virtual Skrevet Februar 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2007 Turbo Perra skrev: Da har jo du en 20-30 sett med smidde ET stempel å selge da. Siden du har kjørt rådene til h..vette på alle motorene:D Hvis jeg forstår deg rett da... Vet at mange påstår at rådene er svake...og dem er garranter svakere en H-profil.. men er bare rart at noen får det til å holde!.. Lurer på om det kan vere en anen grunn til at rådene ryker..??? Øh, H-profil råder er de sterkeste rådene man får. :doh Og stemplet til den råden som knekker, blir også vanligvis ødelagt. Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Februar 8, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2007 hvis du mener motoren din tåler 2bar så jinn en liten da så ser du hvor lenge det går.. bare fordi målern bånner en gang er det noe helt annet enn at motoren tåler det.. *til de som tvilte på de 2bara, når jeg fikk klemt ut 1.7 av 13c'n første gang jeg fikla med ladetrykket så tror jeg godt en t3 kan levvere en liten skvett til Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Apoc_ Skrevet Februar 8, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2007 Jeg har sett ET motorer som har passert en halv mill på telleren med oppjustert ladetrykk og chip. Selvfølgelig er det holdbart. Og hvis den originale turboen din skulle klare å presse ut 2bar i et par sekund, så tåler motoren det også. Men hvis du driver å jakter på 2bar kontinuerlig i et par timer, så ser jeg for meg noen rådet som vil ut i fri luft. Alt er avhengig av kjørestil. Originale ET råder tåler ikke like mye som nyere FK/FT råder, sånn er det bare. ET er en Volvo motor, den tåler juling med med måte. Det finnes de som raser 5 A motorer i løpet av en dag også... Siter 1989 - Volvo 740 TIC - B230FT - Prosjekt 1985 - Volvo 740 GL - B230A - Bruksbilen 1993 - Opel Omega 3000 24v - C30SE - Solgt 1984 - Volvo 740 GL - B230A - Solgt Ø.K: Add-on styling til Volvo 7-serie, evt noen som støper. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo Perra Skrevet Februar 8, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2007 virtual skrev: Øh, H-profil råder er de sterkeste rådene man får. :doh Og stemplet til den råden som knekker, blir også vanligvis ødelagt. Finnes råder av Titan også.. så et firma i sverige som lager dem.. tror prisen lå på 6000kr pr stk :sombrero: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo Perra Skrevet Februar 8, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2007 B230ft skrev: hvis du mener motoren din tåler 2bar så jinn en liten da så ser du hvor lenge det går.. bare fordi målern bånner en gang er det noe helt annet enn at motoren tåler det.. *til de som tvilte på de 2bara, når jeg fikk klemt ut 1.7 av 13c'n første gang jeg fikla med ladetrykket så tror jeg godt en t3 kan levvere en liten skvett til Trokke den tåler 2 bar.. entn så var det flaks eller så må man kjøre med for mye trykk over lengre tid før ting ryker. * Se dær ja! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otto Skrevet Februar 8, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2007 hei :) Siter Volvo 740 TIC B230E/FT 1986 Mazda 323 GT 1.6i 1987 [solgt] Peugeot 205 GR 1.3 1986 [solgt] Hardy.nu Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Februar 8, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2007 Man ser tydelig forskjell på rådene før 1990 (?) og etter! Spesiellt etter at de før 1990 har tatt en tur gjennom sylinderveggen. Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Februar 8, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2007 Turbo Perra skrev: Da har jo du en 20-30 sett med smidde ET stempel å selge da. Siden du har kjørt rådene til h..vette på alle motorene:D Hvis jeg forstår deg rett da... Vet at mange påstår at rådene er svake...og dem er garranter svakere en H-profil.. men er bare rart at noen får det til å holde!.. Lurer på om det kan vere en anen grunn til at rådene ryker..??? Les hva du selv skriver,så kan du lese hva jeg skriver. Når hadde b230et smidde stempler? b23et har det derimot som også er en helt annen motor. Er det noen som har vond rygg pga løfting og mekking på b230 motorer så må det være meg gitt. Har hatt b230 turbomotorer av alle mulige typer og årsmodeller. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo Perra Skrevet Februar 8, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2007 maxis skrev: Les hva du selv skriver,så kan du lese hva jeg skriver. Når hadde b230et smidde stempler? b23et har det derimot som også er en helt annen motor. Er det noen som har vond rygg pga løfting og mekking på b230 motorer så må det være meg gitt. Har hatt b230 turbomotorer av alle mulige typer og årsmodeller. Når du skrev at du hadde hadd flere slike motorer en jeg er år gammel så hørtes d ut som om du hadde tadd liv av dem! Mener alle ET motorene har smidde stempel.. ? man hører jo om folk hele tia som tar toppen og stempla fra B230ET til å bruke på litt grommere prosjekt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Duett Skrevet Februar 8, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2007 toppen fra 230et og stemplene fra 23et sikkert da.:hellothere: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet Februar 8, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2007 gamle vs nye råder. Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Februar 8, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2007 Turbo Perra skrev: Når du skrev at du hadde hadd flere slike motorer en jeg er år gammel så hørtes d ut som om du hadde tadd liv av dem! Mener alle ET motorene har smidde stempel.. ? man hører jo om folk hele tia som tar toppen og stempla fra B230ET til å bruke på litt grommere prosjekt. Nei,jeg har hatt maaaange slike motorer og skrudd en hel del på de generelt. B23et er levert med smidde orginalt. Eneste gode delen på en b230et er toppen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo Perra Skrevet Februar 8, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2007 virtual skrev: gamle vs nye råder. Ser man det.. Har du bilde av rådene når dem ligg også?? Like mye forskjell den veien ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet Februar 8, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2007 desverre, er ikke jeg som har tatt det bildet. men jeg skal overhale motoren min neste helg, samt montere FK råder.. kan ta litt bilder osv :) Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Weiru'N Skrevet Februar 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2007 er det dyrt for h-profil råder? mvh Siter 1987 Volvo 745 tic(bremsa 235hk @ 0.8bar)b230et m/fk råder og b234 stempel, lh2.4, kappa Lesjöfors, bsr chip, 3" fra turbo med en demper, k&n filterinsats, turbotrykk @1.2 og btr: @ 3.2 =) (X)1995 Volvo 850 stv 2.5 10v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.