Finepix Skrevet Februar 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2007 Har planer om å rette litt på en gammel alufelg som har fått en smell. Skal bruke felgene til offroadkjøring så den trenger ikke være helt rund, men jeg må banke felgkanten litt på plass igjen slik at dekket henger på... Spørsmålet er hvilken tempratur jeg skal ha på aluminiumen for at det blir minst sjanse for at den sprekker/brekker? Siter 98 Volvo V40 1,8 aut selges i deler, PM for info! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet Februar 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2007 Smeltepunktet er rundt 600C så ikke overstig dette :) Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opel freak Skrevet Februar 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2007 Jeg har hørt fra en kar som bygger aluminiumsbåter at når de skulle varme opp aluminium så satte de et tusjstrek akkurat der de man skulle varme. Så varmet man til streket forsvant. Har ikke prøvd dette selv men du kan jo gjøre et forsøk på en bit. Alu blir fort for varmt hvist man ikke passer på. Siter K.I.S.S Keep It Simple Stupid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet Februar 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2007 Aluminium har kun noen tideler av en grad i forskjell på smeltepunkt og graden da det er bøyelig... Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Februar 12, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2007 En annen grei måte å gjøre den bøyelig på er å varme den opp og teste med en trepinne...når materialet er varmt nok til at trebiten blir svidd når den legges inntil,dumper man den i vann og avkjøler den. Stål blir hardere,alu mykere. Varmer man den så pånytt til treet blir svidd før man bøyer,har man ganske god margin før den ryker... :) Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.