Gå til innhold

Bremsing

Ranger emnet


biohazard

Anbefalte innlegg

Noen som har bremset dette oppsettet:

 

- Orginalturbo @ 0.8

- Vikingchip

- Powerfilter

- Effektanlegg

 

Lurer på om noen har bremset dette! HK/nm?

 

Vis det er noen andre som har bremset andre oppsett, Er jeg også int i å høre om verdier og info om det

Volvo 940 Turbo Intercooler (1996) t34, 968dyser, 3"lmm, spesial chipær, stor cooler,

Opel Vectra A 2.0i (1993) SOLGT

 

Bilen min: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=155639

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Noen som har bremset dette oppsettet:

 

- Orginalturbo @ 0.8

- Vikingchip

- Powerfilter

- Effektanlegg

 

Lurer på om noen har bremset dette! HK/nm?

 

Vis det er noen andre som har bremset andre oppsett, Er jeg også int i å høre om verdier og info om det

 

Min -96 945 LT bremser ifølge forrige eier 225hk @ 0.7 med GIK turbo/chip, K&N filter og 3" eksos hele veien.

Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

220hk/387nm hos NAF på 1 kilo... se signatur for specs. Dette var med 2,5" anlegg hele veien fra start til slutt.

 

- Orginalturbo @ 0.8

- Vikingchip

- Powerfilter

- Effektanlegg

 

vil nok gi deg, om motoren og turboen er i Bra stand, rundt 180hk og ca 290nm. Alt over dette er bonus.

 

Lønner seg å være Real på resultatene.. 225hk på en 13c turbo er seriøst vanskelig, da turboen klarer dette i kanskje 0,5sek før den går varm. B230FT bremsa 205hk og 320nm på 1,2 bar med 13C-turbo, sprek 531 topp(jeg har 530), og ellers samme oppsett som meg.

 

DOG, husk at du har Automat nå da.. og automater liker dårlig tuning generelt, da du brenner fort alt som heter convertere og lameller :)

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Broderen bremsa 243 hk og 440 nm på original FK med 1,3 i ladetrykk og ecomax på samme rulle som B230FT. Han kan bekrefte at denne går vesenlig bedre enn hans om noen skulle betvile dette. At effekten vil dale kraftig ved belastning over lengre tid er en annen ting.

 

Angående bremsinga til B230FT fant vi vel også ut i ettertid at den ga nærmere 390 nm, pga av regnefeil fra lbs/ft til nm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

satan, 240 hk av en 13C!! Det skal jo fysisk være umulig i følge datakortene på turboen:) Men, hadde vel en sprek jævel da gitt! Åssen IC kjører broderen din? Orginal eller grümkjøler?

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

satan, 240 hk av en 13C!! Det skal jo fysisk være umulig i følge datakortene på turboen:) Men, hadde vel en sprek jævel da gitt! Åssen IC kjører broderen din? Orginal eller grümkjøler?

 

Alt er originalt inkl cooler. Ble rimelig overraska selv da jeg fikk se tallene. Kjørte et pull til med 3-4 hk lavere toppeffekt, hvilket bekrefter at effekten daler betraktelig over lengre hardkjøring.

 

At rulla skal være optimistisk er ikke godt å si i og med at bilen ikke har vært bremsa andre steder. Men det er jo typisk at den kommentaren kommer når noen får til noe som andre ikke gjør...:rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jojo, selvsagt er det jo kjempebra resultater! Hvor bremsa dere hen forresten?

 

Det er bare at en 13C kommer til et visst punkt hvor den i teorien ikke klarer å yte bedre, altså går "tom" som det heter på godt norsk, og det skal være rundt 210hk på 2300cc.. uten at jeg er noen ekspert på det.

 

Veit om en Impreza på 1,5 bar som bremsa 247 hk med en 13c-turbo, men han har nå merkbart (en drøy fløtekartong) mindere rom å fylle med luft også.

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår