Gå til innhold

Varmeapparatet streiker

Ranger emnet

Zemeckis

Anbefalte innlegg

Varmeapparatet mitt streiker. Noen som vet hva som kan være feil? Har vært det i snart en uke, og det har vært grusomt kaldt og mørkt når jeg har sluttet på jobb så har ikke fått tid til å ta en titt. Bilen har stått i noen dager for at det har kommet mye is på innsiden av frontruta og som ikke har fått tint skikkelig grunnet varmeapparetet. Det har kommet ekkle lyder når jeg har skrudd opp vifte hastigheten en god stund. Håper ikke har hele apparatet har tatt kvelden:(

- Volvo 240 83`(Solgt)

- Volvo 245TIC 89`

-Member of VOLVOklubbenTrøndelag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morgis: Får sjekke i Haynes boka når jeg kommer hjem om det ikke er for mørkt.

Zyrex: Blåser på ingen. Hvor sitter vifta egentlig da?

Vifta sitter inne i varme apparatet må tå det ut fra pasasjer siden.

Dele boksen ut med vifta, så må du sette over det store plastikk festet over på den nye motoren.

Viftemotoren min gikk på 242 min nå dro på volvo når det åpnet i dag de hadde på lager.

Jeg har akkurat nå fått den nye vifta inn i varmeapparatet og testet om det blåste. Det gjorde det.

Artikkel nr

9131984 viftemotor

koster 1457 kr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er fort gjort og ta ut varme apperatet.. Dette bør du gjøre når du skal ta ut varme apperatet:

- Ta ut hanskerommet

- Ta av Front konsollen med alle knapper og ramma

- Ta ut eventuell spiller (om du har den oppe) Mye lettere og komme til alle skruer.

- Skru av alle skruene på varme apperatet: Sitter 4 stk på toppen (2 på hver side), også 2 skruer nede på hver sin side også av med slangene (enklest fra torpedo veggen). Ta gjerne kontakt.. Har byttet varme apperatet på 2-3timer .. :) og en god del ganger.. :)

Volvo 945 tic 1996 / Nissan Navara 2006

Volvo 760 GLE Tic 1984 [X] / Volvo 240 GLE 1986 [X]

Volvo 745 TDI [X] Volvo 740 Tic 1987[X]

Volvo 240 GLE 1989 [X] Volvo 240 Tic 1988[X]

Volvo 940 1993 [X] Volvo 240 1985 [X] Volvo 240 1987 [X]

Lenke til kommentar
Del på andre sider