Gå til innhold

155 i 30 sonen!!

Ranger emnet

Bullit

Anbefalte innlegg

Du Kenneth (Ascona) - alle de dyrene du er så stolt av at du har meid ned, hvordan kunne det egentlig skje? Du kjører jo aldri fortere enn akkurat passe, så hvorfor klarte du ikke å stoppe eller svinge unna? Etter hva du skriver så må du jo ha gjort dette med vilje?

SHV - jeg tror du har rett.

Espen

evo.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 168
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Originally posted by Ascona

Det du tydeligvis har STORE problemer med å forstå er at det er en vesentlig forskjell på å grisekjøre og å kjøre fort.

Det går faktisk an å kjøre fort med kontroll, og det er mange steder med 30 sone det er forsvarlig å kjøre langt raskere enn 30km/h.

Det er også mange steder med 30sone det ikke er i nærheten av forsvarlig å kjøre såpass fort som 30.

Det vil jeg si meg enig i

Seat Leon 20VT '01

*VW Golf Cab GLi '86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Dr_S

Faen jeg er drittlei Ascona sine synspunkter på hva som er forsvarlig kjøring eller ei. Alle med vettet i behold skjønner at 155 i 30-sonen er uforsvarlig. De som mener noe annet, har ikke noe på en vei å gjøre etter mitt syn. En 30-sone blir satt på grunnlag av omgivelsene, som noen her nevner. Forbi barneskolen litt unna her jeg bor, er det 40-sone. Et annet sted er det tidsbegrenset 40-sone, i skoletiden. Et annet spørsmål er vel kanskje om man i det hele tatt FÅR bilen opp i slik fart på en 30-sone vei. MC kanskje klarer det. Iaf har vedkommende null sjans til å bremse skulle det komme noe i veibanen, rundt en sving osv.

Pga slike folk som Ascona, har samferdselsministeren, UP, Trygg Trafikk osv gode argumenter MOT oss. :(

PS. Jeg holder ikke alltid fartsgrenser, men bryter de for det meste på E18, 4 feltsvegen. Ikke så mye kryssende trafikk der :)

Problemet ditt, og til de andre her inne er egentlig ganske enkelt at dere ikke har forstått enda at den riktige måten å styre trafikken på er å overlate ansvar til individet som sitter bak rattet.

Det finnes 30 soner der 30 er alt for høy fartsgrense, men også noen der det er aaaalt for sakte.

Det finnes 80 soner der det er vannvittig å holde 80, og det finnes 80 soner der 250+ er fullstendig udramatisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by fcuk

Det dør like mange av overdose i Norge som det blir drept mennesker i trafikken, skadetallene er vel ikke direkte sammenlignbare, men et tapt arbeidsliv til narkotikaavhengighet er sikkert ikke billig.

Så du har et poeng at det er et ensidig fokus på at "fart dreper", trafikk er farlig, etc, men det er ikke det som er poenget med å mislike folk som kjører 150 i 30 sona. Det er rett og slett teit å kjøre så fort i tettbygde strøk.

Nå vet ikke jeg mer enn at det var et sted med høyeste tillatte hastighet på 30km/h.

Vet du mer?

Jeg vet ingenting om de øvrige forholdene, eller bilen som ble brukt, og heller ikke hvor kompetent føreren av bilen er.. Det er ting man må vite for å kunne gjøre en riktig vurdering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by candyman

Og en ting til.... Når skal moderatorene gripe inn og sende advarsler/slette poster/snakke til f.eks. Hondaen som driver med "person-angrep" mot Ascona her?

Ascona er ikke på noe bedre nivå enn kommentarene til Hondaen, så hvertfall jeg driter i hva Ascona føler på akkurat den saken.

Og som nevnt av andre her så skjønner jeg ikke hva som gir deg rett til å klage på dette, du er jo MYE værre enn Hondaen med all den dritten du slenger rundt deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ticket2Fly

Ascona, RDL eller noen av dere andre som syntes det er helt greit å kjøre 155 i 30 soner.

Lurer på en ting noen av dere som har barn ??

Jeg har en sønn på seks år og er det en ting som provoserer meg så er det grisekjøring i tettbebygd strøk.

Tror at alle som har barn setter veldig stor pris på disse grensene, men dere skjønner det vel ikke før dere får barn selv.

Er det så vanskelig å vise litt respekt, og ta det rolig i disse lave sonene ??

Du lider av samme problem som resten av folka her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by espen

Du Kenneth (Ascona) - alle de dyrene du er så stolt av at du har meid ned, hvordan kunne det egentlig skje? Du kjører jo aldri fortere enn akkurat passe, så hvorfor klarte du ikke å stoppe eller svinge unna? Etter hva du skriver så må du jo ha gjort dette med vilje?

Det er da et velkjent faktum at jeg i begynnelsen av min karriere som sjåfør kjørte relativt villt, og hadde en del uheldige episoder.. Disse episodene har jeg lært av, og kjører i dag på en mye mer kontrollert måte enn jeg gjorde for 4-5 år siden.

Katter og sånt gidder jeg forøvrig ikke å svinge unna nå heller, de lager jo ikkeno skade på bilen uansett..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er latterlig at de skal lage en så stor sak ut av en slik bagatell.

Da jeg gikk på videregående og hadde 3FY (fysikk) hadde vi en oppgave på en prøve hvor man skulle regne bremselengde på asfalt (friksjonstall, retardasjon o.s.v.), og så finne ut hvor sakte man måtte kjøre for å kunne være sikker på å stoppe for et barn som løper ut i veien 10 meter foran bilen..

Jeg klarte ikke å regne ut det der, så det endte med at jeg skrev på prøven "man må prøve å passere området så fort som overhodet mulig, da sjansen for at et barn vil løpe ut i veien i løpet av den korte tiden man da bruker gjennom området vil være minimal"

...jeg fikk faktisk delvis riktig der, fordi læreren kunne ikke se at svaret var galt, selv om det ikke var det han ville ha.. :D

'87 Mercedes-Benz 300GD (prosjekt rustfiks - i dvale)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et brudd på fartsbestemmelsen er et brudd på fartsbestemmelsene, og bør jo i følge det du sier uansett straffes hardt.

Jeg håper derfor at DU får grisebank en dag.

De som har prøvd seg på å gi meg bank hittil har fått grundig bank selv i ettertid.

Tøffen

Bilforumet.no
Super Moderator

- 04 VW Golf TDi
- 94 VW Golf Vr6
- 92 Honda Accord altforlat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet ditt, og til de andre her inne er egentlig ganske enkelt at dere ikke har forstått enda at den riktige måten å styre trafikken på er å overlate ansvar til individet som sitter bak rattet.

Det finnes 30 soner der 30 er alt for høy fartsgrense, men også noen der det er aaaalt for sakte.

Det finnes 80 soner der det er vannvittig å holde 80, og det finnes 80 soner der 250+ er fullstendig udramatisk.

attack41.gif

Bilforumet.no
Super Moderator

- 04 VW Golf TDi
- 94 VW Golf Vr6
- 92 Honda Accord altforlat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår