Gå til innhold

Bilstereo innendørs

Ranger emnet

Cozzie

Anbefalte innlegg

Hadde et lite tankesprang i går da jeg tok inn bilstereoen min inn i hus..

Lurer på om det går ann å få tak i konverter fra 220v AC til 12V DC slik at man kan bruke en bilforsterker og sub innendørs. Hvordan løser man da power-on på forsterkeren (remote)?

Noen som har prøvd dette før?

[Kan lite om bilstereo]

- 1993 Audi S4 C4 2.2T AAN 20v Quattro

- 1992 Audi S4 C4 2.2T AAN 20v Quattro

- 1991 Audi 100 C4 2.3E AAR 10v Quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde bilstereo inne engang.. Hadde en omformer fra 220 til 12v.. Kobla den på forsterkeren og tok ei ledning fra + til remote.. Så kobla jeg den bare til DVD-en å kosa meg... :D

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Remoten kjører man i lag med +

Eg bruker en pc strømmforsyning som mater en 500rms cadence forsterker.

Funker fin :)

Ikke dumt..

Har en P2002 forsterker fra RF.. lurer på hvilken strømforskyning som duger til den da? Vet ikke så mye om statsen på denne, men den har 30A sikring værtfall. Hvor kraftig strømforskyning trenger jeg for å drive den? (Watt/Amp).. Vil en gammel skrotforskyning duge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var primært sett ikke tenkt å legge så mye penger i dette da det ikke er noe fast løsning :) Får jo lett tak i noen gamle strømforskyninger til slikk og ingenting, men spørsmålet er om de er store nok til å drive forsterkeren

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ville aldri hatt ett bilbatteri og en lader i hus.. av flere grunner.. kan nevne bland annet syre dersom det er ett syrebatteri.. og en annen veldi go grunn er knallgassen som oppstår når batterier lades.... kjipt å komme hjem til intet hus.. viss dere følger?

Mine biler:

Chevrolet Camarao z28 1985 (strøken orginal)

Chrysler Neon 1995 (amcarneon)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ville aldri hatt ett bilbatteri og en lader i hus.. av flere grunner.. kan nevne bland annet syre dersom det er ett syrebatteri.. og en annen veldi go grunn er knallgassen som oppstår når batterier lades.... kjipt å komme hjem til intet hus.. viss dere følger?

Ening der ja, men må nesten bruke gelEbatteri til slikt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider