biohazard Skrevet Februar 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2007 Noen som har bremset dette oppsettet: - Orginalturbo @ 0.8 - Vikingchip - Powerfilter - Effektanlegg Lurer på om noen har bremset dette! HK/nm? Vis det er noen andre som har bremset andre oppsett, Er jeg også int i å høre om verdier og info om det Siter Volvo 940 Turbo Intercooler (1996) t34, 968dyser, 3"lmm, spesial chipær, stor cooler, Opel Vectra A 2.0i (1993) SOLGT Bilen min: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=155639 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aeomholt Skrevet Februar 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2007 Noen som har bremset dette oppsettet: - Orginalturbo @ 0.8 - Vikingchip - Powerfilter - Effektanlegg Lurer på om noen har bremset dette! HK/nm? Vis det er noen andre som har bremset andre oppsett, Er jeg også int i å høre om verdier og info om det Min -96 945 LT bremser ifølge forrige eier 225hk @ 0.7 med GIK turbo/chip, K&N filter og 3" eksos hele veien. Siter Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
biohazard Skrevet Februar 7, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2007 Javel. Noen andre som har bremsing med andre spes Siter Volvo 940 Turbo Intercooler (1996) t34, 968dyser, 3"lmm, spesial chipær, stor cooler, Opel Vectra A 2.0i (1993) SOLGT Bilen min: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=155639 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s90r Skrevet Februar 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2007 Noe særlig over 220hk blir vanskelig da turboen ikke orker mere:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
biohazard Skrevet Februar 7, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2007 Noen som har bremset med samme oppsett som jeg skrev over, men bare med t3 cossie turbo? Siter Volvo 940 Turbo Intercooler (1996) t34, 968dyser, 3"lmm, spesial chipær, stor cooler, Opel Vectra A 2.0i (1993) SOLGT Bilen min: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=155639 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
yoyofish Skrevet Februar 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2007 Sjekk i tråden til 230ft og han andre med b230fk konvertert 740.... De bremsa vel 220-238hk med noe mer modd en det du har. Tipper ca. 200hk jeg da. Siter Volvo 940 Turbo -95. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stigbrede Skrevet Februar 8, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2007 Huske på hvor stor forskjell det er på hvor du bremser. eksempel: Samme bilen bremset 219hk hos Trond Stensbøl, og 255hk hos Flissundet.... Over 200hk i motor er vel vanskelig å få til med kun 0.8 i trykk på en standard fk/ft Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
biohazard Skrevet Februar 8, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2007 Ja det er vel det ja. Men mye hk har en sånn på tommelfinger ved 0.7bar og powerfilter.. Uten chip og effektanlegg. Det er en fk motor Siter Volvo 940 Turbo Intercooler (1996) t34, 968dyser, 3"lmm, spesial chipær, stor cooler, Opel Vectra A 2.0i (1993) SOLGT Bilen min: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=155639 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Februar 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2007 220hk/387nm hos NAF på 1 kilo... se signatur for specs. Dette var med 2,5" anlegg hele veien fra start til slutt. - Orginalturbo @ 0.8 - Vikingchip - Powerfilter - Effektanlegg vil nok gi deg, om motoren og turboen er i Bra stand, rundt 180hk og ca 290nm. Alt over dette er bonus. Lønner seg å være Real på resultatene.. 225hk på en 13c turbo er seriøst vanskelig, da turboen klarer dette i kanskje 0,5sek før den går varm. B230FT bremsa 205hk og 320nm på 1,2 bar med 13C-turbo, sprek 531 topp(jeg har 530), og ellers samme oppsett som meg. DOG, husk at du har Automat nå da.. og automater liker dårlig tuning generelt, da du brenner fort alt som heter convertere og lameller :) Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Refinement! Skrevet Februar 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2007 Broderen bremsa 243 hk og 440 nm på original FK med 1,3 i ladetrykk og ecomax på samme rulle som B230FT. Han kan bekrefte at denne går vesenlig bedre enn hans om noen skulle betvile dette. At effekten vil dale kraftig ved belastning over lengre tid er en annen ting. Angående bremsinga til B230FT fant vi vel også ut i ettertid at den ga nærmere 390 nm, pga av regnefeil fra lbs/ft til nm Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Februar 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2007 satan, 240 hk av en 13C!! Det skal jo fysisk være umulig i følge datakortene på turboen:) Men, hadde vel en sprek jævel da gitt! Åssen IC kjører broderen din? Orginal eller grümkjøler? Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s90r Skrevet Februar 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2007 Finnes masse optimistiske ruller der ute...:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Refinement! Skrevet Februar 13, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2007 satan, 240 hk av en 13C!! Det skal jo fysisk være umulig i følge datakortene på turboen:) Men, hadde vel en sprek jævel da gitt! Åssen IC kjører broderen din? Orginal eller grümkjøler? Alt er originalt inkl cooler. Ble rimelig overraska selv da jeg fikk se tallene. Kjørte et pull til med 3-4 hk lavere toppeffekt, hvilket bekrefter at effekten daler betraktelig over lengre hardkjøring. At rulla skal være optimistisk er ikke godt å si i og med at bilen ikke har vært bremsa andre steder. Men det er jo typisk at den kommentaren kommer når noen får til noe som andre ikke gjør...:rolleyes: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
biohazard Skrevet Februar 13, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2007 Noen er jo heldigere enn andre. Siter Volvo 940 Turbo Intercooler (1996) t34, 968dyser, 3"lmm, spesial chipær, stor cooler, Opel Vectra A 2.0i (1993) SOLGT Bilen min: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=155639 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Februar 13, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2007 jojo, selvsagt er det jo kjempebra resultater! Hvor bremsa dere hen forresten? Det er bare at en 13C kommer til et visst punkt hvor den i teorien ikke klarer å yte bedre, altså går "tom" som det heter på godt norsk, og det skal være rundt 210hk på 2300cc.. uten at jeg er noen ekspert på det. Veit om en Impreza på 1,5 bar som bremsa 247 hk med en 13c-turbo, men han har nå merkbart (en drøy fløtekartong) mindere rom å fylle med luft også. Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.