Gå til innhold

Hjelp til kjøp av ny turbo

Ranger emnet


haggis1304

Anbefalte innlegg

Planlegger innkjøp av en ny turbo til min 98mod 940 b230fk. Bilen har automat, så jeg må begrense trimmingen litt. driver å sikler på en 16t turbo. er dette en turbo som er så og si bolt on?

 

Kan noen som skjønner bil se på denne turboen?: http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Mitsubishi-TD04HL-16T-Turbocharger-Turbolader-1-bar_W0QQcmdZViewItemQQcategoryZ33742QQihZ011QQitemZ320024825978QQrdZ1QQsspagenameZWD1V

 

Vil den passe til min 940?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitsubishi / MWM Turbocharger TD04HL-16T-8.5 Turbolader with T25 Flange som står i annonsen vil vel si at d er t25 flens. mens du har t3... eller?

audi a6 1,8t avant 99 bruksbil...volvo 740turbo diesel motorbytte lakk sladdebil nå med b230fk...vw golf3 92 ...fiat ritmo abarth 130tc86 oppussing...volvo 740b230fk,ms2..solgt desverre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Email: tr-valst@online.no

 

Ny volvo turbo selges. rekker til 300hk

5000kr

 

Trond 92215749

 

der har du det du trenger;)

Volvo 740 TIC 88 Mod (solgt)

Volvo 740/940 16V Tic (solgt)

BMW 318 is Coupe (Solgt)

VW Passat 1,9 TDI Highline (Til salgs)

Volvo V90 T-4R (Ny bilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tja, det er nå en del du må gjøre med en 16t for å få den på grenrøret ditt uansett.

 

-Snu Kompressorhuset 180 Grader, noe som krever at du fjærner en styrepinne.

-Nytt WG-feste brakett

-Borre opp gjengene i flensen mot grenrøret, da du må ha hull rett igjennom for at den skal være lik din nåværende 13C.

-Stålomspunnen slange på trykksiden av olja.

-På -6 eksoshuset må du vel sveise om downpipe med en annen flens mot turboen fra Volvo 850.

 

Min 16T bestillte jeg fra Iglebækk på sørlandet.. og kosta meg ca 7 lapper brand new med 2 års garanti, og den fungerer helt utmerket. Måtte modde den som en 15G, men slapp å bytte noe som helst på downpipe'n hvertfal, da jeg fikk turboen med helt likt avgasshus som 13c'en.

 

Ideell turbo for deg er TD04HL-15G... den har samme eksoshus som din nåværende 13C, så slipper du å kødde med Downpipe'n.

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ble det TD04HL-16T-6. Kostet 3700kr ferdig sendt til Norge, det er vel ikke så dårlig.

 

OM du slipper unna tollen.

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De tingene du nevnte, (å som jeg ikke skjønner en drit av) kan et verksted gjøre det? Selvfølgelig kan et verksted gjøre det, men vil det koste turboen x3?

Tollen ja, det er jo selvfølgelig en sjans for at den stopper der.

 

jeg trur neppe de kan gjøre det, da de må levere garantier på sine oppdrag, noe de bryter med en gang de rører og endrer på turboen.

Dette er noe du må gjøre Selv i garagen din, eventuelt med kompiser med peiling.

 

Verksted koster så sinnsykt mye for slike jobber.. minst 2 ganger summen av turboen med allt som må gjøres for å få den i.

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tja, det er nå en del du må gjøre med en 16t for å få den på grenrøret ditt uansett.

 

-Snu Kompressorhuset 180 Grader, noe som krever at du fjærner en styrepinne.

-Nytt WG-feste brakett

-Borre opp gjengene i flensen mot grenrøret, da du må ha hull rett igjennom for at den skal være lik din nåværende 13C.

-Stålomspunnen slange på trykksiden av olja.

-På -6 eksoshuset må du vel sveise om downpipe med en annen flens mot turboen fra Volvo 850.

 

Min 16T bestillte jeg fra Iglebækk på sørlandet.. og kosta meg ca 7 lapper brand new med 2 års garanti, og den fungerer helt utmerket. Måtte modde den som en 15G, men slapp å bytte noe som helst på downpipe'n hvertfal, da jeg fikk turboen med helt likt avgasshus som 13c'en.

 

Ideell turbo for deg er TD04HL-15G... den har samme eksoshus som din nåværende 13C, så slipper du å kødde med Downpipe'n.

 

Er jo bare å bruke gamle eksoshuset. Sparer mye ekstra arbeid og tilpassing på det. Eksoshuset på de turboene passer jo om hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, man kan selvsagt bruke det gamle eksoshuset.. men oddsene for at det er helt sprekkfritt og fint etter x antall tusen km er dårlig, ergo burde man satse på nytt eksoshus.

For stor klaring mellom turbinbladene og eksoshuset skaper også en dårligere effekt-kurve på turboen.

 

16T finnes med så sykt mange eksosflenser, derfor er 15G fra Volvo 850 T5 veldig grei å ha med å gjøre. Den HAR kon flens, so fucking what, sålenge det er en 850 liksom.

sålenge du ikke trenger de 30 hestene mellom 280(15G,max) og 320 hk(16T,Max), er egentlig valget mellom 16T og 15G ukomplisert, da de vil oppføre seg ca likt... gå etter lommeboka, men 15G passer så og si garantert(Forutsatt at det er fra n 850 T5, Saab kjører helt andre ekeoshus på sine 15G!) og er som regel litt billigere.

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår