Gå til innhold

Skal kjøpe Golf II, noen tips ?

Ranger emnet

thanatos

Anbefalte innlegg

Originally posted by nitewlkr

Å si at det er GL er jo superlurt dersom den blir stjålet eller du krasjer...:rolleyes:

og ang golf 1 gti så er ikke forsikringen noe lavere på den kontra en golf 2 gti....

Det funker greit, forsikringselskapet sjekker det ikke. Er ikke store forskjellen på listeprisen på en GTI og GLI. Hva skjer feks med en Seat Leon Cupra R som ikke finnes hos forsikringsselskapet og dermed blir lagt inn som vanlig Seat Leon. (Dette gjelder vel også Polo G40 hos bla. Vesta...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 40
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Dersom forsikringsselskapene ikke har typebetegnelsen inne regner de en spesialtariff. De har selvsagt og tilgang til autosys, og vet utmerket godt hvilken bil som har hvilket reg-/rammenummer.

Godt eksempel på spesialtariff: Golf GTI G60 Syncro. Ikke hørt om hos noen selskaper, ingen skadestatistikk foreligger. Da regnes det litt hit og dit og du får en pris som er tatt ut av ingenting spør du meg. Betaler 8300 for min, hadde det vært en vanlig G60 hadde jeg havnet på 16500 med min bonus..... :D

Men det der gli gti greiene virket litt halvslappt.....

VOLVO - Schnellste Traktor der welt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

import,da ? Tyskland har jo mange spennende biler, til gode penger.. da kan jeg jo "tilogmed" hoppe opp på golf III ? ikke bli fornærmet, nå,da ;) Men så en fin golf 3 til 2250 €, og etter dagens kurs, tilsvarer det rundt 17 - 18 ? Hva kommer importen på? Hva må jeg evnt regne med å betale ? Går vinninga opp i spinninga...?;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

G60Turbo;

Bilen min er forsikret som G60 Syncro, så det skal ikke bli noe trøbbel ved evt tjuveri/crash...

Dysleckticker:

Du kan regne avgifter og det greiene på autodb. I mange tilfeller går vinninga opp i spinninga, som du sier... Dette gjelder selvsagt særlig ved høyt slagvolum/effekt i kombinasjon med lavt bruksfradrag (ny bil). Det er i allefall lett for at det blir mye spinning da...

Kjøper du bil i Tyskland så får du et enormt marked å velge i sammenliknet med hjemme. Du har mye større sjangs til å finne en bil som tilfredsstiller dine bestemte krav, men du har og litt større sjangs for å bli lurt.... Særlig dersom du ikke er så kvass i tysk... Har importert selv, og vet litt om fordeler/ulemper ved dette... Husk:

Dra aldri ned med jævlig dårlig tid, eller dårlig planlegging.

Dra aldri ned med AKKURAT nok penger.

Dra aldri ned med bare en bil på hånda.

Regn ut totalpris før du drar.

Sånn i utgangspunktet er bilimport ikke noen kunst... Det kan lønne seg å snappe opp et par "triks" før man drar bare, så sparer man fort lapper.... :)

VOLVO - Schnellste Traktor der welt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by SpeedWell

Hva er motorkoden din?

jeg skal sjekke det når jeg kommer hjem, om jeg husker det. selgeren oppga 112 hk.. men jeg skal innrømme at den ikke går no sinnssykt bra, men helt greit. nå har jeg ikke kjørt mange gti'er, så sammenligningsgrunnlaget er ikke helt på topp..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Dro og testa den jeg :) var intr :) Den var go å kjøre og fyren virket grei nok han . Bilen var sinnsykt pen og ren , dra bar gjorde den og . Det jeg merket som var litt minus var at pedalene var veldig slappe og at girkassen var litt merklig . :) Men ellers så gikk den veldig bra

89 Golf 2 - lowrider Solgt

86 Golf 2 - Daily winter driver Tha Shitbox RIP

86 Golf 2 - SOLGT

Lenke til kommentar
Del på andre sider