Masterkis Skrevet Februar 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2007 Ja, Er ikke sikker på om det skrives Choke, men den funksjonen som hjelper deg når du starter en 2 takts motor. Det jeg lurer på; Var ute i stad og skulle starte min snø scooter; En Polaris RMK 800. Drukna motoren, begynte med full "choke", men scootern starta ikke, så prøvde jeg halv, men fungerte fortsatt ikke. Det var nesten ikke vits å prøve med null choke siden "Blokka" Og pluggene garantert var våte av bensin.. Noen som vet hvordan Choke skal brukes rundt 0 grader? Får alltid start når det er - grader, men over 0 grader har jeg problemer.. Skal jeg begynne med null choke? Takk Mvh Ruxxy Siter Aprilia / Carina Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Masterkis Skrevet Februar 10, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2007 Ingen som har litt peiling på Scooter her?! Siter Aprilia / Carina Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HåiHåi Skrevet Februar 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2007 Travelt nå hva? Skru ut pluggene og legg den på siden og trekk litt. Så skjekker du pluggene i samme slengen og tørker av dem før du skrur dem på plass igjen. Kan være at maskinen får for mye bensin generellt i forhold til luft. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Masterkis Skrevet Februar 10, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2007 Travelt nå hva? Skru ut pluggene og legg den på siden og trekk litt. Så skjekker du pluggene i samme slengen og tørker av dem før du skrur dem på plass igjen. Kan være at maskinen får for mye bensin generellt i forhold til luft. Er akkurat det som er problemet, men forgasseren er i orden! Er kun nå dette skjer, ved + grader, og siden jeg kjørte full choke er det fullt av bensin i blokka, skal la den trekke seg tilbake til tanken, tar opptil et døgn det... Gjorde det på stedet, skrudde ut pluggene, og tørka de, men er så mye bensin i blokka at det ikke er vits. 1 døgn stille så går det seg til; MEN SPØRSMÅLET: Ved første oppstart, skal man ha full choke når det er så varmt ute? Siter Aprilia / Carina Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Februar 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2007 Bare å dra den i 2 sek uten choke og se om den starter uten det...gjør den det,så trenger du logisk nok ikke choke. :) Bedre at den ikke starter fordi den er for mager...da drukner du ihvertfall ikke noe. Bruker du choke og den ikke starter,ta av choken,gi full gass og prøv å fyr den igjen mens du holder flatt jern. Da får du litt "gjennomtrekk" sånn at den i 99% av tilfellene fyrer. Been there,done that...noen tusen ganger. :) Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Masterkis Skrevet Februar 10, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2007 Bare å dra den i 2 sek uten choke og se om den starter uten det...gjør den det,så trenger du logisk nok ikke choke. :) Bedre at den ikke starter fordi den er for mager...da drukner du ihvertfall ikke noe. Bruker du choke og den ikke starter,ta av choken,gi full gass og prøv å fyr den igjen mens du holder flatt jern. Da får du litt "gjennomtrekk" sånn at den i 99% av tilfellene fyrer. Been there,done that...noen tusen ganger. :) Jeg bruker å gi gass når jeg starter AV og til når jeg ikke får start, men aldri full klip?!:S Snakk om 1/8 gass jeg bruker å gi.. men det funka ikke i dag; FORDI bensin oversvømmelse:P Håper det er like varmt i morgen, så jeg får testa null chock at once.. :) Siter Aprilia / Carina Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HåiHåi Skrevet Februar 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2007 Skru ut pluggene og legg den på siden og trekk litt. Da tømmer du den for bensin Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Masterkis Skrevet Februar 10, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2007 Da tømmer du den for bensin Jeg vet det, så det ville jeg nokk neppe gjort.. pussig tips.. Men Nordkjosbotn?:P Siter Aprilia / Carina Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HåiHåi Skrevet Februar 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2007 Hahaha! Mente sylinderen og "blokka" vil du tømme HVIS du stenger av bensinkrana som sitter litt under/mellom kjølevesketanken og oljetanken. Check youre msn dudegrinchy Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Masterkis Skrevet Februar 10, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2007 Hahaha! Mente sylinderen og "blokka" vil du tømme HVIS du stenger av bensinkrana som sitter litt under/mellom kjølevesketanken og oljetanken.Check youre msn dudegrinchy Ja, men jeg hadde bensin krana åpen, HVIS jeg hadde gjort det da, hadde tanken tømtes, DUDE;) Og jeg tror jeg vet hvor krana til bensintanken er.... :) Siter Aprilia / Carina Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HåiHåi Skrevet Februar 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2007 Trudde at du trudde at du skulle trekke til tanken var tom:tannløs: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pitchyou Skrevet Februar 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2007 Trudde at du trudde at du skulle trekke til tanken var tom:tannløs: hahaha Siter 2005 Mercedes c180K sport 1992 BMW 325 coupe 1990 Toyota mr2 gti Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Masterkis Skrevet Februar 10, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2007 Trudde at du trudde at du skulle trekke til tanken var tom:tannløs: Hahahaha, ja, jeg trenger ikke bensin;) Siter Aprilia / Carina Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.