Ford-for-ever Skrevet Februar 8, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2007 Hei! har akkurat fått tak i meg en volvo 740 gl som jeg skal sveise sperre på. Har dere noen tips til hvordan jeg skal gå fram for å gjøre dette? Eventuelt noen bilder... Siter "Bruk vett, ligg bredt" - Volvo 740 GL slow edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet Februar 8, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2007 På Teknisk er det en tråd som heter: "Howto" sveise sperre..." av Ottesen. Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet Februar 8, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2007 Dessuten kan du prøve å søke her i Volvo forumene, ligger sikkert 20-30 tråder om akkurat dette emnet. Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ottesen Skrevet Februar 8, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2007 På Teknisk er det en tråd som heter: "Howto" sveise sperre..." av Ottesen. http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=147405&highlight=howto+sveise :) Sveis og kjør ;) Siter 82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper, Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv 96 Mercedes E230 87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ford-for-ever Skrevet Februar 8, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2007 Tusen takk for veilederen:) Bra laget veileder tør jeg påstå! Hvordan blir bilen egentlig å kjøre på vinter og sommer etter at jeg sveiser sperre på den? Siter "Bruk vett, ligg bredt" - Volvo 740 GL slow edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet Februar 8, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2007 På sommeren, lugger det veldig i bilen når du tar skarpe svinger i lav fart. og du kjenner når du svinger vanlig, i fart, at bilen har mer lyst å gå rett frem, enn den har å svinge. men den slipper ganske lett, hvis man trør på litt, er morsomt som faen :) hvordan det er på vintersføre, tør jeg ikke å uttale meg om, da jeg demonterte min før vinteren kom. men jeg kan tenke meg til at det blir mye slædding når man prøver å svinge vanlig. man må sikkert også være veldig forsiktig når man kjører, hvis ikke så går det sikkert fort galt. hvis man kjører med litt breie dekk på sommeren, og svinger mye i lav fart, så vil stikkakslingene knekke med tiden, det er en voldsom belastning. Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ottesen Skrevet Februar 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2007 Jeg kjører sveisa sperre i år som i fjor, er bare å venne seg litt om, bilen har veldig ofte lyst til å dytte deg rett fram i sving, men er som sagt bare en tilvendingssak... Jeg har satt på noen bra dekk bak nå, og jeg er vel den siste som setter seg fast :D Siter 82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper, Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv 96 Mercedes E230 87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ford-for-ever Skrevet Februar 9, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2007 Go dag! Mange forskjellige meninger om sveiset sperre innpå bilforumet gitt.. noen synes det er helt forjævelig mens andre synes det ble bedre å kjøre med sveiset sperre:) Jeg for min del ska hive meg rundt med sveisingen av bakakselen så fort snøen forsvinner.. men en ting jeg lurer på er om det er ulovelig med en slik sveiset sperre? Å om det eventuelt kan bli problemer med naf/eu kontroll..? Noen som vet... Takk for mange svar:) er det noen som har film av volvo med sveiset sperre bak? Siter "Bruk vett, ligg bredt" - Volvo 740 GL slow edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet Februar 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2007 Du får garantert ikke feil på forskjellig bremsevirkning med sveisa sperre ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.