Gå til innhold

mye pratere her på forumet

Ranger emnet


espen_mg

Anbefalte innlegg

  • Svar 40
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

:magic:

Ser jeg blir omtalt tidligere i tråden..

 

Jeg sier iallefall at jeg er usikker på noe, om jeg ikke tror at jeg vet det 100%.

Om noen spør etter hjelp, kan jo det være hjelp selv om man er usikker selv, å peke de i en eventuell retning som de kan undersøke nærmere?

 

Jeg er jo ingen bilmekaniker, har ingen mekanisk bakgrunn, ingen i slekten som har mekanisk bakgrunn, så på feks. sveising, o.l., har jeg 0 peiling.

 

Diss gjerne meg, men ikke diss google?!?! wtf :sombrero:

 

For å være litt seriøs, samtidig som jeg holder innlegget litt kort, kan jeg nevne at MANGE av de mer aktive folkene på forumet her har spurt meg ikke bare en eller to ganger om ting på PM. Er for det meste ting som truetrac, o.l., foringer++, men jeg er ingen verdensmester, jeg er selvlært ved hjelp av nettop internett og litt ved hjelp av bekjente.

 

Oops, nå ble innlegget litt langt.. Men det er jo enkelt for dere å bare lukke nettleseren istedenfor å syte som en niåring over at dere må lese litt tekst? hmm :boxing

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nm-performance: Har du noen eksempler på tråder?

Jeg vet du satt mange (inkl meg selv) på plass med 1031 tråden :P Men, men.. Man lærer man lever! eller var det omvendt?

 

Dette er en grunn til at vi må samle GOD info i tråden som jeg opprettet (nyttige linker) for å avvise tulletråder.

Problemet er at alle spørsmål som går igjen (hva er forskjellen på b230f, b230et, b230a), etc. blir spurt uansett, da det er nye folk som gjerne ikke leser der oppe :p

 

Man bør da egentlig kanskje bare svare med en lenke til den informasjonstråden og rapportere tråden for stenging....

 

Det fins jo utallige slike tråder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:magic:

Ser jeg blir omtalt tidligere i tråden..

 

Jeg sier iallefall at jeg er usikker på noe, om jeg ikke tror at jeg vet det 100%.

Om noen spør etter hjelp, kan jo det være hjelp selv om man er usikker selv, å peke de i en eventuell retning som de kan undersøke nærmere?

 

Jeg er jo ingen bilmekaniker, har ingen mekanisk bakgrunn, ingen i slekten som har mekanisk bakgrunn, så på feks. sveising, o.l., har jeg 0 peiling.

 

Diss gjerne meg, men ikke diss google?!?! wtf :sombrero:

 

For å være litt seriøs, samtidig som jeg holder innlegget litt kort, kan jeg nevne at MANGE av de mer aktive folkene på forumet her har spurt meg ikke bare en eller to ganger om ting på PM. Er for det meste ting som truetrac, o.l., foringer++, men jeg er ingen verdensmester, jeg er selvlært ved hjelp av nettop internett og litt ved hjelp av bekjente.

 

Oops, nå ble innlegget litt langt.. Men det er jo enkelt for dere å bare lukke nettleseren istedenfor å syte som en niåring over at dere må lese litt tekst? hmm :boxing

 

Trodde ikke det var deg de mente. Syntes faktisk innlegga dine er bra, så dette må du ikke bry deg om!!..... jeg har faktisk akkurat sendt deg en PM med et spørsmål eller 2 grinchy .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt av gleden (og komikken) med bilforumet er jo nettopp å lese alle swada-innleggene fra folk (les besserwissere, datanerder, wannabees, fjortisser) som knapt har tatt i en skrutrekker (og mange er under den seksuelle lavalder). Synes det er ganske friskt å legge ut egenklekkede teorier på den måten mange gjør her grinchy

 

Problemet er å skille svada fra facts for de som ikke er har så peil. Heldigvis reageres det ganske kjapt her på forumet, og eventuell feilinformasjon blir korrigert i tråden asap. :sombrero:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt av gleden (og komikken) med bilforumet er jo nettopp å lese alle swada-innleggene fra folk (les besserwissere, datanerder, wannabees, fjortisser) som knapt har tatt i en skrutrekker (og mange er under den seksuelle lavalder). Synes det er ganske friskt å legge ut egenklekkede teorier på den måten mange gjør her grinchy

 

Problemet er å skille svada fra facts for de som ikke er har så peil. Heldigvis reageres det ganske kjapt her på forumet, og eventuell feilinformasjon blir korrigert i tråden asap. :sombrero:

 

Nå må du ikke drukne folk i tekniske faguttrykk...ikke alle som vet forskjellen på en srutrekker og en skiftnøkkel... :boxing

 

For de som ikke vet: En skrutrekker er et verktøy, en skiftnøkkel er det ikke. :D

Mvh. Hans -

 

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som alle veit vil det alltid være pratere...

 

Er selv medlem i Vw&Audi Clubben Norwegwn, synes det er et mye mer særiøst forum, men det tror jeg er p.g.a moderatorne som er så ihugga å tar tak i ting når trådene begynner å bli usæriøse.

 

Tilbake til Bilforumet: Jeg trives godt her på Forumet.

 

Har selv lært mye å fått my ny info her

 

Greit nok det er nok endel med litt mindre fakta å mindre peilling en andre, men det må være lov til å spøre seg fram

 

Men som Espen sier (er du inne på en tråd å du ikke veit noe om det prosjektet der så hold heller kjeft en å si du tror)

 

MVH Kenti

Volvo 740 TIC 88 Mod (solgt)

Volvo 740/940 16V Tic (solgt)

BMW 318 is Coupe (Solgt)

VW Passat 1,9 TDI Highline (Til salgs)

Volvo V90 T-4R (Ny bilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...

Har selv lært mye å fått my ny info her

...

(er du inne på en tråd å du ikke veit noe om det prosjektet der så hold heller kjeft en å si du tror)...

 

Det du her sier, er at man ikke skal komme med utsagn med mindre man har noen faktiske bevis for sine utsagn?

 

Om noen spør: "tjener man på ft turbomanifoil på et motor?", så skal man ikke svare "Det sies man tjener 10hk" ? Må da alle la vær å svare på hva som er best av 530 og 531, om de ikke vet differansen ned til minste detalj?

 

Om du ikke får motoren til å gå på over 3000rpm og "per" svarer: "Jeg tror du kan ha problemer med...", så er det bedre om han ikke svarer?

 

Eller "Vil jeg tjene noe på å fjerne balanseakslene i b234?", skal ikke besvares med mindre man har effektmålinger utført før og etter dette er gjort?

 

Det er en grense på hva man faktisk VET og hva man tror at man vet.

Man kan vite at man tror, men samtidig kan man tro at man vet at man vet.

 

Det vil i praksis si at om man skal vite at man vet at man vet, må man jo nesten legge ned hele forumet for jeg TROR nok at mesteparten her VET at de har en del utsagn som ikke er bevist på papiret.

 

Er kanskje ikke dette du mener?

Ps. mitt utsagn her tror jeg sådan er ugyldig om jeg skal vite, da jeg skrev at jeg tror at jeg vet.

 

Jeg sier meg uenig, om det er dette du mener.

Men, jeg er enig i at masse rart sies og jeg sier sikkert en del ting som ikke stemmer helt 100% jeg også, men jeg tror nok de fleste på forumet her har gjort det.

 

Når jeg derimot ikek er sikker på at jeg har dekning, vil jeg skrive at jeg TROR det kan være sånn,som jeg da fremdeles mener er en potensiell ressurss for forumet og/eller brukere. En påstand er bedre enn ingen påstand, om man trenger hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du her sier, er at man ikke skal komme med utsagn med mindre man har noen faktiske bevis for sine utsagn?

 

Om noen spør: "tjener man på ft turbomanifoil på et motor?", så skal man ikke svare "Det sies man tjener 10hk" ? Må da alle la vær å svare på hva som er best av 530 og 531, om de ikke vet differansen ned til minste detalj?

 

Om du ikke får motoren til å gå på over 3000rpm og "per" svarer: "Jeg tror du kan ha problemer med...", så er det bedre om han ikke svarer?

 

Eller "Vil jeg tjene noe på å fjerne balanseakslene i b234?", skal ikke besvares med mindre man har effektmålinger utført før og etter dette er gjort?

 

Det er en grense på hva man faktisk VET og hva man tror at man vet.

Man kan vite at man tror, men samtidig kan man tro at man vet at man vet.

 

Det vil i praksis si at om man skal vite at man vet at man vet, må man jo nesten legge ned hele forumet for jeg TROR nok at mesteparten her VET at de har en del utsagn som ikke er bevist på papiret.

 

Er kanskje ikke dette du mener?

Ps. mitt utsagn her tror jeg sådan er ugyldig om jeg skal vite, da jeg skrev at jeg tror at jeg vet.

 

Jeg sier meg uenig, om det er dette du mener.

Men, jeg er enig i at masse rart sies og jeg sier sikkert en del ting som ikke stemmer helt 100% jeg også, men jeg tror nok de fleste på forumet her har gjort det.

 

Når jeg derimot ikek er sikker på at jeg har dekning, vil jeg skrive at jeg TROR det kan være sånn,som jeg da fremdeles mener er en potensiell ressurss for forumet og/eller brukere. En påstand er bedre enn ingen påstand, om man trenger hjelp.

 

 

Tror Espen sikter til mye bullshit å ikke veit snakk om den bilen han/de har bygget og 242-T6 sine biler... noe jeg skjønner... (Rett meg om jeg tar feil)

 

Dabutcher: det var ikke sånn meint, jeg tror om du tenker deg litt om så skjønner du hva vi meiner.

 

Er ikke sakt at man ikke skal svare om noen lurer på noe.

 

Men å komme med utsang på prosjket tråder som overhodet ikke har noen meining og ikke er sant!

Volvo 740 TIC 88 Mod (solgt)

Volvo 740/940 16V Tic (solgt)

BMW 318 is Coupe (Solgt)

VW Passat 1,9 TDI Highline (Til salgs)

Volvo V90 T-4R (Ny bilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror Espen sikter til mye bullshit å ikke veit snakk om den bilen han/de har bygget og 242-T6 sine biler... noe jeg skjønner... (Rett meg om jeg tar feil)

 

Dabutcher: det var ikke sånn meint, jeg tror om du tenker deg litt om så skjønner du hva vi meiner.

 

Er ikke sakt at man ikke skal svare om noen lurer på noe.

 

Men å komme med utsang på prosjket tråder som overhodet ikke har noen meining og ikke er sant!

 

Ok, om det er sånn ment ja..

Men det er mange som påstår mye tull også da, at de får 6000hk ut av originale dyser+++, uten at de selvsagt har effektmåling.

 

Noen påstår de tjener 10hk på konfilter, etc.

 

Jeg vet ikke hva han her snakker om, hva det er for et konkret eksempel, men det er ikke bare svar som er fulle av tull heller, det er også prosjekttråder, o.l.

 

t.d., kjenner jeg noen folk som "trodde bmw 3 serien hadde turbo", pga. den dro så bra over 4000rpm.

 

Ja, helt seriøst! Han som kjøpte den, fikk beskjed av selger: "Jeg tror den har turbo, men jeg er ikke sikker". Han kjøpte den og trodde det var turbo, noe det selvsagt ikke var. Kompisen trodde også det var turbo, selv etter å ha åpnet panseret..

 

Var en vanlig 323 eller 325, husker ikke helt. E30..

Men poenget var jo at: Om folk tror slike ting, bør jo kanskje noen fortelle de en ting eller to, men man trenger jo ikke å si det på denne måten: "er du helt dum i hodet eller?? jævla tulling, hahahaha!".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, om det er sånn ment ja..

Men det er mange som påstår mye tull også da, at de får 6000hk ut av originale dyser+++, uten at de selvsagt har effektmåling.

 

Noen påstår de tjener 10hk på konfilter, etc.

 

Jeg vet ikke hva han her snakker om, hva det er for et konkret eksempel, men det er ikke bare svar som er fulle av tull heller, det er også prosjekttråder, o.l.

 

t.d., kjenner jeg noen folk som "trodde bmw 3 serien hadde turbo", pga. den dro så bra over 4000rpm.

 

Ja, helt seriøst! Han som kjøpte den, fikk beskjed av selger: "Jeg tror den har turbo, men jeg er ikke sikker". Han kjøpte den og trodde det var turbo, noe det selvsagt ikke var. Kompisen trodde også det var turbo, selv etter å ha åpnet panseret..

 

Var en vanlig 323 eller 325, husker ikke helt. E30..

Men poenget var jo at: Om folk tror slike ting, bør jo kanskje noen fortelle de en ting eller to, men man trenger jo ikke å si det på denne måten: "er du helt dum i hodet eller?? jævla tulling, hahahaha!".

 

 

Hehe Skjønner:P godt poeng for å si d sånn...

 

joda selfølgelig går det annt å fortelle de at det er feil å sånt på en FOLKELIGMÅTE!

Volvo 740 TIC 88 Mod (solgt)

Volvo 740/940 16V Tic (solgt)

BMW 318 is Coupe (Solgt)

VW Passat 1,9 TDI Highline (Til salgs)

Volvo V90 T-4R (Ny bilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår