ole180 Skrevet Mars 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2007 Har mekka litt ET i d sista nå kan du sei, eg begynte me original innmat, fra en maskin fra 85, dei rådene som står i den er 9mm tykke og tåler lite, ville kje kjørt over 1bar over lengre tid, men vett om folk som fint kjører 1.2 bar på desse også, men d kommer nok mye ann på kjørestilen, alt går fint med vett, men som sagt, eg hadde dei rådene og stemplene fra 85 serien, tåler lite, stemplene er nok greie nok, desse var fra en B230 maskin, d var rådene også, har nå bøyd 3 av rådene mine, så går over til FT/FK rådene H-profil, desse er 13mm tykke, disse fantes i noen motorer fra 89, men kom med 13mm tykkelse for fult i 90, og underspyling kom vell i 96 trur eg, og d er nok sant d at stemplene fra B23 motoren er smidde, sko gjerne hatt noen selv(A) Men vett at ein ET maskin helst bør kjøre under 1 bar for å vær sikker, og at FT/FK tåler en mer del pga råde tykkelsen, har en kompis som kjørte 1.7 lenge og hard med disse, men har skrudd ner trykket til 1.5 nå pga han ville d, kje spør meg koffor han ville d:S:P men trudde kje den originale turboen klarte å levere 2bar trykk, må vært så i små mengder som sagt lenger oppe, men trur nok at en slik turbo klarer å levere 1.7 bar, men ville byttet turbo viss du skal kjøre høyt trykk, for då får man mer luft og trykk, kje bare trykk viss du skjønner.... Siter Volvo 740tic 85mod-prosjekt, lekebil -Accord 92mod-bruksbil med futt i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Mars 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2007 Har mekka litt ET i d sista nå kan du sei, eg begynte me original innmat, fra en maskin fra 85, dei rådene som står i den er 9mm tykke og tåler lite, ville kje kjørt over 1bar over lengre tid, men vett om folk som fint kjører 1.2 bar på desse også, men d kommer nok mye ann på kjørestilen, alt går fint med vett, men som sagt, eg hadde dei rådene og stemplene fra 85 serien, tåler lite, stemplene er nok greie nok, desse var fra en B230 maskin, d var rådene også, har nå bøyd 3 av rådene mine, så går over til FT/FK rådene H-profil, desse er 13mm tykke, disse fantes i noen motorer fra 89, men kom med 13mm tykkelse for fult i 90, og underspyling kom vell i 96 trur eg, og d er nok sant d at stemplene fra B23 motoren er smidde, sko gjerne hatt noen selv(A)Men vett at ein ET maskin helst bør kjøre under 1 bar for å vær sikker, og at FT/FK tåler en mer del pga råde tykkelsen, har en kompis som kjørte 1.7 lenge og hard med disse, men har skrudd ner trykket til 1.5 nå pga han ville d, kje spør meg koffor han ville d:S:P men trudde kje den originale turboen klarte å levere 2bar trykk, må vært så i små mengder som sagt lenger oppe, men trur nok at en slik turbo klarer å levere 1.7 bar, men ville byttet turbo viss du skal kjøre høyt trykk, for då får man mer luft og trykk, kje bare trykk viss du skjønner.... Jeg trodde at de nye rådene også var I-profil... Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Mars 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2007 "i" og "i", om man ser en typisk high poeah japse råde i "i" profil, ligner den ikke ei volvo stake.. ft/fk staker har heller forresten aldrig vært noe H-profil.. men om han kammeratten din lada 2bar med 13c turboen, i ei stund?? ha meg på husken da, så kan han kontakte meg om han vil ha ei ny snurre! ;) virtual, takker så meget fr et godt bilde på den egentlige forskjellen, har selv lengta etter å ha sett en sånn sammenligning, og veit at mange andre også har, OG å hatt behov for å ha sett det sånn;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet Mars 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2007 "i" og "i", om man ser en typisk high poeah japse råde i "i" profil, ligner den ikke ei volvo stake.. ft/fk staker har heller forresten aldrig vært noe H-profil.. men om han kammeratten din lada 2bar med 13c turboen, i ei stund?? ha meg på husken da, så kan han kontakte meg om han vil ha ei ny snurre! ;) virtual, takker så meget fr et godt bilde på den egentlige forskjellen, har selv lengta etter å ha sett en sånn sammenligning, og veit at mange andre også har, OG å hatt behov for å ha sett det sånn;) Dette bildet har jeg tatt selv, så det har jeg alle rettighetene til.. Bruk det hvem som vil! :D Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Mars 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2007 Begge rådene over her har I-profil. Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ole180 Skrevet Mars 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2007 Har kompis med FT maskin, der er d H-profil råder, og dei e originale, fekk også tak i råder selv nå, vell å merke fra B230FK maskin, desse va også i H-profil, har aldri hørt om I-profil, men vet at ET har N og M profil vertfall, for d har eg hatt i mine ET maskiner, men di tålte ingenting, så fikk tips om at Rådene fra FK/FT maskinar var ett must, og desse står d H på. Siter Volvo 740tic 85mod-prosjekt, lekebil -Accord 92mod-bruksbil med futt i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Mars 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2007 ole180: Det er ikke hva slags råder det er snakk om, det er hvilken profil de har. Der er det kun 2 profiler å velge mellom - I eller H I-profil ser ut som en I når man kapper råden på midten og H-profilen ser ut som en H når man kapper den. I-profil: H-profil: Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet Mars 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2007 Hehe, jeg ble også litt lurt da jeg fikk mine FK råder.. Det står nemlig "M" stempla inn i siden på dem, så jeg forveksla dem med r-sport rådene (eller hva enn det er) til b23et, som kalles for m-råder! Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Mars 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2007 haha ikke for å værra frekk med noen eller noe, men jeg må inrømme jeg tenkte mitt + hadde noen riiimelig hevvi bilder i hode når jeg leste "N" og "M" profil på rådene!!:D:D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Mars 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2007 Det er forresten også produsert O-profil, men den gang var ikke 240 påtenkt ennå... :D Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ole180 Skrevet Mars 4, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2007 Åja, okei, misforstått eg då, for trudde at d var d nr som sa hvilke råde d var, men va står H-en på råden min for då da? Siter Volvo 740tic 85mod-prosjekt, lekebil -Accord 92mod-bruksbil med futt i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Mars 4, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2007 Støpekode antageligvis. Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.