Gå til innhold

dysene åpner ikke på b230fk???

Ranger emnet

abarth racing

Anbefalte innlegg

• Svar 61
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har vært borti at dysene "setter" seg ved lengre tids lagring av motorer. Har du prøvå å sette 12V på dysene når bensin pumpa går?

Da ser du jo om det kommer bensin eller ikke.

0 bensin = defekte dyser!

Det du kan prøve då er å legge de i bad med dyserens/forgasser rens i en tid. Det høres jo ut som om det meste andre er i orden... Du satte chippen i bensinhjernen vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært borti at dysene "setter" seg ved lengre tids lagring av motorer. Har du prøvå å sette 12V på dysene når bensin pumpa går?

Da ser du jo om det kommer bensin eller ikke.

0 bensin = defekte dyser!

Det du kan prøve då er å legge de i bad med dyserens/forgasser rens i en tid. Det høres jo ut som om det meste andre er i orden... Du satte chippen i bensinhjernen vel?

de åpner om jeg setter strøm rett på så det er nok ikke problemet heller, da spruter det som fan. ja chippen i bensinhjernen.

audi a6 1,8t avant 99 bruksbil...volvo 740turbo diesel motorbytte lakk sladdebil nå med b230fk...vw golf3 92 ...fiat ritmo abarth 130tc86 oppussing...volvo 740b230fk,ms2..solgt desverre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kikket litt på hele tråden her, og har derav noen spørsmål:

-Har du gnist?

-Har du koblet triggeren/svinghjulsføleren på riktig kontakt?

(spjeldhusbryteren har samme kontakt forvekslet de to???)

Husk motoren får ingen feilkode så lenge den ikke får signal om at den går rundt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kikket litt på hele tråden her, og har derav noen spørsmål:

-Har du gnist?

-Har du koblet triggeren/svinghjulsføleren på riktig kontakt?

(spjeldhusbryteren har samme kontakt forvekslet de to???)

Husk motoren får ingen feilkode så lenge den ikke får signal om at den går rundt...

- ja jeg har gnist

-den er koblet på riktig, for når jeg drar rundt motoren starter pumpa, men om jeg tar en ut starter ikke pumpa, så da får den jo ikke signal.

audi a6 1,8t avant 99 bruksbil...volvo 740turbo diesel motorbytte lakk sladdebil nå med b230fk...vw golf3 92 ...fiat ritmo abarth 130tc86 oppussing...volvo 740b230fk,ms2..solgt desverre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
trukke det skal det ikke være konstant +, og minus som gir signal da?

konstant+ når tenninga er på eller motorn snurrer.

Bare å koble en plusskabel direkte inn på formotstanden det og prøv å starte.

Formotstanden har jo en inngang og 4 utganger,en grønn kabel til hver dyse.

når motorn "går" får dysene konstant pluss via formotstanden

og pulserende minussignal ifra hjernen.

Er vel egentlig rele`styrt dette signalet men.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

konstant+ når tenninga er på eller motorn snurrer.

Bare å koble en plusskabel direkte inn på formotstanden det og prøv å starte.

Formotstanden har jo en inngang og 4 utganger,en grønn kabel til hver dyse.

når motorn "går" får dysene konstant pluss via formotstanden

og pulserende minussignal ifra hjernen.

Er vel egentlig rele`styrt dette signalet men.

jeg har pluss til formotstandene og uta av de, og på dysene. er bare værre med det gjord signalet som ikke er som det skal tror jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ikke tatt 12V ifra ett sted der du mister 12V i det øyeblikket du vrir tenningsnøkkelen i start posisjon? Heng på ett voltmeter å mål. Har vært borti dette før, lei feil å finne.

har ikke det for om jeg vrir om og kobbler minus rett på andre polen åpner de og det spruter ut bensin:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider