Gå til innhold

Kjøpsråd: Aud A3 2,0TDi vs Golf 5 TDi

Ranger emnet

mistercartman

Anbefalte innlegg

sto ovenfor nettopp de samme valget ditt for 2 mnd siden golf eller audi.

da med 1.8 turbo.

ble til slutt en audi a3 2001 mod med 133" km på tellern.

jeg er kjempe fornøyd! digger kjørekomforen og bilen og motoren har et utrolig bunndrag. jeg mener jeg gjore et godt valg når jeg valgte audi forran golf.

dessuten er damer ville etter audi a3;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...

Bumper denne tråden litt jeg. Tok sin tid, men nå har jeg vært og prøvekjørt en Golf 5 2,0TDI.

For 250" ferdig på veien får jeg en 2004 modell med under 60.000 på meteret. 2-sone klima, bi-xenon, alufelger på sommerdekkene, service taes før overtakelse, 12mnd garanti, billig forsikring gjennom Møller, og den er svart og nice :)

Har prøvesittet i både Golf`en og A3`en. Min mening nå er at A3`en virker mindre og tettere inni. Alt kommer litt tettere på føreren, og jeg følte at det ble for tett og at den virket litt trang. Likte også instrumentene bedre i Golf`en. Det jeg har kommet frem til er at Golf`en faktisk er et bedre valg.

2,0TDI`en er jo sprek, men ikke like sprek som jeg hadde trodd.

Ville gjerne hatt integrert navi også, men har forsåvidt en TomTom fra før av, så det er ikke helt krise.

x Audi 90 -84 2.2E

x Vw Golf 2 -87 1.6

Audi 80 1.8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bumper denne tråden litt jeg. Tok sin tid, men nå har jeg vært og prøvekjørt en Golf 5 2,0TDI.

For 250" ferdig på veien får jeg en 2004 modell med under 60.000 på meteret. 2-sone klima, bi-xenon, alufelger på sommerdekkene, service taes før overtakelse, 12mnd garanti, billig forsikring gjennom Møller, og den er svart og nice :)

Har prøvesittet i både Golf`en og A3`en. Min mening nå er at A3`en virker mindre og tettere inni. Alt kommer litt tettere på føreren, og jeg følte at det ble for tett og at den virket litt trang. Likte også instrumentene bedre i Golf`en. Det jeg har kommet frem til er at Golf`en faktisk er et bedre valg.

2,0TDI`en er jo sprek, men ikke like sprek som jeg hadde trodd.

Det hørtes jo iogforseg ut som et bra tilbud. Er det hos forhandler så er det jo helt knall. Har jo mye mere å krangle på om noe skulle knote seg.

Jeg synes også at Golfen er større enn A3en inni. Slet litt med at jeg følte meg meget innestengt i en kompis sin A3 bår vi kjørte nedover til Tyskland for å hente Cab'en min. Mulig jeg er litt større en folk flest, men. (1,85 og bokser:boxers ). Mens i dama sin Golf så er jeg helt comfy. Så støtter den.

Men den 2,0 TDI med Chip er jo ikke akkurat kjip heller. Dro 325i Caben min på henger i 140 på Autobahn :cool:

Synes at det hørtes ut som et fornuftig valg jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 year later...

halloja! audi a3 og golf 5 er forøvrig bygd på samme platform, bare så det er sagt. audi har vel et bedre sammenskrudd interiør, noe mer støydemping, mens understell, motor\gir på disse er like, pass på at du går for en manuell girkasse. hva du liker selv, vel det liker du selv. jeg personlig heller vel mer mot a3. javel - den koster 20-30 mer, men samtidig er de mye lettere og selge igjen og holder seg bedre i pris på bruktbilmarkedet. er dette viktig for deg, går du så avgjort for quattro!

mvh audientusiast.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg personlig heller vel mer mot a3. javel - den koster 20-30 mer, men samtidig er de mye lettere og selge igjen og holder seg bedre i pris på bruktbilmarkedet.

Har du statistikk som kan dokumentere det? Ganske høy omsetning av Golfer, og bilen jeg endte opp med å kjøpe hadde flere interessenter på tross av at den stod på Kongsberg. Ettersom du er "audi fan" høres det bare ut som en påstand :)

x Audi 90 -84 2.2E

x Vw Golf 2 -87 1.6

Audi 80 1.8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påstand og påstand, jeg jobbet på norsk bildelsenter inntil nylig, ingen hemmelighet at audi holder seg bedre i pris. dette ser man når man har kjøpt\handlet litt bil. jeg har jobbet på oppretteren, og skrudd begge deler. det er bare min egen erfaring og oppfatning, ikke mer enn det! sant det at haldex ikke er quattro, men på såpass nye biler reagerer den elektronisk styrte enheten lynkjapt, så det fungerer da ganske godt når jeg har prøvd det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider