Gå til innhold

Audi 10VT spørsmål.

Ranger emnet


Brukroa-trimning

Anbefalte innlegg

  • Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har en Wj motor (ren K-jet uten hjerne) i en Passag GT syncro. Det er ikke noe elektronikk som styrer noe fancy greier her.. bare en enkel temp føler som gir strøm eller ikke til kaldstart dysa ved innslag av starter og en varmkjøringsregulator som styrer bensin trykket etter turbotrykket og varme (Bimetall fjær varmes opp elektrisk)

 

Drit i K-jeten og alle vakum dingsebomser. Typisk Audi - fungerer sikkert fint når alt er nytt og i orden..

Monter Megasquirt! Da får du en helt annen respons i motoren.

Har selv montert på en WJ motor og på 3b (20V turbo 5'er).

http://www.32bsyncro.com/modules.php?name=Webpages&op=show&uname=torgeir

85 Passat 32B GT Syncro - Godkjent ombygget fra 1.8 CL

63 VW T1, 65 VW T1, 70 VW 1600TL (1915 motor og Megasquirt n Spark)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har skjønt at det er noe sånt ja. :) MS skal jeg ha etterhvert men mangler mye av kunnskapen man burde ha enda, så det venter jeg litt med. Vil derimot få igang motoren og prøve den. :) Er vanlig K-jet på den så er ikke noe avansert å få den ignag. Trenger bare et koblingsskjema så jeg har oversikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har skjønt at det er noe sånt ja. :) MS skal jeg ha etterhvert men mangler mye av kunnskapen man burde ha enda, så det venter jeg litt med. Vil derimot få igang motoren og prøve den. :) Er vanlig K-jet på den så er ikke noe avansert å få den ignag. Trenger bare et koblingsskjema så jeg har oversikt.

 

går ikke den motoren eller? er helt mekanisk insprøytninga som d blir sagt her ja, med unntak av bensinpumpa og noen følere,disse følerne som sitter på en slange du har dær, er vel dem som styrer vifta til innsp-dysene, og den ekstra vannpumpa som sitter rett bak for radiatoren.du har også en boks som sitter i høyre side nede ved føtterne,bak plastikk dekselet. den styrer turbo trykket og tenninga på den motoren. du kan kjøre opp til 1bars trykk på disse motorene,men bør da ha en strammere wg fjær, og du for da en ketsjup effekt ved ca 3000rpm.d er en bakdel, men slik er d med slike systemer med mek innsp:( du vil få en effekt på ca230-250hk, mer en d kan du glemme med orginalt tenning og bensin system i denne motoren. drev mye med denne type motor/bil for noen år siden, triksa å styra med trykket på den, hehehe

mange sier du skal chippe den, men jeg har et triks så du slipper å koste på denne dumme chippen;) bortkasta penger d.

PS haynes er en grei bok;) bakdelen er at dem ikke har tatt med turbo motorene:(

11 Mercedes 250cdi 4matic bruksbil
07 bmw 525D M-Sport           bruksbil 

96 Audi A4 1.8TQ trimprosjekt.
Alpine,Genesis Dual Mono,Colossus,Cadence,DLS,RE8
Stereoprosjekttråd:http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1704
og http://www.bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=10&t=83636

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Hva er denne bryteren som sitter på spjeldhuset til? den aktiveres ved full gass, mer veit ikke jeg. noen som veit?

 

 

Men trodde wastegaten styrte trykket jeg og den lille hjernen som sitter koblet opp på fordeleren styrer tenninga? :S

joda, wg`n styrer jo selfølgelig hovedtrykket,men d er en slange som går inn på hjernen i bilen,fra wg`n, så d blir styrt i en liten grad fra den også, veit ikke helt åssen jeg skal forklare.

:( bedre å forklare mellom 4 øyner;) hehe

vilken liten hjerne er d du mener på fordeleren, vil tro d er den som har med innpulsgiveren å gjøre, for d er hjernen i bilen som styrer tenninga, er en kobling med den å wg`n pga at den forskyver tenninga osv. ang bryteren så veit jeg egentlig hva d var, er enkelt, men dette har jeg glemt nå i farten her, er jo noen år siden jeg skrudde på min turbo;)men... mener den skulle åpne seg så snart du trøkker på gassen,har noe med tomgangen å gjøre, om jeg ikke husker helt feil.

11 Mercedes 250cdi 4matic bruksbil
07 bmw 525D M-Sport           bruksbil 

96 Audi A4 1.8TQ trimprosjekt.
Alpine,Genesis Dual Mono,Colossus,Cadence,DLS,RE8
Stereoprosjekttråd:http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1704
og http://www.bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=10&t=83636

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bryter for fullast-anrikelse, eller WOT (Wide open throttle)bryter

 

Eksakt hva den styrer på de gamle motorene uten ECU er jeg ikke sikker på!!!

Mulig det kan være 2-veis ventilen (437 906 283 A)Den vil da virke inn på Control Pressure Regulator (Ofte også kalt WUR - Warm Up Regulator)

Jeg har alltid revet bort alle de der varkum slangene VAG har montert.. det virker ikke når det er gammelt. Monterte en kaldstart dyse i røret fra turboen jeg, og styrte denne med WOT bryteren :-)

85 Passat 32B GT Syncro - Godkjent ombygget fra 1.8 CL

63 VW T1, 65 VW T1, 70 VW 1600TL (1915 motor og Megasquirt n Spark)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bryter for fullast-anrikelse, eller WOT (Wide open throttle)bryter

 

Eksakt hva den styrer på de gamle motorene uten ECU er jeg ikke sikker på!!!

Mulig det kan være 2-veis ventilen (437 906 283 A)Den vil da virke inn på Control Pressure Regulator (Ofte også kalt WUR - Warm Up Regulator)

Jeg har alltid revet bort alle de der varkum slangene VAG har montert.. det virker ikke når det er gammelt. Monterte en kaldstart dyse i røret fra turboen jeg, og styrte denne med WOT bryteren :-)

 

funka fint på min turbo:D

11 Mercedes 250cdi 4matic bruksbil
07 bmw 525D M-Sport           bruksbil 

96 Audi A4 1.8TQ trimprosjekt.
Alpine,Genesis Dual Mono,Colossus,Cadence,DLS,RE8
Stereoprosjekttråd:http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1704
og http://www.bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=10&t=83636

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner:) Men jeg tror det her er en eldre motor så kan det hende at det ikke er en sånn hjerne? Er vel en WS motor det her. Men om denne hjernen ikke er her så går det vel ann å kjøre uten? Trykket har jo wastegaten og jeg kan alltids kjøpe en "boostkontroller" og fodeleren har jo klokke med vacum/trykk så skal jo fungere det også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner:) Men jeg tror det her er en eldre motor så kan det hende at det ikke er en sånn hjerne? Er vel en WS motor det her. Men om denne hjernen ikke er her så går det vel ann å kjøre uten? Trykket har jo wastegaten og jeg kan alltids kjøpe en "boostkontroller" og fodeleren har jo klokke med vacum/trykk så skal jo fungere det også?

 

hmmm, er vacum klokke på fordeleren? må være en veldig gammel bil dette da? har du sett etter da hjernen da? vilken års mod er d snakk om?

11 Mercedes 250cdi 4matic bruksbil
07 bmw 525D M-Sport           bruksbil 

96 Audi A4 1.8TQ trimprosjekt.
Alpine,Genesis Dual Mono,Colossus,Cadence,DLS,RE8
Stereoprosjekttråd:http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1704
og http://www.bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=10&t=83636

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår