Gå til innhold

RMK 800 Chocke?

Ranger emnet


Masterkis

Anbefalte innlegg

Ja, Er ikke sikker på om det skrives Choke, men den funksjonen som hjelper deg når du starter en 2 takts motor.

 

Det jeg lurer på; Var ute i stad og skulle starte min snø scooter; En Polaris RMK 800.

Drukna motoren, begynte med full "choke", men scootern starta ikke, så prøvde jeg halv, men fungerte fortsatt ikke.

 

Det var nesten ikke vits å prøve med null choke siden "Blokka" Og pluggene garantert var våte av bensin..

 

Noen som vet hvordan Choke skal brukes rundt 0 grader? Får alltid start når det er - grader, men over 0 grader har jeg problemer.. Skal jeg begynne med null choke?

 

Takk

 

Mvh

Ruxxy

Aprilia / Carina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Travelt nå hva? Skru ut pluggene og legg den på siden og trekk litt. Så skjekker du pluggene i samme slengen og tørker av dem før du skrur dem på plass igjen. Kan være at maskinen får for mye bensin generellt i forhold til luft.

 

Er akkurat det som er problemet, men forgasseren er i orden! Er kun nå dette skjer, ved + grader, og siden jeg kjørte full choke er det fullt av bensin i blokka, skal la den trekke seg tilbake til tanken, tar opptil et døgn det...

 

Gjorde det på stedet, skrudde ut pluggene, og tørka de, men er så mye bensin i blokka at det ikke er vits.

 

1 døgn stille så går det seg til; MEN SPØRSMÅLET: Ved første oppstart, skal man ha full choke når det er så varmt ute?

Aprilia / Carina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare å dra den i 2 sek uten choke og se om den starter uten det...gjør den det,så trenger du logisk nok ikke choke. :) Bedre at den ikke starter fordi den er for mager...da drukner du ihvertfall ikke noe. Bruker du choke og den ikke starter,ta av choken,gi full gass og prøv å fyr den igjen mens du holder flatt jern. Da får du litt "gjennomtrekk" sånn at den i 99% av tilfellene fyrer. Been there,done that...noen tusen ganger. :)

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare å dra den i 2 sek uten choke og se om den starter uten det...gjør den det,så trenger du logisk nok ikke choke. :) Bedre at den ikke starter fordi den er for mager...da drukner du ihvertfall ikke noe. Bruker du choke og den ikke starter,ta av choken,gi full gass og prøv å fyr den igjen mens du holder flatt jern. Da får du litt "gjennomtrekk" sånn at den i 99% av tilfellene fyrer. Been there,done that...noen tusen ganger. :)

 

Jeg bruker å gi gass når jeg starter AV og til når jeg ikke får start, men aldri full klip?!:S

Snakk om 1/8 gass jeg bruker å gi.. men det funka ikke i dag; FORDI bensin oversvømmelse:P Håper det er like varmt i morgen, så jeg får testa null chock at once.. :)

Aprilia / Carina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha! Mente sylinderen og "blokka" vil du tømme HVIS du stenger av bensinkrana som sitter litt under/mellom kjølevesketanken og oljetanken.

Check youre msn dudegrinchy

 

Ja, men jeg hadde bensin krana åpen, HVIS jeg hadde gjort det da, hadde tanken tømtes, DUDE;)

Og jeg tror jeg vet hvor krana til bensintanken er.... :)

Aprilia / Carina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår