Gå til innhold

Endeli vart d nye Granada!

Enerhaugen

Anbefalte innlegg

For t vestnes på laurdag å henta mej en granada.. Bile fungera veldi bra, å e heilt nydeli (spør du mej jafall, hehe) Bile e restaurert å va ferdi sommare 2006. Han so hadde bile va lakkerar, so bilen e lakka over alt, å jobben e veldi bra..

Motoren e gått over me nye lager, stempelringa, kvass kam å toppane e plana 1mm.. Funka veldi bra! Her e nåken bilde, komenter gjerne.

Bilde005.jpg

Bilde011.jpg

Bilde037.jpg

Bilde038.jpg

Bilde009.jpg

Granada-1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 48
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

• 3 weeks later...

Av med harrysotinga og senk mer nå så ;) Og få tak i et interiør i en litt penere farge :S Så første bilde og tenkte "å nei, ikke ENDA en sånn grusom helt flat biltema blå lakkering!", men så så jeg på resten av bildene, der i sola, digg farge!!

Dream as if you'll live forever; live as if you'll die tomorrow.

James Dean

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk før d.. ej e veldi førnøgde me bile jafall, stende t vinterlagring no.. Interiøre e heilt orginalt, so d skal ikkje rørast! plane e å skifte kardange då den e veldi dårli. Senke bile å få på na penta felgane til sommare =) Gler mej t å fare på treff i sommar..

E her fleire folk me granada på forumet? ha våre kjekt å sett litt bila..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulere med flott bil enerhaugen!!likte fargen veldig godt!!flott interiør hadde den også. har et lignende liggende, men det er mørkeblått.Hadde ikke den granada'n der en litt gusjegrønn farge før den ble blå?? du etterlyser folk med granada på forumet. Jeg er den stolte eier av en 1984 Granada 2,3 jubileum. Den er gått bare 98000 i skrivende stund og er i fin bruksstand. Litt rust er det på den desverre...Granadabak.jpg

GranadaFront.jpg

Granadainterir2.jpg

(PS: er det noen som vet om det er vanskelig å montere interiør fra MK2 Series 1 og over i MK2 Series 2????må vel bytte innmaten i dørene, ettersom døråpnerene ikke sitter på samme sted??)

1984 Ford Granada 2.3 Ghia S

1981 Ford Granada 2.3 "Ghia"

1980 Ford Granada 2.3 LS

1973 Saab 96 v4 VRAK

1971 Saab 96 v4 1700 sport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Sjå her ja.. fine bil!! Jauda, den ha en virkeli knall grønfarge!

Ekje so mykje her på forumet, e meir granada folk på granadaklubben sitt forum.. Ekje du me der? Synst ej he sett bile før..

D går vel and å berre skifte heile dørene, etter det ej kan sjå so skal alt passe. Men ej skakje sei det sikkert..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er på granadaforumet ja....jeg har hørt at dørene ikke går om hverandre..at taket er lavere på mk2 series 2..men dette vet jeg ikke sikkert...jeg har litt lyst på å bygge meg en granada i fremtiden med motor fra Explorer(4,0l V6) eller en motor fra en amerikansk ford(302 eller 351 cleveland eller windisor)..da skal jeg bruke dette ghiainteriøret jeg har liggende i en mk2 series 2 jeg har nå skinnriør øverst på ønskelisten, men med en ungdoms lommebok, og at sinninteriørene er j***vli vanskelige å oppdrive, så er et "vanlig" ghiainteriør fra en mk2 series 1 et bedre alternativ.

Flott M' du har der på avatarbilde forresten.....er det en 20m XL eller noe sånt?

1980 Ford Granada 2.3 LS

1973 Saab 96 v4 VRAK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okey, ej vekje heilt. kan godt hende dørene ikkje e same..

D e en 72 20m XL 2600s.. Pappa sin bil (arva mi) hehe.. Bile sto borti svergie i 18 år før me kjøpte den, gått kun 72000km..

Alt e orginalt, so til neste vinter ska me plokke ut motore å restaurere motorrom, motor å bagasjerom.. Utvendig e lakken heilt grei intil vidare..

Lika godt gamle forda, å V8 plana i en granada stende høgt på ønskelista!! Men lide ta ungdomslommebok ej me.. Fe kåme sterkare tilbake seinare,hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer det som dem synger at det ikke er noe problem å få damer inni en Granada? ;) "2komma8 Ghia i.. med horelys oppi taket. En cerwin Vega sub i seteryggen baki. Det dunker når æ fær forbi. E speler country for damene inni. For i kjøre Granada. JADA! Ja det e`kje noko lada" :drive2

Har sin helt egen sjarm disse bilene ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde granada 2.3 V6 igjønna russetia ifjor (merk,ikke russ, å ikke russebil!) d va en gaanske så artig bil ja,å den spann så bøåttat ingen andre kunne se kor dæm va;P artige bila, jaAa.. :D

Jo eldre man blir, jo meir forståelse får man av kunnskapen Sladding ;)

Mondeo 2.0SI & Ford Sierra IS '86(Lekebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okey, ej vekje heilt. kan godt hende dørene ikkje e same..

D e en 72 20m XL 2600s.. Pappa sin bil (arva mi) hehe.. Bile sto borti svergie i 18 år før me kjøpte den, gått kun 72000km..

Alt e orginalt, so til neste vinter ska me plokke ut motore å restaurere motorrom, motor å bagasjerom.. Utvendig e lakken heilt grei intil vidare..

Lika godt gamle forda, å V8 plana i en granada stende høgt på ønskelista!! Men lide ta ungdomslommebok ej me.. Fe kåme sterkare tilbake seinare,hehe..

Er den ikke gått lengre? var litt av et funn den m'en der!!Er litt m' frelst jeg og! faren min har hatt en firedørs 17m RS, og nå eier han en nokså strøken 69'26m hardtop. det er cruise bil det....2,6l motor og automatkasse. nydelig bil å kjøre! er ikke noen her som skal på mjøstreffet til ford m' klubben i sommer?

1980 Ford Granada 2.3 LS

1973 Saab 96 v4 VRAK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Me broka å fare til gol å til olden. Å i år ska me til geiranger me.. Aldri våre på mjøstreffe.. Stort treff d då? Ka far din heite då? Farge på 26m`e?

Faren min heter Audun Magne Blikken. Fargen er Lysegrønn, med sort vinyltak og lysebrunt interiør. Mjøstreffet er ikke noe "stort" treff, men et 10-20 biler er vel ikke noe overdrivelse tror jeg...husker ikke hvor mange det var der i fjor. Jeg skal vist få prøve 26m'en i sommer..GLEDER meg vilt!!!!!!

1980 Ford Granada 2.3 LS

1973 Saab 96 v4 VRAK

Lenke til kommentar
Del på andre sider