Gå til innhold

El-skjema til facelift lykter fremme

Ranger emnet

Gjest brunerune

Anbefalte innlegg

• Svar 60
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Nja.. Veien er godt brøytet så det er egentli ikke noe problem.. Men er mer spent på om bakfangeren overlever vinteren.. :D den er en skikkeli snøsamler..

Mitsubishi Pajero TDI 92'

Subaru Impreza WRX STI 04' *Solgt*

Toyota Landcruiser LJ70 86' 2.5 TD *Solgt*

Audi A4 95' 2,8 Quattro *solgt*

VW Vento 92' 1,8 CL *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan stilte du lysene? Har du en guide?

Skiftet også nettopp til facelift lykter. Forskjellen er enorm! Både på utseende og på lys.

Fikk du lykta inn i de to nederste festene? Mulig jeg kappet litt lite da jeg kappet skjermen min, men jeg sliter litt med å få de nedi de festene. Endte med at jeg tok de festene av.

Ble du nødt til å bruke rele for å få både nærlys og fjernlys til å lyse samtidig? Jeg slapp nemlig det. Var veldig merkelig, da jeg hadde H4 pære fra før av. En H4 pære burde ikke tåle at begge glødetrådene lyser samtidig.

Hvordan funker phillips pærene? Blir de gule etterhvert? Kjøpte noen osram silverstar. Var veldig fine i starten, men ble ganske gule etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brunerune

Skiftet også nettopp til facelift lykter. Forskjellen er enorm! Både på utseende og på lys.

Fikk du lykta inn i de to nederste festene? Mulig jeg kappet litt lite da jeg kappet skjermen min, men jeg sliter litt med å få de nedi de festene. Endte med at jeg tok de festene av.

Ble du nødt til å bruke rele for å få både nærlys og fjernlys til å lyse samtidig? Jeg slapp nemlig det. Var veldig merkelig, da jeg hadde H4 pære fra før av. En H4 pære burde ikke tåle at begge glødetrådene lyser samtidig.

Hvordan funker phillips pærene? Blir de gule etterhvert? Kjøpte noen osram silverstar. Var veldig fine i starten, men ble ganske gule etterhvert.

Jeg slapp og å bruke rele, da de lyste samtidig ved fjernlys. Jeg kappa en god del, men bedre det enn for lite, for da fikk jeg ikke lyktene inni. Hjelper og å ta av de to fremste skruene oppå forskjermen. Da kan du lette litt på denne, og stappe inn lykta. Da det kommer til å innstille lyktene, så gjør du det med umbraco nøkkel (to store hvite hull på toppen av lykta), og skrur på de mens du har bilen med lysene PÅ, inntil en ensfarga vegg, gjerne om kvelden. Det gjorde jeg, bare sørg for at lysene lyser rett ned og, for de skal lyse opp hele bilen ca 20cm forran den.

En ting jeg lurer på å gjøre, er å koble parklys til en bryter, da jeg vil at bare linsa skal lyse ved nærlys. Er ikke så fint at hele lykta lyser opp pga park pæra. Kommer jeg i kontroll og må til visning er det bare å slå på brytern:)

Hva du mener med fester, festa jeg min i de to på toppen, da lemper du de gummi flapsene oppå, setter på skivene og skrur FAST. Inntil radiatoren er det og et hull du skal lirke inn den der knotten. Det er slik mine er festa, og holder godt. Jeg klarte å knekke den knotten på den ene lykta, så jeg satte inn en skrue gjennom plastikken på ramma og gjennom lykta (ca 0,5cm inn i lykta).

unknown.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan nesten høres ut som du har kappet alt for lite av skjermen.. var ikke mange mm igjen da jeg satte mine inn.

Zoom Zoom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om det er til noe hjelp, men slik så det ut på min etter jeg hadde skjært og lagt på sink.. Synes lysene mine er perfekt innstilte, ingen som blinker eller signaliserer om høye lys.. Men det kommer vell litt ann på lasting og understell osv...

DSC00009.jpg

Mitsubishi Pajero TDI 92'

Subaru Impreza WRX STI 04' *Solgt*

Toyota Landcruiser LJ70 86' 2.5 TD *Solgt*

Audi A4 95' 2,8 Quattro *solgt*

VW Vento 92' 1,8 CL *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brunerune
ynes lysene mine er perfekt innstilte, ingen som blinker eller signaliserer om høye lys.. Men det kommer vell litt ann på lasting og understell osv...

Har du vært på eu med bilen etter lyktskifte? Sa de noe da? Sjekka de lysa?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...
Gjest brunerune

Alle verksteder gjør dette, bare spørs om hvem som gjør det billig. Jeg har ikke stilt de inn annet enn å skrudd de helt ned med umbraco'en. Blender folk til tider, men er ikke mitt problem til de kommer front mot front:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider