Gå til innhold

Tsbusa: BMW 520i Touring M5 1995 modell. Familievogna!:)

Ranger emnet

Tsbusa

Anbefalte innlegg

• Svar 110
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det er bra! Du må ta vare på den:) Hvor bor du? Langt unna Tr.heim? Isåfall, skal du på NGK's lånketreff den 28 april da? :)

ja, kain fort hende at æ stekk mæ en tur dit... men har itj planlagt nå enda... men tia vil vis... hehe

99 Bmw e46 (sommervogna:P)

99 Passat 1,9 tdi syncro (bruks)

95 Passat 1,9 tdi (bruks)

69 Volvo b59-60 (partybussn) mulig selges.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå omtrent satt fra meg tanken om å kjøpe felgene ifra dekkexpress.no pga de virker veldig useriøse, og jeg vil ikke gamble for mye med det. Så, har snakket med Big Wheels, men de hadde ingen felger som jeg ville ha. Så derfor, tar jeg en telefon til GS Bildeler imorgen. Og trolig blir felgene og dekkene bestillt fra de, men desverre ikke 19" men 18", men jeg tror det går bra uansett.

-Subaru Impreza WRX "STi" 01'

-Subaru Impreza WRX 01'

http://www.dlgracing.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutter og jenter, ladies and gentleman, meine damen unt herren, FELGER ER BESTILLT!

thumb_4946.jpg

Det ble disse. Så og si helt like de jeg egentlig skulle ha. Bare at disse er 8.0x18" istedet for 8.5x19" Og dekkstørrelse blir 235/40.

Mest sansynlig får jeg de imorgen, gleeeder meg! :)

-Subaru Impreza WRX 01'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiste lunsj på jobb i 12 tiden idag, gikk ut på verkstedet igjen 12.30, GJETT hva som låg på gulvet å smilte mot meg? Jooda, 4stk fine komplette dekk og felg:) Klare til å bli montert på beemern:)

SÅ, ikveld, ble de satt på, bildene under taler for seg, og JA, skamhøy forran:( Senkesettet blir montert forran i helga, og 4 hjulskontroll med justering av spissing;)

IMG_5031.jpg

IMG_5032.jpg

IMG_5033.jpg

IMG_5034.jpg

IMG_5035.jpg

-Subaru Impreza WRX 01'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det:)

Imorgen (Onsdag) Monterer jeg senkesettet forran. Skal ha det orginalt bak. Ivertfall enda. Vil ha den høyere bak enn forran.

Skal også bestille leppe forran når neste lønning kommer..:)

Nå på lørdag blir bilen rubbet og polert profesjonellt av en kompis, som har noen år bak seg som profesjonell bilklargjører etc, så dette blir bra:)

-Subaru Impreza WRX 01'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Senkesettet er nå montert... Ble jo lavere, og lavere blir den når fjørene får sigi seg til.

MEN, fant en ting jeg ble veldig irritert over! Venstre støtdemper lekker olje, og er gåen, igrunn. Har ikke merket dette ved kjøring:/

Monterte senkefjøra på høyre siden først, og såg ikke at venstre var gåen før jeg starta med å demontere.. Hadde jeg vist den var gåen, hadde jeg ikke monterte senkesettet idag, men når en først har kommet halvveis så.. Men merker fortsatt ikke at den er gåen, "heldighvis". Men blir såklart kjøpt 2 nye..:)

Bilder ifra demontering, montering osv kommer når jeg får tid til å legge ut!:)

-Subaru Impreza WRX 01'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann på degsann!

Legger nå ut endel bilder, andre gjør det jo nesten aldri, så jeg får vel bare gjøre det jeg da..

Tar også likegodt og beskriver litt, så kanskje noen andre "lærer" noe..:)

IMG_5040.jpg

Klar for arbeid;)

IMG_5042.jpg

Har her løsnet på lenkestaget, som sitter i fjørbeinet og i stab. staget.

IMG_5043.jpg

Btw, lite rust under bilen min..

IMG_5044.jpg

Nice & tidy!:)

IMG_5045.jpg

Her har jeg løsnet på de 3 boltene som fjørbeinet sitter fast i, i underkant, ved bærekulen/opphengskulene.

IMG_5047.jpg

Jeg løsnet også på den fremste bærearmen, så det skulle bli lettere å bøye på resten av opphenget, slik at det blir lettere å ta ut fjærbeinet. Demonterte også bremsecalipper. (Logisk nok).

IMG_5048.jpg

Og når allt under er løsnet, løsner vi på de 3 muttrene i fjærbeinstårnet!

IMG_5049.jpg

Og her sere dere hele fjærbeinet er ute.

IMG_5050.jpg

Ble tomt her da:/

IMG_5051.jpg

Fjæra oppspennt.

IMG_5053.jpg

Forskjell! Hvor?!

IMG_5054.jpg

Nyfjøra, fastspent.

IMG_5055.jpg

Nyfjæra montert.

IMG_5056.jpg

Begynt med sammenmonteringen.

IMG_5058.jpg

Ferdig på høyresiden der.

IMG_5059.jpg

Venstreisden.. Demperen er så som så her.. :( (Skal bli 2 nye såklart!).

IMG_5062.jpg

Lenkestaget satt som faen på denne siden, var redd for å ødelegge den, så brukte varsomt litt varme med denne luringen:

IMG_5063.jpg

da gikk den av slik den skulle;)

IMG_5065.jpg

Demontert, og rengjort for dritt og møkk!

IMG_5066.jpg

Oppspennt den også.

IMG_5067.jpg

Og ferdig den også.

IMG_5068.jpg

Ta Ta! Ferdig, bilen er fortsatt litt høy, men det er fordi den nylig har vært i bukk, og demperne har da fått stått litt i max, og da blir de litt stivere en stund, den seg ned iløpet av kvelden igjen, og ny fjørene kommer også til å sige ned litt etterhvert, da blir vel høyden skikkelig bra!:)

IMG_5071.jpg

Pen:)

IMG_5072.jpg

Trenger bare toning nå..

IMG_5074.jpg

Og den fordømte potta jeg venter på, har sendt mail og klaget...

Så.. Slik går no dagan!;)

-Subaru Impreza WRX 01'

Lenke til kommentar
Del på andre sider