Turbo Perra Skrevet Februar 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2007 Er litt forvirra hær.. Folk forteller at rådene på ET ikke tåler mere en 1bar og at man burde få tak i FK/FT eller H-profil råder.. Men så var jeg innom volvo i dag å skulle handle no greier. så spurte jeg om han viske noe om dette.. Det han fant ut var at det er samme rådene på alle modellene han sjekket med både ET/FK og FT. Han fortalte også at han hadde en kompis som kjører med 1,3 bar på orginal ET... :hvaskjera Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Februar 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2007 Bare bullshit. b230 et og de tidlige ft motorene har jalla råder. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo Perra Skrevet Februar 7, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2007 Er det rykter eller VET du det ? Må man kjøre med over 1 bar over lengre tid eller er det en grense så smeller det tro?? Har smelta av wastegate slangene 2 ganger opp fjell.. Målern min går bare til 2 bar.. så jeg vet ikke hvor mye trykk den ladda:doh Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
v240 Skrevet Februar 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2007 tviler på at du har hatt over 2 bar orginalt Siter 940 LT 97 http://www.bilforumet.no/900-serien/167012-v240-min-940-lt.html x740 Tic 86 model - solgt XOpel vectra 90 model - Herjebil XVOLVO 240 STV 92 mod x 4 Volvoer, 1 renå, en mitsubichi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo Perra Skrevet Februar 7, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2007 Målern bånna væffal før æ fikk tia t å slæpp gassn... Nåkka feit lyd fra både turbo og domp!! Å deven d skjer teng under pansre når trøkke øka såppas! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
v240 Skrevet Februar 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2007 orginal turbotryks måler med farger/farge? den bunner på 1 bar Siter 940 LT 97 http://www.bilforumet.no/900-serien/167012-v240-min-940-lt.html x740 Tic 86 model - solgt XOpel vectra 90 model - Herjebil XVOLVO 240 STV 92 mod x 4 Volvoer, 1 renå, en mitsubichi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo Perra Skrevet Februar 7, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2007 ja den ja.. har den også, den bånne jo ved 1 bar... altså trøkke som æ kjøre me.. men har monter en anna måler som går tel 2 bar.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
v240 Skrevet Februar 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2007 men uasett, hold deg under 1 bar med orginale rådene. Siter 940 LT 97 http://www.bilforumet.no/900-serien/167012-v240-min-940-lt.html x740 Tic 86 model - solgt XOpel vectra 90 model - Herjebil XVOLVO 240 STV 92 mod x 4 Volvoer, 1 renå, en mitsubichi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Duett Skrevet Februar 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2007 men uasett, hold deg under 1 bar med orginale rådene. mye kan man lade viss man bytter råder da?:win Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
v240 Skrevet Februar 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2007 inntercooler har plast ender som vill sprekke ved over 1 bar har jeg hørt. girkassen(m46) vill nok kansje også ikke kose seg akurat. spørs helt på kjørestil. bensin tilførsel(dyser) er vell også litt i minste laget Siter 940 LT 97 http://www.bilforumet.no/900-serien/167012-v240-min-940-lt.html x740 Tic 86 model - solgt XOpel vectra 90 model - Herjebil XVOLVO 240 STV 92 mod x 4 Volvoer, 1 renå, en mitsubichi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Februar 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2007 Er det rykter eller VET du det ? Må man kjøre med over 1 bar over lengre tid eller er det en grense så smeller det tro?? Har smelta av wastegate slangene 2 ganger opp fjell.. Målern min går bare til 2 bar.. så jeg vet ikke hvor mye trykk den ladda:doh Har hatt flere slike motorer enn du er år gammel,så jeg vil si jeg VET dette.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjørn Skrevet Februar 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2007 Bare bullshit. b230 et og de tidlige ft motorene har jalla råder. Er vel udiskutabel fakta det maxis sier her ja. Har hatt flere slike motorer enn du er år gammel,så jeg vil si jeg VET dette.. :happyhappy: Siter [ Volvo 242 -82 ] [ Fiat Uno Turbo -86 ] [ Ford Sierra Cosworth -91 ] [ Volvo 240 -83 ] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Riff Skrevet Februar 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2007 Når jeg får h-profil rådene mine så skal jeg ta bilde av både ft rådene og et rådene.. Skal legge dem ut her, så kan den legges sticky når den tid kommer. Forhåpentligvis blir det slutt på dette evige spørsmålet da :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hipolehip Skrevet Februar 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2007 Når jeg får h-profil rådene mine så skal jeg ta bilde av både ft rådene og et rådene.. Skal legge dem ut her, så kan den legges sticky når den tid kommer. Forhåpentligvis blir det slutt på dette evige spørsmålet da :D Det hørest bra ut!:) Siter Volvo 760 TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo Perra Skrevet Februar 7, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2007 Har hatt flere slike motorer enn du er år gammel,så jeg vil si jeg VET dette.. Da har jo du en 20-30 sett med smidde ET stempel å selge da. Siden du har kjørt rådene til h..vette på alle motorene:D Hvis jeg forstår deg rett da... Vet at mange påstår at rådene er svake...og dem er garranter svakere en H-profil.. men er bare rart at noen får det til å holde!.. Lurer på om det kan vere en anen grunn til at rådene ryker..??? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.