Refinement! Skrevet Februar 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2007 jojo, selvsagt er det jo kjempebra resultater! Hvor bremsa dere hen forresten? Motorteknikk/Bakke Oil Tools på Ålgård Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Februar 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2007 er en ny kar som har har kjøpt seg rulle her i hooden nå, så når jeg har fått i sprutet og har mer å få på papiret, skal jeg kjøre både der og på ålgård.. men det er noe klus med motoren til sindre, tore. ikke missforstå meg, for all del! me det med kammen. jeg tror deg når du sier den er stempla med "T", men det motsiger jo absolut alt som samtlige sier, tilogmed den 940'n jeg prøvde å bilforum med helt vanilla fk motor merka jeg tydelig at når jeg passerte 4000slakka det kraftig av. skjønner meg ikke på det jeg hvertfall, men at han har satt sammen motoren med gode hender er det hvertall ingen tvil om:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Februar 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2007 780'en @ 0.3 bar, vx3 kam, k&n filter, 3" downpipe, 2.5" simmonspotte i enden, katalysator, just. btr., totalrenovert motor: 145hk. Husker ikke NM, men 145hk går som en bøtte drit! Kjørte den en stund på 0.6, men tok aldri måling.. Regner med den hadde vel ca. 180hk. 780 med 145hk går ca. likt som en 240 med b230a (116hk). Som sagt husker jeg ikke NM fra kurven og 780 har aw71 også, mot 240'ens m47. Når 780'en derimot nærmer seg 200hk er det en annen historie. Original turbo, b230et sprut på b230ft (nyere typen ft med underspyling) Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboperformance Skrevet Februar 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2007 Bremsepapir på bakhjul (x1,2 for motor) for Viking Ecomax og originalturbo uten trykkregulering (fritt ladetrykk, max ca 1,4 bar). Nm-tallet er litt optimistisk. Effekten synker for hver måling pga. temperaturøkning. Ved 0,8 bar henter man ut ca 180 hk. (som Radial skriver):magic: Siter Prosjekt Fenris: 242 TIC, 300 hk, 1. premie Ål-treffet 2006: http://http://www.bilforumet.no/prosjektforum/70808-turboperformance-volvo-242-project-fenris.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Februar 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2007 når du sier uten trykkregulering, da mener du full pull da? altså "forsegla" wg..? dab, 200hk går fremdeles som en bøtte dritt i en så stor bil! regner med den ikke er noe særlig lettere enn 740..? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Februar 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2007 når du sier uten trykkregulering, da mener du full pull da? altså "forsegla" wg..? dab, 200hk går fremdeles som en bøtte dritt i en så stor bil! regner med den ikke er noe særlig lettere enn 740..? Den veier vel ca 1600kg med fører.. Er rett og slett helt jævlig å kjøre ut av kryss med 145hk i en så tung bil, livsfarlig!! Med ca 180hk går den jo "greit".. Draget er jo ialleflal greit. Men 780en trenger ny turbo da, så den kan få ladet mer. må koble til A/F måleren min også, så jeg får kontrollert bensinmengde også edit: 1600 var med v6, r4 veier vel en del mindre Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Refinement! Skrevet Februar 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2007 er en ny kar som har har kjøpt seg rulle her i hooden nå, så når jeg har fått i sprutet og har mer å få på papiret, skal jeg kjøre både der og på ålgård.. men det er noe klus med motoren til sindre, tore. ikke missforstå meg, for all del! me det med kammen. jeg tror deg når du sier den er stempla med "T", men det motsiger jo absolut alt som samtlige sier, tilogmed den 940'n jeg prøvde å bilforum med helt vanilla fk motor merka jeg tydelig at når jeg passerte 4000slakka det kraftig av. skjønner meg ikke på det jeg hvertfall, men at han har satt sammen motoren med gode hender er det hvertall ingen tvil om:) Er nok ikke en mandagsmotor kan du si, men ser du på bremsepapiret som Turboperformance la ut over her, er ikke effekten langt unna det som Sindre bremsa. Forskjellen ligger i at kurvene både for både hk og nm stiger litt tidligere og holder seg endel bedre mot 6000. Full pupp fra 2500 til 4500/5000 med andre ord. Hvem er det som har fått seg rulle forresten? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BurnPr00f Skrevet Mars 12, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2007 Mye bra & dårlig... Tenkte på å gjøre litt mer jeg, enkelt og greit. Vikingchip, bytte til A-kam, Diger Alu-cooler og T3 turbo @1,3bar eller hva som er forsvarlig... K&N-Filter, 3" hele veien med kun 1 Potte, max... Skulle blitt interessant.., da dette er ting som ikke koster mye penger... Noen som kunne tippe hva slags effekt man kan lande på da?? ;) Siter -940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd -745TIC hehe :P x740TIC 86 modTråd x245TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
940T Skrevet Mars 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 15, 2007 Har B230FT med viking chip, kn filter og 3"JT me en potte, ellers standard. Lader max 1 bar, men ganske seint. Har 0,5 bar på 3500rpm. Får jeg mer trykk tidligere med en trykk klokke med høyere grunntrykk? Siter ´94 945: B230FT SOLGT ´95 850 : B5252S- SOLGT ´86 240 : B230A- SOLGT ´83 240 : B230A- SOLGT :( gobilen ´85 360 : B200K- SOLGT (SPIKER) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BurnPr00f Skrevet Mars 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 15, 2007 Har B230FT med viking chip, kn filter og 3"JT me en potte, ellers standard. Lader max 1 bar, men ganske seint. Har 0,5 bar på 3500rpm. Får jeg mer trykk tidligere med en trykk klokke med høyere grunntrykk? Den turboen der skal jo begynne å lade allerde ved 1750omdreininger. Her ere no jalla. du har vel sånn jalla-pys-ventil eller no du..?? Siter -940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd -745TIC hehe :P x740TIC 86 modTråd x245TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Mars 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 15, 2007 Har B230FT med viking chip, kn filter og 3"JT me en potte, ellers standard. Lader max 1 bar, men ganske seint. Har 0,5 bar på 3500rpm. Får jeg mer trykk tidligere med en trykk klokke med høyere grunntrykk? veldig vanlig at wg-aktuatoren går til helvete etterhvert som tiden går. bytt til NY wg-aktuator fra feks BSR, som er på 0,8bar, så ordner det seg helt garantert :) Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
940T Skrevet Mars 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 17, 2007 Har verken jalla pys dritt eller gammel WG. Turbo å WG er kjørt ca 20000km.. Men får vel kjøpe ny WG da.. Siter ´94 945: B230FT SOLGT ´95 850 : B5252S- SOLGT ´86 240 : B230A- SOLGT ´83 240 : B230A- SOLGT :( gobilen ´85 360 : B200K- SOLGT (SPIKER) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
alcapaal Skrevet Mars 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 17, 2007 litt o.f, men hvorfor heter det egentlig bremset? Siter 87 Mazda 626 * SPIKER * 93 Audi 80E 2,0 *KONDÆM * 98 VW Passat 1,8 *SOLGT * 91 Toyota MR2 2,0 *SOLGT * 99 Chrysler G Voyager * SPIKER * 07 Volvo V 50 *SOLGT * 07 Volvo V 70 * SOLGT * 01 Audi A 6 1,8 Turbo * Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Mars 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 17, 2007 Har verken jalla pys dritt eller gammel WG. Turbo å WG er kjørt ca 20000km.. Men får vel kjøpe ny WG da.. hmm...da må du ha verden største sprekk i eksosmanifolden din hvertfal :) Kan jo hende det er lekkasje i innsugs-anlegget da...ved feks ic, glemte blanknger, etz... da sliter turboen med å bygge trykk på lave turtall. Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
940T Skrevet Mars 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 17, 2007 Hmm.. visst jeg har verdens største sprekk burde den være lett synlig.. Har lett etter sprekk/lekkasje før, men får ta å leite litt til. Koster jo ingenting det.. :) Siter ´94 945: B230FT SOLGT ´95 850 : B5252S- SOLGT ´86 240 : B230A- SOLGT ´83 240 : B230A- SOLGT :( gobilen ´85 360 : B200K- SOLGT (SPIKER) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.