Gå til innhold

Motor fjusker/kutter - b230fk m/motronic

Ranger emnet

Glenn`

Anbefalte innlegg

Hei hei.Har prøvd 200 forumet men dårlig med gode svar så prøver her siden jeg kjører motronic fra 740.

Har en b230fk motor med motronic.Ble først plaga med at bilen fjuska/kutta helt til den en dag ikke ville starte når jeg skulle hjem fra jobb.feilsøkte og feilsøkte og fant ut at jeg ikke hadde gnist på pluggene.Så etter noen dager fant vi feil.Hadde 3"lmm fra bmw og denne var vist fucka.Satt kontakten i den orginale og vridde om og vips,gnist var det.Kjørte en stund og bilen funka sånn høvelig bra,men hadde fortsatt s60r dyser på og orginal lmm.men den småfjuska innimellom.så satt jeg på orginale dyser og kjørte en stund.nå har den starta å fjuske JÆVLIG igjen.slik som før den ble fri for gnist.vet aldri om den starter om morgenen når jeg skal på jobb.

Når jeg kjører till jobb ligger jeg rolig å girer tidlig(før turbotrykk).Så starter den å fjuske.Virker som det kommer når den får litt temp på motor osv.Og hvis jeg drar på fjusker den noe helt jævlig!

Det jeg lurer på er om den orginale lmm også kan være fucka nå?og hva kan være årsaken til dette.er også litt skeptisk siden den småfjuska rett etter jeg satt på den orginale.Så kan det være noe annet som gjør dette?

Ble litt langt dette innlegget men prøver bare få med så mye info som mulig og håper at noen kan ha kloke svar til hva det kan være/hva jeg må sjekke.Er utrulig irriterende når den driver på slikt.Noen som kanskje har hatt samme greia? Takker for alle svar hvertfall

Mvh drittlei av å være plaga gutt =)

Volvo 245 Turbo - Prosjekt

-Jag gasar tills det rasar!

x-Golf Gti 16v

x-Volvo 740 Tic

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fått feil med den igjen nå?

Kanskje vi må ta oss en ny feilsøkerunde, så kanskje vi finner denne feilen også :)

stemmer stemmer.samme plagen nå igjen.sjønner ikke hva det kan være.funka jo sånn høvelig når vi kjørte den etter vi bytta lmm.og 1 uke ca.så kom plagene igjen.sjønner fint lite

x-Golf Gti 16v

x-Volvo 740 Tic

Lenke til kommentar
Del på andre sider

japp skal sjekke litt.skal ringe deg en dag i nesteuka kanskje?er bare så rart for noen ganger starter den ikke heller.må trille den igang.og er ikke det at det ikke er nokk batteri.for starteren går og går.men ikke start.med en gang jeg triller så starter den...snodig

x-Golf Gti 16v

x-Volvo 740 Tic

Lenke til kommentar
Del på andre sider