Gå til innhold

Noen som kan grunnarbeid/lakkering Hedmark?

Ranger emnet

Zefiro

Anbefalte innlegg

Har et lada niva prosjekt i garasjen, mye rust er fjernet, noe gjenstår, blitt noen nye karosseri deler og jeg har pusset ned sveisen så godt jeg kan med vinkelsliper. Men skal jeg sparkel over skjøtene ,evt litt tykkere lag slik at overgangen blir borte? og mange plasser er det bart metall ...hva anbefales som første grunnlag der? og da er det vel tid for sliping ,,fra grovt til pent papir og våtsliping til slutt. Så fyller ettersom jeg forstår?? men skal fylleren våtslipes?

Hvis det er noen her på forumet fra ok avstand fra brumunddal så vil tjene noen kroner så er det bare å si ifra. kjett å drive med alt dette alene når det er snakk om en hel bil, samt jeg trenger tips underveis fra en proff.. har kompressor og lakksprøyte selv, ikke noe proff utstyr, men burde duge. Gammel atlas 2sylindret kompressor, vannavskiller og "proff" biltema sprøyte med 1.4mm dyse. Bilen er ikke ment som noen showbil . men bruksbil/offroad bil . Men greit at resultatet blir duganes ..fargen er noe usikker, enten knall rød som i mccormick traktor rød,giftgrønn har vært i tankene, eller en mørk farge . Her må også dørkarmen lakkeres også ,,bilen er orginalt hvit, og noen har rullemalt den svart ...stygt!! du får selvsagt betalt for jobben ..dette blir vi enige om . Skriv her i tråden eller send PM .

ligger noen bilder her fra før jul ,,har ingen nyere enda. men ikke skjedd stort:

http://www.offroad.no/forum/index.php?showtopic=66811

Som dere ser av bildet har bilen en stor massiv frontfanger i aluminium ..man tager det man haver ...og jeg fikk tak i en bakfanger fra volvo 242 ..noe modefisert. tips til hvordan å få denne blank? vil at det skal skinne fra den!! "bling bling" ..er en del hull i den som må sveises først siden det "satt" gummilist på den ..

Mvh

Anders

Lenke til kommentar
Del på andre sider