Gå til innhold

210km/t !!!!!!!!!!!!1

Ranger emnet


rdl

Anbefalte innlegg

hehe bilen min klarer ikke mere enn 180 på egenhånd, men klarer optil 200 om jeg har noen forran meg..

 

meg jeg kjører til vanlig mellom 140-160KM/T uansett veier. om du har lite å tro på meg så får du bare se faen til å sitte på enkelt å greit! de som har sitti på eller kjørt bak meg vet godt hva jeg snakker om,.

 

Taxidriver kan bl.a komm eopp med noen gode ord. tør eller vått rett eller svingete. ingen grunn til å bremse!

 

men det er mye håpløst. er faen meg gitt fartsgrenser ved gjetting/terningskast..... hva med E18 fra nordby og inn til oslo? er god for væffal 300-400KM/T... fartsgrensa er utrolig 90!!!

 

Hva faen er det forno! Har nesten lyst til å filme med innborad kamera der jeg holder flyt i trafikken i 120. og sende til snuten !

 

80 sona inn til lillestrøm oxo, rælings-tunnelen osv.. Hvem faen kjører 80?.

 

bortsett fra sopere og overtroiske nervevra ksom tror det vil smelle så fort du er 5KM/T over farts grensa!

Verdensmester'n ©

  • EPC Chiptuning
  • Spyshop Overvåking
  • Dekkpartner Holmen-Bilgummi
  • Autover Bilglass
  • Crazy Wheels Design
  • Felgimport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 98
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by Jonte

 

Nei!!

 

Ascona mener at fartsgrensene er bare satt opp sånn som de er ved hjelp av terningkast.

 

Så det er egentlig bare tilfeldig at det ikke er 30-sone i den tunnelen og 80-sone i den 30-sona.

 

 

Skal du fortelle oss at DU er så jævli gullunge og kjører 10KM&T under farts grensa?

 

 

Er lei av å forbikjøre nesten ALT jeg ser på gata av bilen som skla være så jævli TUNA og STYLA og hva dme ikke er.... ALLE holder under fartsgrensa!

er latterlig å se på!

Verdensmester'n ©

  • EPC Chiptuning
  • Spyshop Overvåking
  • Dekkpartner Holmen-Bilgummi
  • Autover Bilglass
  • Crazy Wheels Design
  • Felgimport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Celikar

Hva som er trygt og hva som ikke er trygt er egentlig irrelevant, for det kan være forholdsvis trygt å frese gjennom tunellen i 200km/t seint på natta

 

Men ikke i tunnellen det er snakk om i dette tilfellet. Så bratt som det er der han/hun har kjørt 200+ (for å få 210km/t i bunn) vil man få noen helt ekstreme bremselengder. Ikke ser man spesielt langt fram heller.

'99 Audi S4

'12 Honda CB1kR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan fortsatt få KORTERE og farligere bremselenger ved lavere farts grense oxo, men hva er pointet ditt?

 

Samma var det jo klaging av rælings tunnelen....er jo IKKEno problem å begynne å bremse 20m FØR 50KM/T skiltet når du har ca 180-200

 

Har værtfall ikke jeg sliti med!

Verdensmester'n ©

  • EPC Chiptuning
  • Spyshop Overvåking
  • Dekkpartner Holmen-Bilgummi
  • Autover Bilglass
  • Crazy Wheels Design
  • Felgimport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri kjørt i den tunellen tror jeg, men jeg ville egentlig påpeke at faren for å kjøre på dyr i tuneller er nærmest ikke tilstedeværende, men kjernen i denne diskusjonen blir vel å skille de som tar forbehold fra de som ikke tar forbehold. De fleste kan kjøre fort, og noen reagerer jævlig raskt og kjører "tryggere" i høye hastigheter enn hva andre kan, men det betyr ikke at kjøring i høye hastigheter er direkte trygt, eller hva?

Nå skal det jo sies at bilkjøring i seg selv ikke er så trygt, men de som mener de har full kontroll i alle situasjoner trenger noen år til bak rattet. Bilkjøring er ikke som matte, når du har lært deg formelen, så er du trygg sjåfør. Det er forskjell på grisekjørere, men forskjellen er tiden det tar før de krajser.

x Audi 90 -84 2.2E

x Vw Golf 2 -87 1.6

Audi 80 1.8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

210km/t i Hitra-tunnelen er ikke forsvarlig på noen måte. Har kjørt gjennom den tunnelen veldig veldig mye, da muttern har flyttet på frøya for et par år siden.

 

og må en virkelig bremse opp der, så sliter en som faen - er jo omtrent rett ned, og da skal en ha gode bremser om de ikke skal gå varme. i tillegg er den tunnelen virkelig mørk og uoversiktelig. Det er også normalt at hjort og lignende lurer seg inn i tunnelen (hitra er trossalt en av de plassene i verden med mest hjort og slikt på, i forhold til størrelsen).

04 Mercedes-Benz CLK

Min Blogg - DeviantArt - Flickr - Last.fm - Twitter

xPorsche Boxster 2.5 xAudi A6 Avant 1.9 TDi xMazda MX-5 1.6 xBMW 325i Cab xOpel Calibra 16v (x2) xOpel Omega 2.5 V6

xFord Sierra 2.0iS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så folk mener det er bedre å front kolidere i 200 km/t inni en tunell enn i 80 km/t? Jeg ville iallefall ikke hatt jobben med å pellt i lika deres dersom ulykken hadde vært der. Er selvfølgelig enig i at fartsgrensene i Norge er for lave, men herregud, tenk litt da. Og 155 i 30 sone er helt absurd. Sier ikke at jeg kjører så fryktlig sakte jeg heller, men prøver å kjøre etter forholda og ikke sette andres liv i fare, kun mitt eget.

- 1994 BMW 525iXA Touring

- 1995 BMW 525tdsA Touring -SELGES-

x 1994 BMW 525i E34

x 1989 BMW 316i Coupê

x 1986/7 2x Mazda 929 vintersleder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by rdl

Man kan fortsatt få KORTERE og farligere bremselenger ved lavere farts grense oxo, men hva er pointet ditt?

 

Samma var det jo klaging av rælings tunnelen....er jo IKKEno problem å begynne å bremse 20m FØR 50KM/T skiltet når du har ca 180-200

 

Jeg tror ikke du har den fjerneste anelse om hvordan tunnellen som diskuteres i denne tråden er utformet. Om du har det så skjuler du det jævlig godt.

 

For å presisere:

 

Dybde: 264m

Lengde: 5645m

 

you do the math!

'99 Audi S4

'12 Honda CB1kR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

210 er farten jeg har holdt på E18 mot Lierskogen.

Det var midt på lyse dagen, jeg hadde én finger på rattet, venstrefoten på fothvileren og diskuterte sosialantropologi med sidepassasjeren.

Det gikk da bra.

Så jeg kan ikke helt se hva som er farlig med å holde den samme farten i en riktignok feilkonstruert, men ikke direkte livsfarlig, tunell, og det på et fraflyttet sted som Hitra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Otto von Bismarck

Så jeg kan ikke helt se hva som er farlig med å holde den samme farten i en riktignok feilkonstruert, men ikke direkte livsfarlig, tunell, og det på et fraflyttet sted som Hitra?

 

Hva med å bruket litt tid på å sette seg inn i saken før man kommer med skrytehistoriene og påfølgende synsing fullstendig blottet for fakta?

'99 Audi S4

'12 Honda CB1kR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, idioter vokser faktisk på tre:D

Så alle biler som er tunet og stylet skal kjøre fort? Det var nemlig ikke min filosofi når jeg "stylet" og "tunet" bilen min.

Men det er jo mer eller mindre håpløst å diskutere noe på dette forumet, er jo en stor barnehage dette. Men det er jo gøy det også til tider:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår