Erik Andre Skrevet Februar 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2007 General Rules Installation Rulebook Sound Quality Rulebook Multi Media Rulebook ESPL Rulebook EMMA Racing Rulebook Matrix - hva det gis poeng på i de forskjellig klasser Categories + Classes Siter Mitt Opel Astra prosjekt Listen to your music, not your speakers Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T0mmen Skrevet Februar 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2007 En Norsk versjon av disse hadde vært veldig kjekt for de som sliter litt med engelsken, deriblandt meg selv:( Hvis den da finnes noen steder.. Siter Vw Golf '86 Rat Look 16vT - prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tufte & toyota Skrevet Februar 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2007 General RulesInstallation Rulebook Sound Quality Rulebook Multi Media Rulebook ESPL Rulebook EMMA Racing Rulebook Matrix - hva det gis poeng på i de forskjellig klasser Categories + Classes finnes det noen regler på hva slags utstyr en må bruke i Emma-Norge konkurranser, eller er det fritt frem for hva en kan bruke bare man forholder seg innen de generelle reglene i de ulike klassene? for jeg mener å ha sett at intensjonen til Emma sentralt er at alle uansett merke skal kunne konkurere på lik linje, og at de merkene som er nevnt i Emma er sponsorer og støttemedlemmer. ikke minst for å profilere sine egne merker... noen fornuftige svar her? Tufte Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Andre Skrevet Februar 9, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2007 En Norsk versjon av disse hadde vært veldig kjekt for de som sliter litt med engelsken, deriblandt meg selv:( Hvis den da finnes noen steder.. Regelboka finnes desverre bare på engelsk.. da fikk du en fin unnskyldning til å lære engelsk bedre :) finnes det noen regler på hva slags utstyr en må bruke i Emma-Norge konkurranser, eller er det fritt frem for hva en kan bruke bare man forholder seg innen de generelle reglene i de ulike klassene? for jeg mener å ha sett at intensjonen til Emma sentralt er at alle uansett merke skal kunne konkurere på lik linje, og at de merkene som er nevnt i Emma er sponsorer og støttemedlemmer. ikke minst for å profilere sine egne merker... noen fornuftige svar her? Tufte de fleste levrandører i norge betaler avgiften så det er ikke noe problem for konkurenter i norge.. kan jo være noen som ikke betaler, men for å være sikker så ta kontakt med levrandøren til produktet du ønsker å kjøpe og spør direkte om de har tenkt å betale.. om litt kommer nok levrandør lista opp på http://www.emmaweb.no/ men først må levrandørene betale og webmaster få fingen ut av 2ern :) Siter Mitt Opel Astra prosjekt Listen to your music, not your speakers Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sonus Skrevet Februar 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2007 Hva med utstyr som ikke importeres til Norge da? Siter prosjekttråd McIntosh, Focal, Image Dynamics, Planet Audio hybrid rørforsterkere Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Andre Skrevet Februar 9, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2007 Er vel en grunn til at levrandør liste blir lagd vil jeg tro.. altså må du ha et merke som ikke finnes på det norske markedet vil jeg tro du du ikke for konkurrert. Men er vel et ganske stort utvalg i norge nå.. man burde vel klare seg? Ser du litt større på det så skjønner du dette, hva er vitsen å betale for en levrandør hvis noen kan henge på lasset gratis?.. ingen som betaler.. heller ingen som driver med dette og det mange syns er morsomt og spennende blir borte. Siter Mitt Opel Astra prosjekt Listen to your music, not your speakers Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sonus Skrevet Februar 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2007 Vel det er ikke alle som importerer for å få lavere pris vet du ;) Jeg har importert det utstyret jeg har for det jeg tror det gir meg best lyd og ikke på grunn av pris. Nå kan det jo selvfølgelig være at det utstyret jeg ikke tror finnes i Norge gjøre det og at importøren har gjemt seg og ikke har klart å markedsføre de merkene de har. Merkene jeg lurer på er: McIntosh (Neby Hi Fi?) Image Dynamics (vet ikke) Regner med at Focal og Planet Audio er representert(?). Siter prosjekttråd McIntosh, Focal, Image Dynamics, Planet Audio hybrid rørforsterkere Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EmmaNorway Skrevet Februar 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2007 En Norsk versjon av disse hadde vært veldig kjekt for de som sliter litt med engelsken, deriblandt meg selv:( Hvis den da finnes noen steder.. Desverre, det fins ingen norsk versjon. Siter Ketil Skjei Leder av EmmaNorway Driver av Audioart v/Ketil H Skjei Bil og hjemmestereo. ketil@emmaweb.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EmmaNorway Skrevet Februar 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2007 finnes det noen regler på hva slags utstyr en må bruke i Emma-Norge konkurranser, eller er det fritt frem for hva en kan bruke bare man forholder seg innen de generelle reglene i de ulike klassene? for jeg mener å ha sett at intensjonen til Emma sentralt er at alle uansett merke skal kunne konkurere på lik linje, og at de merkene som er nevnt i Emma er sponsorer og støttemedlemmer. ikke minst for å profilere sine egne merker... noen fornuftige svar her? Tufte Hei Tore. Det utstyret som kan brukes i Emma-konkurranser i norge i klassene advansed, master og expert må være godkjendt, altså den norske importøren må betale 5000.- til Emma i Norge, for godkjenningen av produktene. Almenheten har egentlig ingenting med hvilke summer det er snakk om, men syntes det var greit å nevne det, slik at alle blir klar over at det ikke er snakk om mye penger. I Emma-International, kan du bruke hva som helst. EmmaInternatiol arrangerer de internationale konkurransene, I år er vel det Sinsheim-show, En konkurranse i Østerike, og EM finalen. Håper da dette er avklart. Hvis det er noe mere dere lurer på er det bare å maile: ketil@emmaweb.no Siter Ketil Skjei Leder av EmmaNorway Driver av Audioart v/Ketil H Skjei Bil og hjemmestereo. ketil@emmaweb.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EmmaNorway Skrevet Februar 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2007 Hva med utstyr som ikke importeres til Norge da? Send da en mail til ketil@emmaweb.no, så vil det bli tatt stilling til i hvert enkelt tillfelle. Siter Ketil Skjei Leder av EmmaNorway Driver av Audioart v/Ketil H Skjei Bil og hjemmestereo. ketil@emmaweb.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EmmaNorway Skrevet Februar 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2007 Vel det er ikke alle som importerer for å få lavere pris vet du ;) Jeg har importert det utstyret jeg har for det jeg tror det gir meg best lyd og ikke på grunn av pris. Nå kan det jo selvfølgelig være at det utstyret jeg ikke tror finnes i Norge gjøre det og at importøren har gjemt seg og ikke har klart å markedsføre de merkene de har. Merkene jeg lurer på er: McIntosh (Neby Hi Fi?) Image Dynamics (vet ikke) Regner med at Focal og Planet Audio er representert(?). McIntosh er det Neby som har ja. Image Dynamics vet jeg ikke om noen som importerer. Siter Ketil Skjei Leder av EmmaNorway Driver av Audioart v/Ketil H Skjei Bil og hjemmestereo. ketil@emmaweb.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tufte & toyota Skrevet Februar 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2007 Hei Tore. Det utstyret som kan brukes i Emma-konkurranser i norge i klassene advansed, master og expert må være godkjendt, altså den norske importøren må betale 5000.- til Emma i Norge, for godkjenningen av produktene.Almenheten har egentlig ingenting med hvilke summer det er snakk om, men syntes det var greit å nevne det, slik at alle blir klar over at det ikke er snakk om mye penger. I Emma-International, kan du bruke hva som helst. EmmaInternatiol arrangerer de internationale konkurransene, I år er vel det Sinsheim-show, En konkurranse i Østerike, og EM finalen. Håper da dette er avklart. Hvis det er noe mere dere lurer på er det bare å maile: ketil@emmaweb.no det vil med andre ord si at ALLE nybegynnere som stiller i entry eller experienced kan stille med hva slags utstyr de mått ønske. uavhengig ? ettersom det er en del her inne som aldri har stilt i Emma-konkurranse før, så kan nybegynnere stille opp uten bekymring av hva de har i bilen? er det riktig? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audio-art Skrevet Februar 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2007 det vil med andre ord si at ALLE nybegynnere som stiller i entry eller experienced kan stille med hva slags utstyr de mått ønske. uavhengig ? ettersom det er en del her inne som aldri har stilt i Emma-konkurranse før, så kan nybegynnere stille opp uten bekymring av hva de har i bilen? er det riktig? Så lenge at de faller inn under kriteriene for å være nybegynner, så er det riktig ja. Det er sånn det har vært i alle år. Men de må huske på å ha med seg kvitteringene på stereoen. Siter Signaturregler: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Andre Skrevet Februar 10, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2007 Det utstyret som kan brukes i Emma-konkurranser i norge i klassene advansed, master og expert må være godkjendt, altså den norske importøren må betale 5000.- til Emma i Norge, for godkjenningen av produktene.Almenheten har egentlig ingenting med hvilke summer det er snakk om, men syntes det var greit å nevne det, slik at alle blir klar over at det ikke er snakk om mye penger. kan man betale dette selv om man enten har tatt inn noe selv, eller har en levrandør som ikke betaler? eller må man ha levrandør status for å betale? bare lurer... ikke at jeg trenger det. Siter Mitt Opel Astra prosjekt Listen to your music, not your speakers Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rockford Seat Skrevet Februar 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2007 En Norsk versjon av disse hadde vært veldig kjekt for de som sliter litt med engelsken, deriblandt meg selv:( Hvis den da finnes noen steder.. Hei Tom Erik. Grunnen til at denne kun finnes på engelsk er så enkel at hvis alle medlemslandene i Europa og resten av verden skulle ha oversatt reglene til sitt eget språk så hadde vi hatt potensialet til å ha hatt enormt mange spesielle tolkninger av reglenene fra land til land, og at hvis f.eks jeg vil reise til Russland og delta på en konkurranse der så vet jeg at reglene er like uansett. Siter Mvh Lars Engen lars76@online.no http://members.cardomain.com/arosa Team Bling Bling: Pioneer P9+P9 DSP Pioneer DVD+DAB Soundstream TR forsterkere Soundstream Van Gogh subbere Soundstream kondensator Eton Midbass/Mellomtone MT diskant Monster Cable Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg