Vwgolfii Skrevet Februar 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2007 Ser at AE86 og 200SX dominerer driftingmiljøet.. Så fort jeg får kvittet meg med 2 biler som tar litt plass, så vil jeg gå til innkjøp av en ny bil med bakhjulstrekk.. Planen er å bygge en drift/banebil. Jeg trenger en bil.. Med tanke på pris, hjulavstand, bakhjulstrekk, vekt og ombyggingsmuligheter så har jeg havnet på eldre 3-serie, rundt -88mod.. Hvilke synspunkter har du på denne bilen? For all del kom med andre forslag, tips og innspill:) Mvh Ole Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
devileh Skrevet Februar 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2007 Vel det sies at E30 er et godt balansert karosseri og tilgang til deler er ganske god. Det er flere som bruker E30 som hardcore driftebil. Jeg syns også det er stilig å ikke nødvendigvis bruke japsebil til drifter! Siter -1992 Mitsubishi Lancer GLXI 1.8l 4x4 -1982 BMW 525i *Solgt* ____________________________________________ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vwgolfii Skrevet Februar 9, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2007 Takker for den:) Hehe, kan være litt greit med tysk stål i svingene og ja:) Men hva med motor og girkasse til E30? Motorer fra 3-serien, passer det meste eller blir det mye ombygging? Eventuelt andre turbomaskiner, noen som passer rett i eller med ikke så altfor store modifikasjoner? Cosworth.. tar jeg feil om jeg nevner Ruud, bmw og cosworth? *lete etter specs* Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MGR Skrevet Februar 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2007 Vwgolfii skrev: Takker for den:)Hehe, kan være litt greit med tysk stål i svingene og ja:) Men hva med motor og girkasse til E30? Motorer fra 3-serien, passer det meste eller blir det mye ombygging? Eventuelt andre turbomaskiner, noen som passer rett i eller med ikke så altfor store modifikasjoner? Cosworth.. tar jeg feil om jeg nevner Ruud, bmw og cosworth? *lete etter specs* andre fra 3 serie passer vel ganske rett nedi.. m3 motor fra e36 er vel gromt da.. 3L er vel 280hk i den. Siter -BMW e30 320 tramp drifter posjekt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vwgolfii Skrevet Februar 10, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2007 m3-motor hadde fungert greit:) Hva med turboladet maskiner da? Har sett 325 med ettermontert turbo.. Synd at bmw holder altfor hardt på sugemotorene og ikke satset litt på turbo:P Tipper m3-kassen tåler litt juling, men hvordan er det med utvekslingene? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
robel Skrevet Februar 16, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2007 Kan også tilføye at girkassen på en E30 325 tåler juling! Lykke til! Siter [-] 1987 BMW 325i [x] 1997 Volkswagen Caddy [x] 1986 BMW 325i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kadett4ever Skrevet Februar 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2007 det er verre med motorene til bmw, di er ikke kjent for god holdbarhet Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mEhE Skrevet Mars 4, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2007 bmw motorer tåler lite??hva har du det i fra? om du tenker deg litt om så blir de fleste bmw motorene hardt kjørt,og det hjelper ikke akkurat at det er er typiske ungdomsbiler og flere som driter i og vente til motoren er driftsvarm før en drar motoren til 7000omdr. desutten er de gått langt.. ta e30 for eksempel så skal du lete lenge etter og finne en bil som har gått under 200k..og om du finner en under kan jeg banne på at km.standen er jukset med. og til topic.. bmw har levert motor med turbo ..nemlig 745.. dette er en 3.2 liter turbo med 252hk. denne er det flere som har satt i e30..og har mye potensiale for MYE HK. det er vel den billigste motoren for og få ut en del hk. ta en titt på http://www.pure-pf.com på forumet.der kan du lese deg i hel på galne svensker som drar ut masse effekt av bmw motorer. foresten så lagte bmw en motor i gamle dager til formel 1.. dette var en 1.8 liter turbo med 1300 holdbare hk. kan også nevne VS motor som har en bmw m5 motor i e36 med 1400hk(mulig det var mer,husker ikke i farten),men den går unna på 402m, 7,83sec/289,3km\t . ta en titt her for filmer.http://vsmotor.no/filmer.html hvorfor gidder folk ta ut så mye hk av en motor som ikke er holdbar? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Razer Skrevet Mars 4, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2007 Vwgolfii skrev: Ser at AE86 og 200SX dominerer driftingmiljøet.. Så fort jeg får kvittet meg med 2 biler som tar litt plass, så vil jeg gå til innkjøp av en ny bil med bakhjulstrekk.. Planen er å bygge en drift/banebil. Jeg trenger en bil.. Med tanke på pris, hjulavstand, bakhjulstrekk, vekt og ombyggingsmuligheter så har jeg havnet på eldre 3-serie, rundt -88mod.. Hvilke synspunkter har du på denne bilen? For all del kom med andre forslag, tips og innspill:) Mvh Ole Hvor mange AE86'er har du sett? I Norge gikk det ÉN i drifting, og den går ikke som driftebil lenger, og jeg vet om en som klargjøres for 2007... 200sx derimot, der er jeg enig :P Siter Martin Sørlie, 1985. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Laks1 Skrevet Mars 4, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2007 I utenlandske driftingmiljøer er det mangen AE86. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
devileh Skrevet Mars 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2007 Razer skrev: Hvor mange AE86'er har du sett? I Norge gikk det ÉN i drifting, og den går ikke som driftebil lenger, og jeg vet om en som klargjøres for 2007... 200sx derimot, der er jeg enig :P Det går rett og slett ikke an å påstå at AE86 ikke er en utbredt mye brukt bil i drifting verden over. I Norge er det få av disse bla fordi de ble ikke solgt nye i Norge og fordi de er overpriserte i utlandet og blir svært dyre å ta inn(Ergo det lønner seg heller å kjøpe andre biler som gir mer bang-for-the-buck). Jeg hadde hatt en stående i oppkjørselen nå hvis det ikke hadde vært for at jeg kunne fått en rimelig hardcore-tunet S13 for mindre penger. Siter -1992 Mitsubishi Lancer GLXI 1.8l 4x4 -1982 BMW 525i *Solgt* ____________________________________________ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Razer Skrevet Mars 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2007 devileh skrev: Det går rett og slett ikke an å påstå at AE86 ikke er en utbredt mye brukt bil i drifting verden over.I Norge er det få av disse bla fordi de ble ikke solgt nye i Norge og fordi de er overpriserte i utlandet og blir svært dyre å ta inn(Ergo det lønner seg heller å kjøpe andre biler som gir mer bang-for-the-buck). Jeg hadde hatt en stående i oppkjørselen nå hvis det ikke hadde vært for at jeg kunne fått en rimelig hardcore-tunet S13 for mindre penger. Han er norsk, skal kjøpe driftebil i norge, og trolig da ta del i det norske driftemiljøet. Det tok jeg utgangspunkt i, da er det få AE86'er, og jeg har ikke påstått noe annet. Siter Martin Sørlie, 1985. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
velo Skrevet Mars 13, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2007 mEhE skrev: foresten så lagte bmw en motor i gamle dager til formel 1.. dette var en 1.8 liter turbo med 1300 holdbare hk. hvorfor gidder folk ta ut så mye hk av en motor som ikke er holdbar? Var ikke de formel 1 motorne laga med utgangspunkt i ei 1,5 liter blokk? MEN, at det var 1300 holdbare hk!?? I Formel 1 ?? Hvor mange løp trur du de kjørte med samma motoren på den tida? Neppe mere enn 1 løp Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M-Turbo Skrevet Mars 13, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2007 m30 motoren ifra 535i (e28-e34) er også svært holdbar...har kjørt med 1,2bars ladetrøkk på min å har aldri hatt problemer med det...det er verre med lmm..:P Siter It takes one ball in golf and football, It takes to balls to drive a bmw! :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.