Gå til innhold

210km/t !!!!!!!!!!!!1

Ranger emnet


rdl

Anbefalte innlegg

Originally posted by rdl

starter jeg å bremse ca 20m før 50 skiltet

 

..så er du FUCKED for du har noen ynkelige tromler bak, og verdenshistoriens minste skiver foran.

"The vast majority of the net is made up of educated individuals. What will happen when just anyone can log in?" - J. C. Herz 1994

"Nothing's foolproof to a sufficiently talented fool." -James Hannah

Jeg ignorerer nomix's meningsløse innlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 98
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by SHV

Nå skal det jo sies at veiene rundt Oslo er noe bedre enn andre steder i landet. Dere der borte er jo så heldige å ha 100 sone! :D

 

Det er jeg 100% enig i.

 

For å illustrere hva jeg mener, kan jeg si at jeg har ingen hemninger med å cruise i det jeg kaller bedagelig tempo i 100 sona fra Oslo opp mot Gardermoen, dvs 150+ km/t, der er det rett og slett helt rimelig at fartsgrensen burde være så høy, for veien og forholdene er som regel bra.

 

Derimot ville jeg ha ganske store betenkeligheter med å holde like høy fart enkelte steder i Nord Norge, før man kommer til fergeleiet på Bognes (ferge Bognes-Lødingen), altså strekningen når du kjører fra Bodø og begynner å nærme deg Bognes, der er veien rett og slett helt for jævlig, og det er ikke forsvarlig å kjøre så altfor fort, nesten ingen oversiktlige forbikjøringsstrekninger, ujevn overflate på asfalten, mange bakketopper og veldig svingete vei.

Hører jeg at noen har ligget i 150+ der, vil jeg mene at de er sinnssyke..

 

Det tror jeg at folk som f ex RDL ikke har tenkt på overhodet.

 

En 30 sone er også som regel 30 sone pga det er tettbygd strøk, og risiko for mennesker i veibanen gjør jo at man ikke burde holde 150+ der heller.

 

En annen faktor RDL heller ikke har tatt med i betraktningen er jo at hans pysete bremsetromler bak og mikroskiver foran, gjør at bremsene hans sannsynligvis har svært liten effekt i høy hastighet, jeg kan ikke tenke meg at de fungerer optimalt i 150+, jeg har selv prøvd å bremse ned en golf 3 (skiver/tromler=sammenlignbart) fra 180km/t, og det var svært liten effekt av bremsene før man kom ned mot ca 130, syntes hvertfall jeg.

I tillegg er det ganske kjipt å foreta en "nødbremsing" i denne hastigheten, jeg opplevde det som at bilen ønsket å kaste seg mot høyre/venstre flere ganger, og det var rett og slett en lite hyggelig situasjon. Dette tror jeg heller ikke RDL har tenkt på.

Stor i kjeften er han på forhånd, men jeg tror at når situasjonen melder seg er han ikke like hard i buksa.

 

Slike som RDL prøver å vri det til at alle som argumenterer mot han er lusekjørere som kjører i 70 i 80 sona.

Dette medfører ikke nødvendigvis riktighet. Det at jeg bruker hodet, og ser an hvor det går an å kjøre fort, og hvor det ikke går an å kjøre fort, betyr ikke at jeg kjører som ei kjerring - det betyr at jeg faktisk har lyst å holde meg i live og derfor ser an situasjonene litt mer enn enkelte andre, som tydeligvis har et dødsønske.

 

Det finnes mange steder det er helt trygt å holde 180, og det finnes mange flere steder hvor det ikke er det.

Akkurat det har ikke RDL skjønt enda, men han finner det nok ut tidsnok, skulle jeg tro.

 

Sist men ikke minst:

RDL, DU ER EN SOM BREMSER I OPPOVERBAKKENE!!!

"The vast majority of the net is made up of educated individuals. What will happen when just anyone can log in?" - J. C. Herz 1994

"Nothing's foolproof to a sufficiently talented fool." -James Hannah

Jeg ignorerer nomix's meningsløse innlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å klage på bremsene til RDL blir for dumt. Jeg har en caddy som veier til daglig ca1700kg. Kjører vel svardals-tunellen 4-5 ganger daglig. Har minst 170km der en gang om dagen, å JEG har små skiver forand + tromler bak. Jeg har aldri hatt noe problem med å bremse ned hastigheten.

 

ideal, du sreiv::Dette medfører ikke nødvendigvis riktighet. Det at jeg bruker hodet, og ser an hvor det går an å kjøre fort, og hvor det ikke går an å kjøre fort, betyr ikke at jeg kjører som ei kjerring - det betyr at jeg faktisk har lyst å holde meg i live og derfor ser an situasjonene litt mer enn enkelte andre, som tydeligvis har et dødsønske.

Da håper jeg att du slipper frem de som ligger bak deg og blinker i lysa. Og ikke bare bråbremser, fordi DU vet att, så fort går de ann å kjøre. Fordet er akkurat det de lusekjørerne tenker oxo. Hvorfor faen tror du att de kjører så sakte og ikke slipper noen frem? Fordi de vet best!!!:eek:

Takk til:

Audioart v/ Kjetil Skei

Ruud Racing

VS-motor

Standox

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by SHV

Har kjørt på Autobahn mange ganger, og ja, der ER stor forskjell.

Du skal skyte oss alle i hue? Du er visst en slik drapsmann du da.

 

 

I og med at jeg ikke kjenner til den aktuelle tunnellen kan jeg ikke uttale meg om det var klokt/uklokt å kjøre 210 km/t der.

 

Men å påstå at det er stor forskjell på autobahn og norsk motorvei klasse A er tull ! Kjørte flere hundre km på autobahn i går og i natt (München til Puttgarden) og kan med sikkerhet si at standarden på autobahn i mange tilfeller er dårligere enn f.eks E6 fra Oslo til Gardermoen og nye E18 i vestfold. Men til tross for dette er det overhodet ikke sååå farlig å kjøre 200+ km/t der. Sikkerheten ligger i en ryddig kjørekultur. Helt ulik den norske egoismen som råder i trafikken på våre motorveier.

 

Er veldig spent på hvilke strekninger du har kjørt på autobahn og hvor lenge det er siden.

1992 Golf 2 Pasadena

1983 Alpina B9 3,5

1987 Suzuki TSX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by kiv_tuning

Da håper jeg att du slipper frem de som ligger bak deg og blinker i lysa.

 

..jeg er ikke akkurat noen sinke på motorveien, så akkurat det utsagnet ditt tar jeg med en 60kg's sekk med salt, tøffen.

"The vast majority of the net is made up of educated individuals. What will happen when just anyone can log in?" - J. C. Herz 1994

"Nothing's foolproof to a sufficiently talented fool." -James Hannah

Jeg ignorerer nomix's meningsløse innlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Överladdaren

kan med sikkerhet si at standarden på autobahn i mange tilfeller er dårligere enn f.eks E6 fra Oslo til Gardermoen og nye E18 i vestfold. Men til tross for dette er det overhodet ikke sååå farlig å kjøre 200+ km/t der. Sikkerheten ligger i en ryddig kjørekultur. Helt ulik den norske egoismen som råder i trafikken på våre motorveier.

 

Jeg var også overrasket over hvor mye dårlig asfalt det var i Tyskland, og at tyskerne kjørte på en veldig strukturert måte.

 

Der var det ikke snakk om å ikke blinke før du la deg ut til venstre, og så ligge i venstre felt og bremse..

 

Men.. man kan ikke forvente at alle skal forstå slike ting. Det er egentlig mest synd på de uinvidde.

"The vast majority of the net is made up of educated individuals. What will happen when just anyone can log in?" - J. C. Herz 1994

"Nothing's foolproof to a sufficiently talented fool." -James Hannah

Jeg ignorerer nomix's meningsløse innlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det sving, eller uoversiktleg eller smalt eller noko?

Noko må det vere siden det er så farlig å kjøre fort i den.

 

Ein rett fin tunell er da de tryggeste ein akn kjøre i.

Ingen dyr el. som kan komme inn i vegen.

Ingen kryss eller fotgjengere.

Godt oplyst er det vanlegvis også...

 

 

Hmm 210km/t ... hadda da meir på veg heim frå jobb i dag.

 

(Rett strekke. Ingen kryss. Utanfor bebyggelse. Ingen møtende biler. Ingen fotgjengere. Opphold og tørt...osv...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by ODD

Hmm 210km/t ... hadda da meir på veg heim frå jobb i dag.

(Rett strekke. Ingen kryss. Utanfor bebyggelse. Ingen møtende biler. Ingen fotgjengere. Opphold og tørt...osv...)

 

Så du tør si dette,du blir sikkert SLAKTA HER!!

Syns det er ok jeg i tunell riktignok,for all del ting kan jo gå gale der også men..La meg tippe du hadde ca 230;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ideal

 

..så er du FUCKED for du har noen ynkelige tromler bak, og verdenshistoriens minste skiver foran.

 

 

du, det er pissprerik ogd et vet du så jævli selv!

 

Tromler bremser BEDRE enn skiver.. det er bevist!

men dem sliter med å bli kvitt varme. få det inn i nautet ditt!

Verdensmester'n ©

  • EPC Chiptuning
  • Spyshop Overvåking
  • Dekkpartner Holmen-Bilgummi
  • Autover Bilglass
  • Crazy Wheels Design
  • Felgimport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by rdl

 

 

du, det er pissprerik ogd et vet du så jævli selv!

 

Tromler bremser BEDRE enn skiver.. det er bevist!

men dem sliter med å bli kvitt varme. få det inn i nautet ditt!

 

LOL!! Så rart ikke Ferrari leveres med trommel bremser da....:rolleyes:

Bilforumet.no
Administrator
-96 BMW 328i Touring
x -92 BMW 318iS Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by ODD

Er det sving, eller uoversiktleg eller smalt eller noko?

Noko må det vere siden det er så farlig å kjøre fort i den.

 

Ein rett fin tunell er da de tryggeste ein akn kjøre i.

Ingen dyr el. som kan komme inn i vegen.

 

Om du hadde lest det som har vært postet tidligere i tråden så ville du sett flere ting; Det viktigste er dog tunnellen er veldig bratt, og dermed lite oversiktlig, samtidig som en eventuell nedbremsing der hvor farten er bygget opp vil gi voldsomme bremselengder (jeg regnet litt i hodet på det nå, og det må være over 10% helling). Kameraet er i bunnen av tunnellen.

'99 Audi S4

'12 Honda CB1kR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Dr_S

 

LOL!! Så rart ikke Ferrari leveres med trommel bremser da....:rolleyes:

 

du. kan du tenke logisk?

en ferari skla jo lixom se tøff ut, selv om den har et tragisk utseende. men så er den laget med MYE mere effekt, noe som frister folk til å kjøre FORT og LENGE og dermed får større bremselengde.. en bil med trommelbrems bremser forsåvidt MYE bedre, men sliter dermed med varme, noe som ikke er spesielt egnet for f.eks banekjøring.

 

 

Men ok. la oss si det slik...

 

Sist jeg eu godkjente min escort, hadde jeg faktisk mye høyere utslag på pcen i bremsekraft på mine bakhjul enn fettern min hadde med sin Pug 406. eneste var at han hadde bredre håndbrekk enn meg, ..

 

Men på pedalen hadde jeg mere bremsekraft!

 

Fortell hvordan DET kan ha seg til da?

en og samma rulle, 2 forsjellige biler. han med "pingle brems" har mere effekt.....

 

 

Why?

Verdensmester'n ©

  • EPC Chiptuning
  • Spyshop Overvåking
  • Dekkpartner Holmen-Bilgummi
  • Autover Bilglass
  • Crazy Wheels Design
  • Felgimport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ideal

 

..jeg er ikke akkurat noen sinke på motorveien, så akkurat det utsagnet ditt tar jeg med en 60kg's sekk med salt, tøffen.

 

Regner med att du ikke er noen sinke, men hvis det kommer en fort opp i bakhjula dine. Bremser du da ned og legger deg inn til siden for og slippe han forbi? Eller tenker du: Jeg kjører så fort som forholdene tillater. Så han får pent vente. Det er nemlig den typiske Ola Normann. Du trenger ikke ta turen til Tyskland for og finne bedre kjørekultur. Bare ta en tur til Sverige.

Takk til:

Audioart v/ Kjetil Skei

Ruud Racing

VS-motor

Standox

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by rdl

 

du. kan du tenke logisk?

en ferari skla jo lixom se tøff ut, selv om den har et tragisk utseende. men så er den laget med MYE mere effekt, noe som frister folk til å kjøre FORT og LENGE og dermed får større bremselengde.. en bil med trommelbrems bremser forsåvidt MYE bedre, men sliter dermed med varme, noe som ikke er spesielt egnet for f.eks banekjøring.

 

 

Men ok. la oss si det slik...

 

Sist jeg eu godkjente min escort, hadde jeg faktisk mye høyere utslag på pcen i bremsekraft på mine bakhjul enn fettern min hadde med sin Pug 406. eneste var at han hadde bredre håndbrekk enn meg, ..

 

Men på pedalen hadde jeg mere bremsekraft!

 

Fortell hvordan DET kan ha seg til da?

en og samma rulle, 2 forsjellige biler. han med "pingle brems" har mere effekt.....

 

 

Why?

 

Dette har mye med hvordan bremsesystemet er satt opp. Du har jo reduksjonsventiler på bremsekraften bak. Hvis du har trommelbremser. Disse er somregel satt opp i forhold til hver enkelt bil. tyngde, vektfordeling osv... Men trommelbremser er faktisk mer effektive, dette pga att du har større friksjonsflate mellom bremseklossen og den roterende trommelen enn feks. en bremsekloss på en vanlig skive.

Bakdelen med trommel er ikke bare varme, men oxo att du har mye mindre "feeling" med bremsene, fra du begynner å bremse til de låser seg.

Takk til:

Audioart v/ Kjetil Skei

Ruud Racing

VS-motor

Standox

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, dette blir jo bare badre og bedre....

 

Nå er det jo sånn at skivebremsene stort sett ble utviklet og satt i produksjon for å få stopp på fly, ettersom trommelbremser ikke var nok til å få stopp på jetflyene når de kom etter krigen. Og så vidt jeg vet så pleier man ikke rase rundt baner med fly så jeg tror neppe det var dette som var årsaken til at trommelbremser ble byttet ut...

 

Er vel også unødvendig å peke på hvor mange nyere seriøse biler som har tromler bak. For ikke å snakke om de som faktisk har behov for maksimale bremser runde etter runde - sett mye tromler i racing i det siste?

 

Tromler er bedre enn skiver? Alvorlig? :D LOL :D

 

Men jeg må si du har imponerende bremser RDL. Men du svimer du ikke av når du trekker 6G bremsing, da? (Blir i alle fall det med tallene dine) Ser ut som top fuel guttene kan spare mye penger på å bytte skjermene sine med Eskrot tromler :D

Espen

evo.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår