Gå til innhold

155 i 30 sonen!!

Ranger emnet

Bullit

Anbefalte innlegg

Faen jeg er drittlei Ascona sine synspunkter på hva som er forsvarlig kjøring eller ei. Alle med vettet i behold skjønner at 155 i 30-sonen er uforsvarlig. De som mener noe annet, har ikke noe på en vei å gjøre etter mitt syn. En 30-sone blir satt på grunnlag av omgivelsene, som noen her nevner. Forbi barneskolen litt unna her jeg bor, er det 40-sone. Et annet sted er det tidsbegrenset 40-sone, i skoletiden. Et annet spørsmål er vel kanskje om man i det hele tatt FÅR bilen opp i slik fart på en 30-sone vei. MC kanskje klarer det. Iaf har vedkommende null sjans til å bremse skulle det komme noe i veibanen, rundt en sving osv.

Pga slike folk som Ascona, har samferdselsministeren, UP, Trygg Trafikk osv gode argumenter MOT oss. :(

PS. Jeg holder ikke alltid fartsgrenser, men bryter de for det meste på E18, 4 feltsvegen. Ikke så mye kryssende trafikk der :)

Bilforumet.no
Administrator
-96 BMW 328i Touring
x -92 BMW 318iS Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 168
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Originally posted by Kjetilr

jonte: godt skrevet.. dette med å tøffe seg det gjelder. Hva er egentlig vitsen? Noen som vet? Får en automatisk mer "hår " på brøstet? eller hva er pointet? Dårlig tid? Mangel på moral?

Er vel sånn det bare er.

Det er som regel kult å gjøre det man ikke har lov til.

Hvorfor trur du man begynner å røyke i smug når man er 13år? Jo, for man får ikke lov av foreldra sine, og vil trosse dem! Og da gjør man det som er ulovlig.

Sånn er det i trafikken også, det er kult å kjøre fort, man bryter loven. Man er så tøff at man faktisk tørr å gjøre det. Og ja, jeg har vært sånn, skikkelig kul når jeg nettopp hadde fått lappen. Hadde 130 igjennom Narvik sentrum på natt til 1. Mai! Hadde 200km/t med mamma's bil med full bil, en uke etter at jeg hadde fått lappen, dette var da på en oversiktlig langstrekke, men UANSETT! Det er tåpelig. Jeg har forstått det nå, og jeg kjører nesten ikke fort lengere. Det imponerer jo heller ikke jenter, heller tvert i mot. Jenter er ikke ute etter gutter som er så kule og tøffe å kjører fort. Dette er sånne ting man finner ut etterhvert som man blir mere moden å eldre.

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ascona

Hvorfor er det kun steder med fartsgrense under 60km/h man bør respektere fartsgrensene?

Hvorfor er ikke det så viktig der det er 60km/h eller høyere fartsgrense?

som kjent er det jo uansett en forsvinnende liten andel av ulykkene her i landet som er forårsaket av for høy fart.

Det dør like mange av overdose i Norge som det blir drept mennesker i trafikken, skadetallene er vel ikke direkte sammenlignbare, men et tapt arbeidsliv til narkotikaavhengighet er sikkert ikke billig.

Så du har et poeng at det er et ensidig fokus på at "fart dreper", trafikk er farlig, etc, men det er ikke det som er poenget med å mislike folk som kjører 150 i 30 sona. Det er rett og slett teit å kjøre så fort i tettbygde strøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by rdl

Fy faen du er så håpløs!

....

fylliker langs motorveien, damer med barnevogn barn som leker osv.... har hørt den før.. og ler like mye hver gang!

Polakk, når skal du fatte at når en eller annen tulling suser rundt i 200 i 30 sona, så risikerer han å frontkollidere med slike jævla tullinger som deg?!

Det er jo til slutt DEG det kommer til å gå utover.

Idiot.

"The vast majority of the net is made up of educated individuals. What will happen when just anyone can log in?" - J. C. Herz 1994

"Nothing's foolproof to a sufficiently talented fool." -James Hannah

Jeg ignorerer nomix's meningsløse innlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by JuIius

RDL kommer på en sterk annenplass...

Her er det nok snakk om at svært få andre blander seg inn i konkurransen i det hele og store.

"The vast majority of the net is made up of educated individuals. What will happen when just anyone can log in?" - J. C. Herz 1994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by spooz

- Våre tanker bør går til familie og venner.

Forhåpentligvis skammer de seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ascona

som kjent er det jo uansett en forsvinnende liten andel av ulykkene her i landet som er forårsaket av for høy fart.

Du og RDL kommer vel til å fronte en dag dere begge holder 150-200 i 30 sona..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fylliker langs motorveien, damer med barnevogn barn som leker osv.... har hørt den før.. og ler like mye hver gang!

Hva sier du om 8 år når du og hun Mona har fått dere unge. Og det kommer en høy spjeling i en klistremerkevogn og kjører på barnevogna og dama di. Ungen og dama di omkommer. Hva gjør du da? Bare finner deg ei ny dame og får unge med hun? Det er så lett liksom?

Prøv å sett deg inn i andre personers situasjon, det kan faktisk skje deg også en gang. Og jeg er redd for at det må skje med deg før du faktisk forstår alvoret.

Til slutt, det er ingen av gutta her inne som synes du er kul fordiom du har kjørt Nordpolen - Sørpolen på 2 timer med breisladd i alle svinga!!

- 02 Porsche Carrera 4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Jonte

Er vel sånn det bare er.

Det er som regel kult å gjøre det man ikke har lov til.

Hvorfor trur du man begynner å røyke i smug når man er 13år? Jo, for man får ikke lov av foreldra sine, og vil trosse dem! Og da gjør man det som er ulovlig.

Sånn er det i trafikken også, det er kult å kjøre fort, man bryter loven. Man er så tøff at man faktisk tørr å gjøre det. Og ja, jeg har vært sånn, skikkelig kul når jeg nettopp hadde fått lappen. Hadde 130 igjennom Narvik sentrum på natt til 1. Mai! Hadde 200km/t med mamma's bil med full bil, en uke etter at jeg hadde fått lappen, dette var da på en oversiktlig langstrekke, men UANSETT! Det er tåpelig. Jeg har forstått det nå, og jeg kjører nesten ikke fort lengere. Det imponerer jo heller ikke jenter, heller tvert i mot. Jenter er ikke ute etter gutter som er så kule og tøffe å kjører fort. Dette er sånne ting man finner ut etterhvert som man blir mere moden å eldre.

Helt enig med deg... Dette imponerer kun de med lav hjernekapasitet og høy egoisme.. De fleste jenter imponeres av trygg og god kjøring, hvertfall de med hjerne..

om 100år er alt glemt...

viljen dreg halve lasset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by fcuk

Det dør like mange av overdose i Norge som det blir drept mennesker i trafikken, skadetallene er vel ikke direkte sammenlignbare, men et tapt arbeidsliv til narkotikaavhengighet er sikkert ikke billig.

Så du har et poeng at det er et ensidig fokus på at "fart dreper", trafikk er farlig, etc, men det er ikke det som er poenget med å mislike folk som kjører 150 i 30 sona. Det er rett og slett teit å kjøre så fort i tettbygde strøk.

Ja, det har noe med iq å gjøre. Gjelder begge sakene.. Synd folk ikke forstår at høy fart i slike områder er farlig...

om 100år er alt glemt...

viljen dreg halve lasset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Kjetilr

Helt enig med deg... Dette imponerer kun de med lav hjernekapasitet og høy egoisme.. De fleste jenter imponeres av trygg og god kjøring, hvertfall de med hjerne..

Akkurat. Men, det er vel disse jentene som sitter på da.. :)

De som har fått sin første stringtruse, miss sixty bukse og har 20-prince og Nokia 3310'n med Rosa deksel i den nye veska si..

De får bare synes det er kult, for det er ikke slike jenter jeg er ute etter. Men, det finnes vel noen gutter med en Opel Rekord med kappede fjærer og svart bengalakk som gir bånn gass for å få disse piene med seg hjem! :)

- 02 Porsche Carrera 4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ascona, RDL eller noen av dere andre som syntes det er helt greit å kjøre 155 i 30 soner.

Lurer på en ting noen av dere som har barn ??

Jeg har en sønn på seks år og er det en ting som provoserer meg så er det grisekjøring i tettbebygd strøk.

Tror at alle som har barn setter veldig stor pris på disse grensene, men dere skjønner det vel ikke før dere får barn selv.

Er det så vanskelig å vise litt respekt, og ta det rolig i disse lave sonene ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår