Gå til innhold

155 i 30 sonen!!

Ranger emnet

Bullit

Anbefalte innlegg

Originally posted by Ascona

Hvorfor er det så mye mer alvorlig å kjøre for fort i 30 sone enn i 90 sone?

Det er jo det samme lovbruddet..

'Finne frem te-skjeen' Hvor er det 90-soner? Jo, motorveier. Hvor er det 30-soner? I tettbebygd områder, rundt barneskoler, barnehager etc. Begge deler er det samme lovbruddet, men blir sett på forskjellig av samfunnet og myndighetene og straffes forskjellig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 168
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

for meg kan du kjøre så fort du vil bare du ikke tar livet av noen eller skader noen.. fort gjort å gjøre en feil i 200... går endel m i sekundet...

Kan skjønne at det går ann å kjøre fort er jo alltids bilen eller fører som begrenser det, men noen regler må en ha ellers er det det totale anarki.. Noen må dra grensa en plass og 30 sone er greit ved skoler og barnehager, men der det ikke er slike plasser burde det være 50 hvertfall...

Lykke til hvertfall til de som vil risikere farene ved dette.. Har fått kjørt fra meg på andre måter å trenger ikke tøffe meg rundt i 30 sona..

om 100år er alt glemt...

viljen dreg halve lasset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by fastone

'Finne frem te-skjeen' Hvor er det 90-soner? Jo, motorveier. Hvor er det 30-soner? I tettbebygd områder, rundt barneskoler, barnehager etc. Begge deler er det samme lovbruddet, men blir sett på forskjellig av samfunnet og myndighetene og straffes forskjellig.

Det er da massevis av strekninger med 90 sone som går tett innpå hus og sånt, tenk deg hvis en unge mister fotballen sin utpå veien da, mye værre det enn i 30..

30 soner deles ut med terningmetoden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ascona: Du har en god ting gåene her ser jeg, av en eller annen grunn kommer du alltid med en lovtolkning av ethvert overtramp på sunn fornuft.

150Km/t i en 30 sone er et respektløst overtramp overfor beboere og brukere av gjeldende vei. At dette er et lovbrudd blir etter min mening et underordnet poeng, for det er faktisk åpenbart at man bør respektere hastighetsgrenser under 60Km/t.

Hvis du er så paranoid for myndighetene, hvorfor flytter du ikke da til et skikkelig lovløst land, et sånt som du må bestikke pol10 i for å slippe unna "bagatellmessige" fartsovertredelser?

Ta å meld deg inn i "Lone Gunmen" med det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ascona

Det er da massevis av strekninger med 90 sone som går tett innpå hus og sånt, tenk deg hvis en unge mister fotballen sin utpå veien da, mye værre det enn i 30..

30 soner deles ut med terningmetoden.

I 90-sone så burde det ikke komme som en overraskelse at det kommer biler i 90km/t, men selvfølgelig enig med deg der at konsekvensene blir mer alvorlig.

Jeg blir veldig overrasket hvis det kommer en bil i 90 i 30-sone.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by fcuk

Ascona: Du har en god ting gåene her ser jeg, av en eller annen grunn kommer du alltid med en lovtolkning av ethvert overtramp på sunn fornuft.

150Km/t i en 30 sone er et respektløst overtramp overfor beboere og brukere av gjeldende vei. At dette er et lovbrudd blir etter min mening et underordnet poeng, for det er faktisk åpenbart at man bør respektere hastighetsgrenser under 60Km/t.

Hvis du er så paranoid for myndighetene, hvorfor flytter du ikke da til et skikkelig lovløst land, et sånt som du må bestikke pol10 i for å slippe unna "bagatellmessige" fartsovertredelser?

Ta å meld deg inn i "Lone Gunmen" med det samme.

Hvorfor er det kun steder med fartsgrense under 60km/h man bør respektere fartsgrensene?

Hvorfor er ikke det så viktig der det er 60km/h eller høyere fartsgrense?

som kjent er det jo uansett en forsvinnende liten andel av ulykkene her i landet som er forårsaket av for høy fart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

155km/t i 30 sona. Det er snakk om 5x'ing av fartsgrensa. Det er JÆVLA mye. Om du sammenligner det med i 90 sona vil det si - 450km/t! Det er vel ikke helt korrekt å sammenligne disse to med hverandre, men det gir et bilde på hvor JÆVLA fort det egentlig er.

Og 30 soner er der av en grunn, som oftest i tettbygde strøk hvor det bor familier, hvor det er skoler, og det som oftes ferdes mye folk. Jeg har enda ikke sett en 30 sone som jeg ikke forstår hvorfor er der. Og om han hadde 155km/t i en 30 sone på natta, greit det er ikke like farlig som på dagen, men det kan da fortsatt være folk ute, f.eks en mor som går med sitt nyfødte barn som ikke får sove. Eller en beruset person som er på vei hjem fra byen. Det er større sjangse for at disse personene er i en 30-sone enn i en 90-sone. Og ellers er det vel fartshumper, smale veier osv i en 30-sone, om det da ikke er noe ekstraordinært, som f.eks toll.

155km/t i seg selv er jo ikke så veldig mye, men det er MYE i 30-sona!! Det er det som er problemet.

Jeg er så glad jeg ikke drepte noen den gangen jeg kræsja Golfen, det var en Søndag kl 17.00. Og det er vel bare flaks at jeg ikke traff på et menneske som gikk søndagstur. Etter dette har jeg tenkt og tenkt og tenkt. Den dagen jeg dreper noen pga min hensynsløse kjøring, da trur jeg at jeg dreper meg selv også. Jeg trur aldri jeg klarer å leve et liv hvor jeg tenker på den lille ungen jeg drepte pga at jeg skulle tøffe meg for kompisene mine!!!

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jonte: godt skrevet.. dette med å tøffe seg det gjelder. Hva er egentlig vitsen? Noen som vet? Får en automatisk mer "hår " på brøstet? eller hva er pointet? Dårlig tid? Mangel på moral?

Jeg ser for meg hvilke typer de er i virkeligheten. Veldig svake mennesker som får utløp for sinne og frustrasjon i slike forum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nesten litt morsomt å lese postene fra Ascona.

Det han finner på av argumenter er jo latterlig! Først prøver han å fremstille synspunktene på en saklig måte, for så å skrive nedsettende om andre evt. kverulere på uvesentligheter dersom han slipper opp for argumenter.

Man kan ikke ta den mannen seriøst, han undergraver jo sin egen troverdighet.

BMWCCN avd. Hordaland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by JuIius

Jeg ser for meg hvilke typer de er i virkeligheten. Veldig svake mennesker som får utløp for sinne og frustrasjon i slike forum.

Helt enig.. Må være en grunnnleggende feil med disse folka her.. Hva er problemet deres? Tror det mangler noe opplæring i normer og regler fra barndommen...

om 100år er alt glemt...

viljen dreg halve lasset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår