute på prisen, men den er egentig ikke så værst hvis du tenker på hva det koster å bygge selv

- kurrant bil - 10000

- motor - 10000

- eksos - 3200

- større turbo - ca.3000, men kan være mye mer

- senkesett - 2000

- chip - 2000

- just. BTR - 1500

- stag i motorrom-2000

- total -33750

og så kan du plusse på nye 5000 i diverse piss.

+ at du sparer masse arbeid.

Og til "PsychoSigV", alle 240 turboer er rævkjørt, så det bildet ser jeg på som noe hinder :)

Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PsychoSigV

Så om jeg bruker en formue på deler i bilen min, så skal jeg sitte å regne sammen alt for å få rette beløpet? Må vel kanskje regne med bensinutgifter også. En Godt trimmet turbomotor kan man få i sverige til latterlig billig pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider