Gå til innhold

Chip til turbo pluss!

Ranger emnet


740tic'ern

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har en 92 modell turbo pluss, 193hk orginalt, samt elektronisk styrt ladetrykk. Jeg er for tiden på utkikk etter en chip. Jeg har hørt at pluss utgaven er orginalt "chippet" så vil jeg da få noen effektøkning med en chip?

Jeg prøvde å sette inn en chip uten at jeg merket noe effektforandring, noe jeg tror kommer av at bilen er orginalt chippet.

motoren er en B230FT

Finnes det en spesialchip til pluss utgaven som gir 240hk, noen som sa at det var mulig?

Er litt usikker på den pluss utgaven, så håper noen kunne gitt meg litt info angående billig trimming som ikke skader motoren:=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. den turbo + greia de er vel en el styrt hmmm ja hva skal jeg si... den styrer vel ladetrykket ditt (husker ikke hva de heiter) pyse ventil elr no i den dur...

 

Det er vel flere her inne som selger Special Chiper BSR Hijan chips til tenning(gullbox) å til bensin, en annen kam,btr klokke,mye lade trykk,andre dyser, 531 topp,annen turbo så skal vel ikke rundt 280hk være det store problemet da:)

Volvo 740 TIC 88 Mod (solgt)

Volvo 740/940 16V Tic (solgt)

BMW 318 is Coupe (Solgt)

VW Passat 1,9 TDI Highline (Til salgs)

Volvo V90 T-4R (Ny bilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for at du skal kunne chip'e en turbo+ må du ta vekk hele turbo+ systemet, og sette på en vanlig B230FT trykk-klokke. Så kan du skru opp ladetrykket.

 

Chip'en i seg selv øker ikke noe effekt.. det er det ladetrykket som gjør... er der all hemmeligheten ligger. Men for å få økt ladetrykket, trengs det mer bensin, og derfor kommer chip'en inn i bildet:)

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for at du skal kunne chip'e en turbo+ må du ta vekk hele turbo+ systemet, og sette på en vanlig B230FT trykk-klokke. Så kan du skru opp ladetrykket.

 

Jeg trodde kanskje det fantes en chip til turbo+ som justerte opp trykket på turbon elektronisk igjennom chipen?

Vil det ta lang tid å fjerne pluss pakken og erstatte med en mekanisk boostcontroller? Hvor mye vil det koste?

Takker for alle svar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Jeg trodde kanskje det fantes en chip til turbo+ som justerte opp trykket på turbon elektronisk igjennom chipen?

Vil det ta lang tid å fjerne pluss pakken og erstatte med en mekanisk boostcontroller? Hvor mye vil det koste?

Takker for alle svar:)

 

Det finnes ingen slik chip som du nevner. Tar ca 1 min å fjerne turbo+ "pakka" Koble fra ledningen samt vacuum slangene. En pysventil koster ca 300 til 500 kr max. Vikingchip 1500.

1991 940 Turbo Intercooler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår