Gå til innhold

Råder på B230ET/FK/FT

Ranger emnet


Turbo Perra

Anbefalte innlegg

Har mekka litt ET i d sista nå kan du sei, eg begynte me original innmat, fra en maskin fra 85, dei rådene som står i den er 9mm tykke og tåler lite, ville kje kjørt over 1bar over lengre tid, men vett om folk som fint kjører 1.2 bar på desse også, men d kommer nok mye ann på kjørestilen, alt går fint med vett, men som sagt, eg hadde dei rådene og stemplene fra 85 serien, tåler lite, stemplene er nok greie nok, desse var fra en B230 maskin, d var rådene også, har nå bøyd 3 av rådene mine, så går over til FT/FK rådene H-profil, desse er 13mm tykke, disse fantes i noen motorer fra 89, men kom med 13mm tykkelse for fult i 90, og underspyling kom vell i 96 trur eg, og d er nok sant d at stemplene fra B23 motoren er smidde, sko gjerne hatt noen selv(A)

Men vett at ein ET maskin helst bør kjøre under 1 bar for å vær sikker, og at FT/FK tåler en mer del pga råde tykkelsen, har en kompis som kjørte 1.7 lenge og hard med disse, men har skrudd ner trykket til 1.5 nå pga han ville d, kje spør meg koffor han ville d:S:P

men trudde kje den originale turboen klarte å levere 2bar trykk, må vært så i små mengder som sagt lenger oppe, men trur nok at en slik turbo klarer å levere 1.7 bar, men ville byttet turbo viss du skal kjøre høyt trykk, for då får man mer luft og trykk, kje bare trykk viss du skjønner....

Volvo 740tic 85mod-prosjekt, lekebil -Accord 92mod-bruksbil med futt i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 41
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har mekka litt ET i d sista nå kan du sei, eg begynte me original innmat, fra en maskin fra 85, dei rådene som står i den er 9mm tykke og tåler lite, ville kje kjørt over 1bar over lengre tid, men vett om folk som fint kjører 1.2 bar på desse også, men d kommer nok mye ann på kjørestilen, alt går fint med vett, men som sagt, eg hadde dei rådene og stemplene fra 85 serien, tåler lite, stemplene er nok greie nok, desse var fra en B230 maskin, d var rådene også, har nå bøyd 3 av rådene mine, så går over til FT/FK rådene H-profil, desse er 13mm tykke, disse fantes i noen motorer fra 89, men kom med 13mm tykkelse for fult i 90, og underspyling kom vell i 96 trur eg, og d er nok sant d at stemplene fra B23 motoren er smidde, sko gjerne hatt noen selv(A)

Men vett at ein ET maskin helst bør kjøre under 1 bar for å vær sikker, og at FT/FK tåler en mer del pga råde tykkelsen, har en kompis som kjørte 1.7 lenge og hard med disse, men har skrudd ner trykket til 1.5 nå pga han ville d, kje spør meg koffor han ville d:S:P

men trudde kje den originale turboen klarte å levere 2bar trykk, må vært så i små mengder som sagt lenger oppe, men trur nok at en slik turbo klarer å levere 1.7 bar, men ville byttet turbo viss du skal kjøre høyt trykk, for då får man mer luft og trykk, kje bare trykk viss du skjønner....

Jeg trodde at de nye rådene også var I-profil...

Mvh. Hans -

 

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"i" og "i", om man ser en typisk high poeah japse råde i "i" profil, ligner den ikke ei volvo stake.. ft/fk staker har heller forresten aldrig vært noe H-profil..

 

men om han kammeratten din lada 2bar med 13c turboen, i ei stund?? ha meg på husken da, så kan han kontakte meg om han vil ha ei ny snurre! ;)

 

virtual, takker så meget fr et godt bilde på den egentlige forskjellen, har selv lengta etter å ha sett en sånn sammenligning, og veit at mange andre også har, OG å hatt behov for å ha sett det sånn;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"i" og "i", om man ser en typisk high poeah japse råde i "i" profil, ligner den ikke ei volvo stake.. ft/fk staker har heller forresten aldrig vært noe H-profil..

 

men om han kammeratten din lada 2bar med 13c turboen, i ei stund?? ha meg på husken da, så kan han kontakte meg om han vil ha ei ny snurre! ;)

 

virtual, takker så meget fr et godt bilde på den egentlige forskjellen, har selv lengta etter å ha sett en sånn sammenligning, og veit at mange andre også har, OG å hatt behov for å ha sett det sånn;)

 

S5021332.jpg

 

Dette bildet har jeg tatt selv, så det har jeg alle rettighetene til.. Bruk det hvem som vil! :D

1996 Volvo 945 Racewagon

X 1986 Volvo 745 Racewagon

 

Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kompis med FT maskin, der er d H-profil råder, og dei e originale, fekk også tak i råder selv nå, vell å merke fra B230FK maskin, desse va også i H-profil, har aldri hørt om I-profil, men vet at ET har N og M profil vertfall, for d har eg hatt i mine ET maskiner, men di tålte ingenting, så fikk tips om at Rådene fra FK/FT maskinar var ett must, og desse står d H på.

Volvo 740tic 85mod-prosjekt, lekebil -Accord 92mod-bruksbil med futt i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ole180: Det er ikke hva slags råder det er snakk om, det er hvilken profil de har. Der er det kun 2 profiler å velge mellom - I eller H

 

I-profil ser ut som en I når man kapper råden på midten og H-profilen ser ut som en H når man kapper den.

 

I-profil:

esp-5700bblw_w.jpg

 

H-profil:

esp-5700b3d_w.jpg

Mvh. Hans -

 

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår