Gå til innhold

Problemer med vannslange til turbo

Ranger emnet


Falken`

Anbefalte innlegg

Slangene til vannavkjølinga på turboen på min 740 tic, er ikke tette. Etter hver gang jeg har kjørt kan jeg se vann ligge på røret inn til turboen. Slangene tåler ikke varmen og blir morkne.

Noen som vet hvordan slanger jeg burde bruke som tåler varmen fra turboen?

Er lei av å måtte bytte frostveske, hver gang jeg tar av slangene for å kutte vekk det dårlige partiet på slangen.:puke:

Volvo 850 T-5 94mod

Volvo 244 GL 76mod

Volvo 245 L 79mod B230fk proskjekt

Volvo 144 GL 72mod Søndagsbil

*Member of Volvo Skrensar Lag*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

merkelig feil du har, for da monterer du slangene for nærme turboen.

 

Nei det er ikke noen annen måte å montere de skal jeg si deg.

Det går to små rør ut av turboen, det ene er vann inn og det andre er vann ut. Problemet sånn jeg kan se det og har merka på slangene, så blir røret inn/ut av turboen for varmt og slangen morkner inne i fra. Jeg kan se slangene blir sprukene inni og begynner å lekke.

Mener du det er noen annen måte å gjøre det på?

Volvo 850 T-5 94mod

Volvo 244 GL 76mod

Volvo 245 L 79mod B230fk proskjekt

Volvo 144 GL 72mod Søndagsbil

*Member of Volvo Skrensar Lag*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noe må være galt, for jeg og de fleste andre her har ikkeno problemer med det, og jeg bruker Helt vanlige Gates vannslanger hvertfal :)

 

når slangene spises opp innenifra av varme, så vil det si at røra blir glo-heite når du stopper motoren, fordi ellers er det faktisk sirkulasjon med kaldt(nedkjølt) vann som går i den loop'en der sålenge motoren og vannpumpa går, og da skal det litt til å få de røra så varme.

Stopper du bilen m en gang etter litt herjing? eller lar du motoren stå og gå noen minutter? Har en teori om at det må være noe i den retningen der..:)

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lar selvfølgelig bilen stå å gå en liten stund før jeg stopper den, sammen hvordan jeg har kjørt. Men en enig i den teorien din om at røra skulle vært kalde så lenge motoren går. Kan jo være at slangene som er brukt bare er noe dritt da.

Volvo 850 T-5 94mod

Volvo 244 GL 76mod

Volvo 245 L 79mod B230fk proskjekt

Volvo 144 GL 72mod Søndagsbil

*Member of Volvo Skrensar Lag*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår