Gå til innhold

Hattehyllehøyttalere... Hva skal jeg bruke der?

Ranger emnet


volvo-r-sport

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg er ingen verdensmester på bilstereo, men fant ut at jeg må ha meg nye elementer i hattehylla... Har hatt mds fanatic 6x9 i fjor, frontsettet er mds ett eller annet (en av toppmodellene som gikk ut i fjor).

 

Men hva skal jeg ha for noe i hattehylla da? 6X9, eller noen andre runde coaxialer? Er åpen for ganske merkelige forslag her siden jeg liker å gå mot strømmen. Vet ikke om noen har prøvd ut noe som har spilt bra jeg?

Skal sitte i en vulva 240, spilleren er en sony giga spiller, kan også bruke en forsterker hvis det er nødvendig....

 

Håper noen har gode forslag...

Mvh ole

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kommer det sikkert en god porsjon poster som sier det at "neeeida, drit i høytalere bake! Bruk heller pengene på ett bra frontsett, for hvor ofte sitter du bak i bilen?"

Sånn, da var det sagt.

 

JBL Decade - Dyre, men kan spille _forbanna_ høyt, og relativt "bra". Ikke "bra" som i "rent", men nok lyd :)

Rockford Fosgate Power - Disse lager helt kurant lyd, er ikke så veldig dyre heller.

Så har du jo div. //Alpine, disse av varierende kvalitet men de funker jo de også :)

 

Dette var det jeg kunne komme på av 6x9".

Håper det var til hjelp :)

1988 Golf II aka. Helene

 

Tollak: "Føler at håret mitt har begynt og bli langt nå"

Øge: "Kunne vært lengre..."

Tollak: "Å?"

Øge: "Hvis du hadde spart lengre, hadde håret ditt blitt lengre"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I en 240 får du plass til 6,5" i dørene foran om du lager en plate som du skrur fast. En kompis hadde dette og det fungerte bra. Det han gjorde var å skru plata fast i stålet i døra for at dette ikke skal vibrere når han spillte.

 

Har du no bilde av det, da jeg hadde 240 så hadde jeg 5.25 kompsett og det gikk akkurat på håret, egentlig for trangt til 5.25 så åssen får man 6.5 inn der da...:wonder:

 

show_image_stream.php?bid=15285140&dx=588&dy=443

66 Chevrolet El Camino

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du no bilde av det, da jeg hadde 240 så hadde jeg 5.25 kompsett og det gikk akkurat på håret, egentlig for trangt til 5.25 så åssen får man 6.5 inn der da...:wonder:

 

show_image_stream.php?bid=15285140&dx=588&dy=443

 

Den plasseringen der er egentlig helt genial med tanke på høyden på lydbildet :D

 

Men min kompis hadde da plassert elementet helt nede i bånn... Er vel egentlig en lomme der av noe slag, stemmer ikke det?

Mvh Tony

Lenke til kommentar
Del på andre sider

halsen89: Det der så ut som ei grei pakke... Greit trøkk i døm?

Har mds fanatic 6x9 baki nå, kunne vel like godt hatt 2 diskanter egentlig.. Ikke rare lyden.. Foran er det noe dyrer mds 4 tom med løse diskanter og delefilter, de er det bra lyd i...

Mangler liksom endel bak for å si det sånn...

Men bare så det er sagt så er jeg ikke ute etter ett psychobitchass anlegg, legger heller penger i motor, drivverk og sånt...

 

Men jeg får liksom aldri bestemt meg for hva jeg skal ha, eneste grunnen til at jeg kjøpte mds var at alle sa det var dårlig og jeg lurte på hvorfor...

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den plasseringen der er egentlig helt genial med tanke på høyden på lydbildet :D

 

Men min kompis hadde da plassert elementet helt nede i bånn... Er vel egentlig en lomme der av noe slag, stemmer ikke det?

 

 

ahh...da skjønner jeg, er fin plasserin ja, låt meget bra, peerless er et merke jeg kommer til å prøve igjen en gang, men nå er det morel elate som skal testes

66 Chevrolet El Camino

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår