Gå til innhold

Valg av batteri

Ranger emnet

tutigard

Anbefalte innlegg

• Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det som er viktig å presisere her er at Scott og jeg bruker utstyr fra de samme produsentene :D ;)

Det er BRA at det ikke bare er jeg som mobber deg Nils Petter...hohohohoho

*Norges Bilstereo og Multimedia Forbund (NBMF)

Bli medlem i Norges største bilstereoorganisasjon du også: http://www.dbdragracing.no/medlemskap.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kinetik Powercell`s.

Er det kommet Optima red/yellow top på øra nå da? var ikke det sist jeg sjekket, men de hadde andre optima batterier ja, men de fikk tak i maxxima 900 da

Bor ikke på øra lengre, så det aner jeg ikke..

Personlig har jeg veldig tru på kinetik, det er jo en fordel at de ikke veier mer enn en gravid elefant.. Ikke tar de så stor plass heller.. Og de er forholdsvis rimelige!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang. det "beste" batteriet..

Kinetik sitter i den bilen som spiller høyest i verden pr. dags dato.

Men , det er også litt viktig å få fram det at det er veeeldig mange batterier i den bilen.........................................................

Hvis vi går til street biler, så sitter det som regel: Odyssey,NSB 90,crankenstein eller cactus cs 90 batterier i de bilene som spiller høyest...(iallefall de jeg har sett og lest om ) sett få streetbiler med kinetic som spiller høyt.......(som jeg har sett altså)

Jeg har brukt Odyssey ,så langt selv. Og er kjempefornøyd med det.

Til uka skal jeg teste et nytt batteri, som jeg har fått lånt for nettopp å teste det ut..... For å sammenligne det mot Odyssey...

Batteriet har jeg fått lånt av Anders Fleicher/autod/installbay/installbay Hamar.

(Må si meg imponert over "sportsånden" demmes, da "de" har en bil i samme klasse som jeg konkurerer i.)

Skulle også få låne et kinetik batteri av oledeg.... Så jeg håper han fortsatt står ved de orda... så kan jeg sammenligne det, også opp imot Odyssey...og NSB 90 batteriet.............

Ved test, kommer jeg til å bruke 4 Stk Memphis caraudio 4000 watt`s forsterkere og 2 stk Memphis caraudio 12 " subwoofere...

Samme oppsettet som på Nm-Finalen....

Da ser iallefall jeg hvilket av batteriene som spiller høyest i min bil...Og det kan kanskje være en pekepinne for noen andre også...?

Kommer til å legge ut noe info om testingen, da den er avsluttet.Og da jeg har valgt det batteriet som jeg skal ha og bruke..........

Ang pris på batteriene, ligger vel de i samme land...

Norwegian Champion, 00-01-02-03-06-07-08

00-155.7db superstreet nw

01-170.2db xtreme5+ 02-170.6db xtreme5+ 03-156.7db xtreme 1+

06-155.6db street b 07 - 158.9db street b. 08 - 159.2db street c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Scott Owens er vel den "største" gutten i gata. Han bruker Kinetik.

Dette til informasjon.

Mvh

Pål

nei nei, jeg er den største (les omfang) i gata :D haha

mvh feiten fra holmestrand :)

men seriøst, i db sammenheng er det vel sikkert ikke mye som slår kinetik, northstar er vel også et bra batteri.. i denne sammenheng.. hva som er best for de lærde ta seg av.. men skal du bygge et moderat anlegg så trenger du ikke det beste i gata for å bli fornøyd vil jeg tro. Man kommer langt på vei med andre alternativer også.. bare få ut det sure syre batteriet som står originalt i bilen og få inn gel eller agm.. helst agm så tror jeg du blir fornøyd uansett.

Mitt Opel Astra prosjekt

Listen to your music, not your speakers

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg har hørt om Northstar NSB 90 er at de i street klassene har vært opptil 1dB høyere enn kinetik sine tilsvarende (2400). Men må presiseres at dette er noe jeg har hørt.. Men av folk som har verdensrekord i street klasser :boxers

Tro om jeg tråkka noen på tærne nå :D

-'00 Fiat Punto - Prosjekt dypbass

-'87 Fiat Panda - prosjekt wannabe dBdragger

Team Lydtrykk.no avd. Finnmark

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg har hørt om Northstar NSB 90 er at de i street klassene har vært opptil 1dB høyere enn kinetik sine tilsvarende (2400). Men må presiseres at dette er noe jeg har hørt.. Men av folk som har verdensrekord i street klasser :boxers

Tro om jeg tråkka noen på tærne nå :D

Jeg går utifra at dette var i identiske biler, med identiske oppsett montert og fintunet av samme mann etter de samme spsifikasjonene?!

:???:

Mvh

Pål

Som aldri er blitt nevneverdig tråkket på tærne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett, så er nok både kinetik, odyssey og nsb90 "gode" batterier...

Jeg skal iallefall gjøre det jeg kan for at min test skal bli så rettferdig som mulig...

Og det testen blir utført i identisk bil, med identiske oppsett montert og fintunet av samme mann etter de samme spesifikasjonene...

Norwegian Champion, 00-01-02-03-06-07-08

00-155.7db superstreet nw

01-170.2db xtreme5+ 02-170.6db xtreme5+ 03-156.7db xtreme 1+

06-155.6db street b 07 - 158.9db street b. 08 - 159.2db street c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går utifra at dette var i identiske biler, med identiske oppsett montert og fintunet av samme mann etter de samme spsifikasjonene?!

:???:

Mvh

Pål

Som aldri er blitt nevneverdig tråkket på tærne

Samme bil, samme person og samme tidspunkt også :) Må også sies at han anbefalte Kinetik til bruk i gata. Northstar er visst ikke sååå glad i kulde..

-'00 Fiat Punto - Prosjekt dypbass

-'87 Fiat Panda - prosjekt wannabe dBdragger

Team Lydtrykk.no avd. Finnmark

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg ikke går off topic om jeg setter meg ned her å skriver.

Jeg hadde et maxxima 900 batteri, til i vinter da det sa takk for seg. En butikk her hvor jeg bor sa at grunnen til at batteriet ikke fungerer lengere er fordi jeg har hatt så høy ladespenning. Ble målt 14,8 volt i -20 grader, men gradern er jeg ikke helt sikker på. Noe om at når ladespenninga ble høy, ble batteriet varmt og det lille av veske som er inne i batteriet fordampet.

Uansett, syntes det var slitsomt at bilen nektet å starte når den hadde stått over 16 timer uten bruk, så det jeg gjor for i vinter var å kjøpe ett vanlig syre batteri. Siden alt jeg har av bilstereo enten ikke er sendt ennå, eller ikke er bestilt ennå. Dette var på 60Ah og 650mA.

En gang til sommeren må jeg nesten ta å bestille meg ett batteri som kan matche maxxima batteriet evt bedre, pris området er mellom 1500 og 2000 kr. Men samtidig kan tåle den høyeladespenningen. Eller har fyren tatt å svindlet meg? I så fall hva var det som fikk bilen til å bli så tungstartet etter å ha stått en stund? (Kan nevne at alt som har strøm når den er av er alarmen, og evt alt annet som skal ha strøm når den er av. Men ellers ikke lagt til noe som skal trekke strømmen.)

Speisen

Ingen like dialekta mi, så eg må skrive på bokmål. *irritert*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig, vil jeg ikke anbefale MAXIMA til noen.

HAr hatt dette selv, funker topp på førsten, men om du først har tømt det en gang, er det vanskelig å få batteriet opp på topp igjen.

De holder som regel et år, maks 2. men så er det stopp. da tapper de seg for strøm, og leverer dårlig.

Vet om fler som har hatt akkurat samme problem med MAxima, og noen med optima.

Skal bli spennende å se hvor lenge Odyssey-batteriet mitt holder. dette leverer i hvertfall meget bra enda.

Det SKAL ryke av en Diesel-bil!!!!!

98 mod Golf IV TDi http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=78421