Gå til innhold

Rally Koffen`s Volvo 244 D24T nå som vrak!

Ranger emnet


Rally Koffen

Anbefalte innlegg

  • Svar 78
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Brems haugen etterpå da, så slipper du å operere med "hobbytall".. Husker den bilen der fra Ål-treffet forresten, var noen som kjente et lite rykk i junior da de så at bilen hadde turbo og ikke sug :P

Bil: 07 Volvo V70

 

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har allerede oppjustert turbo og dieseltrykk , krb skal sette på 3" eksos og intercooler... Dette er det han sa jeg måtte gjøre for å få 160-170hk.

 

 

hmm har allerede intercooler.. oppjustert diesel ...usiker på snurbotrykk men sitter en litt større utbytes turbo +1overdim stmpl ...grunnet regreim havari av forige eier.. får værtfall nok suppe.. type blodstrupmoen "dirty"trick når man tar en kickdown svart sopp..(diesel) ikke olje (blå)eller vann sky..(hvit) men køllsvart sopp sitter vel no sånt som 2,5" eksos trur e .. Men d minner ikke om 160-170hk.....

 

Må få målt trykket :wonder:

76mod 242 bus bil

82mod 242 /prosjekt STOR sugis.

95mod 940 d24tic.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brems haugen etterpå da, så slipper du å operere med "hobbytall".. Husker den bilen der fra Ål-treffet forresten, var noen som kjente et lite rykk i junior da de så at bilen hadde turbo og ikke sug :P

Bilen blir å se på åltreffet igjen, sammen med gamle bilen :)

Hører turbosuset ganske bra inne i bilen :) Skal prøve og shine opp motor rom og bilen skal muligens bli svart eller oransje :)

 

hmm har allerede intercooler.. oppjustert diesel ...usiker på snurbotrykk men sitter en litt større utbytes turbo +1overdim stmpl ...grunnet regreim havari av forige eier.. får værtfall nok suppe.. type blodstrupmoen "dirty"trick når man tar en kickdown svart sopp..(diesel) ikke olje (blå)eller vann sky..(hvit) men køllsvart sopp sitter vel no sånt som 2,5" eksos trur e .. Men d minner ikke om 160-170hk.....

 

Må få målt trykket :wonder:

 

Skal få bremsa bilen da jeg har fått på 3" og intercooler :)

 

Bestilte vannpumpe , regreim og vennerulle eller hva det heter, men må ha spesialverktøy så bruttern skal gjøre det men da må jeg vente til neste uke så skal høre med onkel om han kan gjøre det :)

89 Mazda 323 4x4 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter vag motor i denne, samme som sitter i Volkswagen LT .

Broren min er VAG mekaniker, har tilgang til alt av gamle brukermanualer, rep manualer osv, skal jeg stole på broren min som har lest imellom rep manualen orginalt fra VW og han har hørt med verksmesteren om det gikk ann å jukse så han ikke trengte spesialverktøy, eller skal jeg stole på deg ?

89 Mazda 323 4x4 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rally K: Volvo hadde ingen Diesel-motor som passet til formålet, og da kjøpte de den billigste søppla de kom over... :D

 

aha, rekti :p

 

Har vært å henta delene, bruttern skulle se om han fikk tid til å ta jobben i dag.

 

1700kr for vannpump, reg reim og vennerulle alt er orginale VAG deler.

 

dsc00312zf3.jpg

89 Mazda 323 4x4 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt en sånn motor i en 240 jeg oxo 700 000km motorer gjikk å gjikk ,den skal vist være eit herk å skru på å bytte dieselreim å regreim å toppen skal være svak.Men hadde ingen problemer med min men hadde samme motorern i en vw lt å der måtte vi koste påny topp osv men såer lten mye tyngre en 240 med da:) Men tror ikke du gjor noe dårlig handel bilen såg grei ut den å du kjører biliig:) Hadde planer engang å sette inn en mb 300 tdt 84 motor 5 syl i min 240 der er 125 hk org uten ic å motorern er udødlig , for noen dager siden fant jeg addapter kit til å bygge en sånn i 240/740 på ei eller annen svensk side så planene er der enda:) nb husket jeg skulle skifte reg reim\diesel reim å vag nektet å gi meg papira på innstilinga på reim hjula osv surt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt en sånn motor i en 240 jeg oxo 700 000km motorer gjikk å gjikk ,den skal vist være eit herk å skru på å bytte dieselreim å regreim å toppen skal være svak.Men hadde ingen problemer med min men hadde samme motorern i en vw lt å der måtte vi koste påny topp osv men såer lten mye tyngre en 240 med da:) Men tror ikke du gjor noe dårlig handel bilen såg grei ut den å du kjører biliig:) Hadde planer engang å sette inn en mb 300 tdt 84 motor 5 syl i min 240 der er 125 hk org uten ic å motorern er udødlig , for noen dager siden fant jeg addapter kit til å bygge en sånn i 240/740 på ei eller annen svensk side så planene er der enda:) nb husket jeg skulle skifte reg reim\diesel reim å vag nektet å gi meg papira på innstilinga på reim hjula osv surt..

 

Aha da har jeg ikkeno å bekymre meg for da :)

 

Høres spesielt ut med MB motor i Volvo men det gjorde VAG motor i Volvo også første gangen jeg hørte det :p

 

Greit å ha en bror som er VAG mekaniker har tilgang til alt jeg trenger + litt til :)

89 Mazda 323 4x4 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg handla meg turbotrykksmåler og vanntemp og ett stykk plexiglass (34cm x 11cm).

Dro ut klokka og luft dysene i midten på konsollen og lagde hull til målerene.

pussa baksia og har montert dioder bak (ikke kobla til enda) Skal handle meg nytt plexi igjen for når jeg skrudde det på plass tok ikke skruene tak med en gang så plexien smelta <_<

 

bilder:

tatt ut luftdysene/klokka og montert dioder.

dsc00315uq1.jpg

Kun turbotrykk montert (lader 0,5 :) )

dsc00319qs5.jpg

"instrument holderen" vanntemp montert men ikke kobla til :)

dsc00322qo1.jpg

Og ett bilde av anlegget i mellom baksetene

dsc00320be4.jpg

 

Som sagt skal jeg handle nytt plexi måle litt mere nøye og fjerne røra som egentlig går til luftdysene så det blir litt penere.

89 Mazda 323 4x4 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingen sikre kilder, men ryktet sier at valget sto mellom VAG og Mercedes da Volvo skulle velge dieselmotor.. Så MB-motor i 240 er ikke så rart.. Volvo med MB-motor hadde nok vært en udødelig kombinasjon, Mercene ruster jo vekk og likevel vil folk ha millioner for de..

Bil: 07 Volvo V70

 

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingen sikre kilder, men ryktet sier at valget sto mellom VAG og Mercedes da Volvo skulle velge dieselmotor.. Så MB-motor i 240 er ikke så rart.. Volvo med MB-motor hadde nok vært en udødelig kombinasjon, Mercene ruster jo vekk og likevel vil folk ha millioner for de..

 

joda, men alikevel foretrekker VAG istede for MB, veit ikke hvorfor men alikevel synes jeg det er en bedre kombinasjon :p

89 Mazda 323 4x4 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår