Gå til innhold

spørsmål ang golf 2 motorer og modeller

Ranger emnet

xanakor

Anbefalte innlegg

hei.

skal ha meg billig bil etter militæret nå, å kjenner jeg meg selv kommer det garantert til å bli påkostet en del etterhvert :P

tenker da i stereo og diskre styling, driver med min stefar å bygger om amerikanske biler så kompetansen er der;)

hvilke 2'er golfer har innsprøytning? skal ikke ha gti ettersom forsikringen skal stå meg selv.

så hvilke modeller har innsprøytningsmotor? ten ekr da på modellbetegnelser som gl, gli o.l.

satt i dag med den innstilingen at jeg skulle finne ut hvilken bil jeg skulle ha, satt med kalkulator og sunn fornuft.

etter det jeg fant ut er deler billige til golf 2, forsikring skal være grei, ikke perfekt men grei;) meget godt utvalg av "option" deler til golf 2.

så i forhold til mye annet jeg tenkte over så var golf 2 det jeg kom til å satse på:)

budsjettet på innkjøpspris er forresten 10-15000 :)

mvh

stian

VW GOLF 1.8 gl 1989

(x)volvo 244dl 1979

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du finner flere motorer med innsprøytning, du får f,eks 1,8 med vanlig innsprut på 98hk elns, denne kom bl.a. i GT Syncro..

For den summen ville jeg kjøpt en GTI 8v eller en Syncro, selv om forsikringen blir litt dyrere.

Ellers er det Monojet innsprut ifra 88/89, disse fungerer helt greit dem, samme prinsippet som Golf3 1,8..

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du finner flere motorer med innsprøytning, du får f,eks 1,8 med vanlig innsprut på 98hk elns, denne kom bl.a. i GT Syncro..

For den summen ville jeg kjøpt en GTI 8v eller en Syncro, selv om forsikringen blir litt dyrere.

Ellers er det Monojet innsprut ifra 88/89, disse fungerer helt greit dem, samme prinsippet som Golf3 1,8..

takk for tipset:) takker alle som er så behjelpelige:)

håper på å treffe et behjelpelig vw/audi miljø i trondheims området når den tid kommer!

mvh

stian

VW GOLF 1.8 gl 1989

(x)volvo 244dl 1979

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

jeg betaler 8100 i året på min gti.

gjensidige. så får man igjen hvert skadefie år.

nå har jeg ikke hatt min golf så lenge men virker som noen solide gode biler som er greie å skru på og enkle å få tak i deler til. 14000 så hadde jeg betalt bilen forsikringa årsavgiften og omreg. da er det kunn deler det neste året igjen:P

Kristian Frøyna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

forsikringa hos gjensidige er jo ikke så gærn da!

har delkasko, er 18 år med 20% og jeg betaler 1100 i måneden :)

Det er sykt dyrt. Verdt nesten like mye som biln det.

Har ikke forsikringa på meg selv. Den står på brodern som er 27år og han betaler 3200kr i året for delkasko.

Forskikringa skal jeg heller sette på en annen bil.

92 Audi V8 Quattro

90 Corrado G60T

71 VW 1302S

Lenke til kommentar
Del på andre sider