Gå til innhold

Emma Regler

Ranger emnet

Erik Andre

Anbefalte innlegg

finnes det noen regler på hva slags utstyr en må bruke i Emma-Norge konkurranser, eller er det fritt frem for hva en kan bruke bare man forholder seg innen de generelle reglene i de ulike klassene?

for jeg mener å ha sett at intensjonen til Emma sentralt er at alle uansett merke skal kunne konkurere på lik linje, og at de merkene som er nevnt i Emma er sponsorer og støttemedlemmer. ikke minst for å profilere sine egne merker...

noen fornuftige svar her?

Tufte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En Norsk versjon av disse hadde vært veldig kjekt for de som sliter litt med engelsken, deriblandt meg selv:( Hvis den da finnes noen steder..

Regelboka finnes desverre bare på engelsk.. da fikk du en fin unnskyldning til å lære engelsk bedre :)

finnes det noen regler på hva slags utstyr en må bruke i Emma-Norge konkurranser, eller er det fritt frem for hva en kan bruke bare man forholder seg innen de generelle reglene i de ulike klassene?

for jeg mener å ha sett at intensjonen til Emma sentralt er at alle uansett merke skal kunne konkurere på lik linje, og at de merkene som er nevnt i Emma er sponsorer og støttemedlemmer. ikke minst for å profilere sine egne merker...

Tufte

de fleste levrandører i norge betaler avgiften så det er ikke noe problem for konkurenter i norge.. kan jo være noen som ikke betaler, men for å være sikker så ta kontakt med levrandøren til produktet du ønsker å kjøpe og spør direkte om de har tenkt å betale.. om litt kommer nok levrandør lista opp på http://www.emmaweb.no/ men først må levrandørene betale og webmaster få fingen ut av 2ern :)

Mitt Opel Astra prosjekt

Listen to your music, not your speakers

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel en grunn til at levrandør liste blir lagd vil jeg tro.. altså må du ha et merke som ikke finnes på det norske markedet vil jeg tro du du ikke for konkurrert.

Men er vel et ganske stort utvalg i norge nå.. man burde vel klare seg?

Ser du litt større på det så skjønner du dette, hva er vitsen å betale for en levrandør hvis noen kan henge på lasset gratis?.. ingen som betaler.. heller ingen som driver med dette og det mange syns er morsomt og spennende blir borte.

Mitt Opel Astra prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel det er ikke alle som importerer for å få lavere pris vet du ;)

Jeg har importert det utstyret jeg har for det jeg tror det gir meg best lyd og ikke på grunn av pris. Nå kan det jo selvfølgelig være at det utstyret jeg ikke tror finnes i Norge gjøre det og at importøren har gjemt seg og ikke har klart å markedsføre de merkene de har.

Merkene jeg lurer på er:

McIntosh (Neby Hi Fi?)

Image Dynamics (vet ikke)

Regner med at Focal og Planet Audio er representert(?).

prosjekttråd

McIntosh, Focal, Image Dynamics, Planet Audio hybrid rørforsterkere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tufte

Hei Tore. Det utstyret som kan brukes i Emma-konkurranser i norge i klassene advansed, master og expert må være godkjendt, altså den norske importøren må betale 5000.- til Emma i Norge, for godkjenningen av produktene.

Almenheten har egentlig ingenting med hvilke summer det er snakk om, men syntes det var greit å nevne det, slik at alle blir klar over at det ikke er snakk om mye penger.

I Emma-International, kan du bruke hva som helst. EmmaInternatiol arrangerer de internationale konkurransene, I år er vel det Sinsheim-show, En konkurranse i Østerike, og EM finalen.

Håper da dette er avklart. Hvis det er noe mere dere lurer på er det bare å maile: ketil@emmaweb.no

Ketil Skjei

Leder av EmmaNorway

Driver av Audioart v/Ketil H Skjei

Bil og hjemmestereo.

ketil@emmaweb.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel det er ikke alle som importerer for å få lavere pris vet du ;)

Jeg har importert det utstyret jeg har for det jeg tror det gir meg best lyd og ikke på grunn av pris. Nå kan det jo selvfølgelig være at det utstyret jeg ikke tror finnes i Norge gjøre det og at importøren har gjemt seg og ikke har klart å markedsføre de merkene de har.

Merkene jeg lurer på er:

McIntosh (Neby Hi Fi?)

Image Dynamics (vet ikke)

Regner med at Focal og Planet Audio er representert(?).

McIntosh er det Neby som har ja. Image Dynamics vet jeg ikke om noen som importerer.

Ketil Skjei

Leder av EmmaNorway

Driver av Audioart v/Ketil H Skjei

Bil og hjemmestereo.

ketil@emmaweb.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Tore. Det utstyret som kan brukes i Emma-konkurranser i norge i klassene advansed, master og expert må være godkjendt, altså den norske importøren må betale 5000.- til Emma i Norge, for godkjenningen av produktene.

Almenheten har egentlig ingenting med hvilke summer det er snakk om, men syntes det var greit å nevne det, slik at alle blir klar over at det ikke er snakk om mye penger.

I Emma-International, kan du bruke hva som helst. EmmaInternatiol arrangerer de internationale konkurransene, I år er vel det Sinsheim-show, En konkurranse i Østerike, og EM finalen.

Håper da dette er avklart. Hvis det er noe mere dere lurer på er det bare å maile: ketil@emmaweb.no

det vil med andre ord si at ALLE nybegynnere som stiller i entry eller experienced kan stille med hva slags utstyr de mått ønske. uavhengig ?

ettersom det er en del her inne som aldri har stilt i Emma-konkurranse før, så kan nybegynnere stille opp uten bekymring av hva de har i bilen? er det riktig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det vil med andre ord si at ALLE nybegynnere som stiller i entry eller experienced kan stille med hva slags utstyr de mått ønske. uavhengig ?

ettersom det er en del her inne som aldri har stilt i Emma-konkurranse før, så kan nybegynnere stille opp uten bekymring av hva de har i bilen? er det riktig?

Så lenge at de faller inn under kriteriene for å være nybegynner, så er det riktig ja. Det er sånn det har vært i alle år. Men de må huske på å ha med seg kvitteringene på stereoen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det utstyret som kan brukes i Emma-konkurranser i norge i klassene advansed, master og expert må være godkjendt, altså den norske importøren må betale 5000.- til Emma i Norge, for godkjenningen av produktene.

kan man betale dette selv om man enten har tatt inn noe selv, eller har en levrandør som ikke betaler? eller må man ha levrandør status for å betale?

bare lurer... ikke at jeg trenger det.

Mitt Opel Astra prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En Norsk versjon av disse hadde vært veldig kjekt for de som sliter litt med engelsken, deriblandt meg selv:( Hvis den da finnes noen steder..

Hei Tom Erik.

Grunnen til at denne kun finnes på engelsk er så enkel at hvis alle medlemslandene i Europa og resten av verden skulle ha oversatt reglene til sitt eget språk så hadde vi hatt potensialet til å ha hatt enormt mange spesielle tolkninger av reglenene fra land til land, og at hvis f.eks jeg vil reise til Russland og delta på en konkurranse der så vet jeg at reglene er like uansett.

Mvh

Lars Engen

lars76@online.no

http://members.cardomain.com/arosa

Team Bling Bling:

Pioneer P9+P9 DSP

Pioneer DVD+DAB

Soundstream TR forsterkere

Soundstream Van Gogh subbere

Soundstream kondensator

Eton Midbass/Mellomtone

MT diskant