Gå til innhold

Phoenix Gold

Ranger emnet


D-Boy

Anbefalte innlegg

Heisann.

 

Jeg sitter her å vurderer på om jeg skal selge forsterkerne mine... Men jeg har en STOR tro på at jeg kommer til å angre som F... hvis jeg gjør det.

 

Det jeg har er 1 stk Phoenix Gold M-100 og 1 stk M-50.

M-100 har jeg orginal emballasje/Manual og Kvittering.

 

Jeg brukte M-100 på en Stroker 15 en gang i tiden, å da ble det målt til 147 DB!!! Så det er en hel del med krefter i den M-100!!:eddie

 

Så bare for moro skyld å nysgjerrighetens skyld, så spør jeg dere folkens:

 

Hva kan noe sånt som dette ha av verdi idag?

 

MVH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja hvis du treffer på rett folk som vet hva det er, men tror den nye generasjon ikke helt vet hva det er...

 

Den nye generasjonen fnyser av 100 gode watt. De skal helst ha flere tusen watt til en så billig penge som mulig.

 

Hadde det vært meg hadde jeg holdt godt på disse forsterkerne :)

Mvh Tony

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Møkka-amps.. Jeg kan komme og hente dem gratis.. så blir du kvitt dem!!=)

 

Har faktisk begge to selv, men de er pakket inn i samme skall til 1 forsterker.

 

M-100 er 500 watt i 4 ohm v/ 13,8 v.

 

Det vil si at med tilstrekkelig kjøling og modifisering kan du få denne til å yte +- 1000 watt (ikke QXL-watt) :)

BMW e36 318ia

Nissan Primera 2.0GT

Lexus IS 200 TIC solgt

Renault Laguna 2.0 RT solgt

If I gave a shit, you'd be the first to get it!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den nye generasjonen fnyser av 100 gode watt. De skal helst ha flere tusen watt til en så billig penge som mulig.

 

Hadde det vært meg hadde jeg holdt godt på disse forsterkerne :)

 

Er enig med deg der, vil holdt dem fint selv, tatt de fram en gang i blant for å sammenligne. :)

 

-Arne

90' Ford Sierra 2wd DOHC-T

05 Jumpy

X-Diverse

***Ford***

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann.

 

Jeg sitter her å vurderer på om jeg skal selge forsterkerne mine... Men jeg har en STOR tro på at jeg kommer til å angre som F... hvis jeg gjør det.

 

Det jeg har er 1 stk Phoenix Gold M-100 og 1 stk M-50.

M-100 har jeg orginal emballasje/Manual og Kvittering.

 

Jeg brukte M-100 på en Stroker 15 en gang i tiden, å da ble det målt til 147 DB!!! Så det er en hel del med krefter i den M-100!!:eddie

 

Så bare for moro skyld å nysgjerrighetens skyld, så spør jeg dere folkens:

 

Hva kan noe sånt som dette ha av verdi idag?

 

MVH

 

Har selv hatt M50 og M100 i samme installasjon og disse begynner å bli sjeldne og ettetraktet på bruktmarkedet, spesielt på ebay.com.

 

I og med at dette ikke var verdens dyreste forsterkere (kostet velca 3500 kr for M50 og 5500 kr for M100 midt på 90-tallet), så er vel 4-5000 kr samlet en god pris uansett.

 

Bra forsterkere og helt sikkert yter det de lover og litt til. Skulle gjerne hatt et brattere delefilter enn 12 dB/oktav på LP, men ellers knall!

Vennlig hilsen RK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

M50 mangler jeg i "samlingen" ;) men ellers meget gode, en ting de "fleste" ikke vet er at samtlige serier har nesten det samme krets løsningen men kvaliteten på kompenentene og størrelsen på power supplyen er det største forkjell mellom de. ZX350 har "nesten" samme komponenter som M100... ;) ZX450 er den samme som ZX350 men bare at den siste har mer strøm reserver da dette deles av "bare" 2 kanaler. Mxx serien har stor forbedrings potensiel og enklest forbedring ved å "fjerne" delefilter delen da disse bruker rimelige ic kretser... :(

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår