Gå til innhold

trekking av dørpanel.

Ranger emnet


audiman

Anbefalte innlegg

Skai anbefales på det varmeste, dog ikke til og trekke seter med, da blir du GREIT svett i rævva :D

Skai kan vel kjøpes så og si over alt der de selger stoff?

1988 Golf II aka. Helene

 

Tollak: "Føler at håret mitt har begynt og bli langt nå"

Øge: "Kunne vært lengre..."

Tollak: "Å?"

Øge: "Hvis du hadde spart lengre, hadde håret ditt blitt lengre"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dog ikke alle typer skai/vinyl som er like lette å jobbe med, noen skai/vinyl puster, andre er tette, noen er strekkbare så nesten umulige former kan trekkes med vinyl.. andre kan nesten ikke strekkes i det hele tatt.. har kjøpt trekk av en møbel tapetserer før, men er mer fornøyd med vinylen hos installbay.. vinyl1 som er meget strekkbar i begge retninger..

 

tett skai/vinyl som ikke puster vil gi problemer med limet hvis man ikke bruker serdeles gått lim da det aldri vil tørke skikkelig.. det røde limet installbay selger funker på tett skai/vinyl.. etter det jeg har hørt er det samme limet som rockford fosgate solgte som fikk tillnavnet rockford limet for noen år siden.. dette var den gangen sett på som DET limet å bruke på skai/vinyl

Ser man på en kennwood bil som fido bygde med det gamle limet til installbay.. da med tett skai/vinyl så kan man se det løsner.. ikke noe kult at det man gjør blir ødelagt av varme fra sola og løsner.. tro meg er mye jobb å gjøre det på nytt (fjerning av limrester er hat arbeid)

 

så om installbay vinylen er dyrere enn annen skai/vinyl anbefaller jeg det på det sterkeste.. drøm å jobbe med.. det røde limet som selges på bokser 1l og 5l og sikkert 25l for de som driver firma er også meget bra.. beste jeg har brukt..

 

ikke meninga å hype installbay her, men så gode produkter fortjener god omtale

Mitt Opel Astra prosjekt

 

Listen to your music, not your speakers

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har ikke jeg prøvd noe annet enn den Skai'en som jeg kjøpte på den lokale stoffgrosisten, men jeg fant fort ut det at den tåler en liten støyt, er godt strekkbar i en retning og er relativt enklen og sy med (maskin, for hånd er det noe salig dritt).

Og hvis man er redd for at limen ikke skal tørke, er det vel egentlig ikke verre enn og stifte det på baksiden? Jeg har iallefall gode erfaringer med stifting av skai :)

(Skal du i såfall gjøre dette må du ha MANGE stifter hvis det er skikkelig stramt, da noen få vil få stoffet til og revne ved stiftene, hvor det til slutt løsner helt)

1988 Golf II aka. Helene

 

Tollak: "Føler at håret mitt har begynt og bli langt nå"

Øge: "Kunne vært lengre..."

Tollak: "Å?"

Øge: "Hvis du hadde spart lengre, hadde håret ditt blitt lengre"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har også som regel godt utvalg i forskellige kvaliteter, farger og mønstre. Jeg venter fremdeles i spenning på at noen skal skjære ut fra saueflokken og velge møbeltekstiler med spennende teksturer, mønstre e.l. istedetfor å gi full pupp med alcantara og vinyl. Eller hva med Formica? Lignaflex? Det er skuffende lite kreativitet å se i forhold til hva som både er tilgjengelig og mulig ;)

 

Enig med deg!

 

De fleste stoffer går å vaske og tåler en del "juling" så det burde ikke være noe problem å gå for noe annet enn alcantra som vistnok "alle" skal ha for tiden.

Hvorfor ikke gjøre noe litt annerledes?

TØR du, så er jo det mye tøffere enn de andre som gjør som det som "alle andre" gjør.

Alcantara og skai er jo litt "oppbrukt" synes jeg.

Glassfiber er jo ikke noe fint en gang.

 

Dette var min mening...

 

 

Mvh

Pål

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er vel rett å slett enkelheten som gjør vinyl og alcantara poplulært, ikke få biler med vinyl dasjbord, skal man da lage dørene i spiderman trekk står det ikke akuratt i stil

alcantara er sikkert populært siden litt dyrere biler har slikt.. men er stort sett enig, mange biler med det nå.. min også, så noe nytt hadde vært moro å sett :)

 

du for bygge et eksempel du pål.. eller blir det som med en viss evo?

Mitt Opel Astra prosjekt

 

Listen to your music, not your speakers

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker vinyl + alcantara i bilen min fordi det er det eneste som ser bra ut i det hele tatt, i mine øyne. Jeg vil holde et litt "nøytralt" preg, det skal ikke skille seg kjempemye ut. Vet om noen alternativer nå som kanskje i neste bil hadde vært litt sjef, men vi får se.

 

EA: Ingen vits i å være spydig, er det vel? Sjekk forresten ut http://www.lydtrykk.no mens du er i gang.

Mvh Tony

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår