Gå til innhold

Is boks! noen tips?

Ranger emnet

Stress87

Anbefalte innlegg

hei alle sammen no har minusgradene kommet til bergen og min bil er helt umulig. no er det bare døren bak på førersiden som fungerer! eg lei av å krype inn og ut av bilen!

er det noen som har noen gode tips til å få dørene til å fungere? det er hele lås systeme som er forsset... klarer ikke å dra opp den låse pinnen en gang!

Golf 3 1,8GL 96 mod (Prosjekt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv brukt WD-40, håper det hjelper litt, ellers har jeg et stort problem imorra siden bilen står uten mulighet for strøm til DEFAen.. :P

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du burde gjøre for ikke å slite med dette problemet igjen gang på gang er å ta ut hele låsekassa som sitter inni døren, rengjøre den og så smøre godt på med fett som tåler kulde. Det er litt jobb, men er absolutt verdt det. Har nettoppgjort dette selv på min Golf III. Dørene fungerer nå utmerket. Selv uten noe kupevarmer. Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ett tips er å bruke siliconstift på dørlistene med jevne mellomrom, etter bilvask.. Og bruk låseolje i dørlåsene, merk det at det er LÅSOLJE, som ikke inneholder alkohol, alkohol tørker ut metallet i låsene, og da trekker det til seg fuktighet :)

Hører mange som sliter med fryste dører på Vw, men tror problemet er at mange bruker "låsespray" for å smøre låsene sine, og da ber man om trøbbel siden det inneholder alkohol :)

(tror jeg har sagt dette før, men skader ikke å gjenta seg selv) :doh

Bilen min sto en uke men temp mellom -20 og -27, og det var som å åpne døra på sommerstid da jeg skulle bruke den :driving

( ) 96 Golf 3 1.8 GL (TTT)Trimprosjekt

( ) 95 Golf 3 1.9 GT TDI(PIA) Special

Lenke til kommentar
Del på andre sider