andeey Skrevet Februar 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2007 Det er ulyder i humper når jeg kjører sakte. Skiftet linken ytterst til stabstaget begge sider, men ble ikke bedre. Er det noen andre foringer som pleier å takke for seg \ har svakheter. Dette irriterer meg noe hinsides sterkt:deng , får jeg ikke fikset det snart, klikker det for meg. Derfor blir alle svar hjertelig godt tatt imot:-) Hilsen Understellskongen:) Teknisk spes. Audi A3 1,6 Ambition 60.000 på telleren 1999 modell Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vwgolfii Skrevet Februar 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2007 Er denne senket med kun senkefjører? Isåfall, åpne panseret og se på toppen av dempertårnene.. Mange som sliter med at der blir en liten avstand der når de senker kun med fjører.. Vil tro det lager litt lyd når demperene ligger å hopper litt.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andeey Skrevet Februar 10, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2007 Er denne senket med kun senkefjører?Isåfall, åpne panseret og se på toppen av dempertårnene.. Mange som sliter med at der blir en liten avstand der når de senker kun med fjører.. Vil tro det lager litt lyd når demperene ligger å hopper litt.. Takk for tipset, skal sjekke det imorgen når fylleangsten begynner å legge seg utpå dagen;) Da kan det hjelpe å ettertrekke boltene på tårnene? Den er ikke ettersenket, men tror det er en ambition utgave med 20mm original senking. mvh AnDeeY Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
speedUP Skrevet Februar 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2007 hey Høres veldig ut som det jeg hadde på min for en stund siden,da var det stabstaget foran som måtte skiftes. Finnes ikke no værre en ulyder i bilen :P Lykke til med jakta, hehe A Siter Herved fotgjenger :( A3 TQ solgt http://www.vwaudi-club.no/?s=car&car=5742 (206 solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andeey Skrevet Februar 12, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2007 hey Høres veldig ut som det jeg hadde på min for en stund siden,da var det stabstaget foran som måtte skiftes. Finnes ikke no værre en ulyder i bilen :P Lykke til med jakta, hehe A Er det foringer lenger inne på stabstaget også? Leste på et annet forum at indre stabstags foringene røyk til tider på A3, någen som vett kor de befinne seg? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joakim@hortensgutta Skrevet Februar 13, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2007 Jeg har også samme problem. Hadde den akkurat inne på verksted, og de fant ut at det var stabstagforingene. Så de byttet den på høyre side, men ikke venstre. De mente den på venstre side ikke var slitt, men det er jo fra den siden det klakker. Noen som vet hva annet det kan være? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audi RS Skrevet Februar 13, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2007 Hadde sånn klakking på min og da var det noe med bremsene som var litt løst... de måtte stramme litt her og der på de så var alt iorden igjen... Siter Oslo & Larkollen Audi A3 1.8TQ RS Nissan KingCab 2.5TD (vinterbil) | X Toyota HiLux 2.5D Pickup | X Subaru Pickup | X BMW 316 i | X Ford Fiesta 1.1 | Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
THovland Skrevet Februar 13, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2007 jeg har akkurat det samma jeg også! jeg ble anbefalt og bytte foringene jeg også, og jeg byttet dem, Men da byttet jeg de bakerste foringene på"flyndren" men problemet er der fortsatt. du hører det bare når du kjører sakte over humper i vegen f.eks? akkurat som noe dunker oppi? jeg har bare skiftet til snekefjærer men lyden var der før jeg skiftet fjærer!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joakim@hortensgutta Skrevet Februar 13, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2007 Akkurat samme symptomer som deg. Kommer i hovedsak der hvor jeg kjører sakte og det er humplete. Jeg har også byttet de foringene. Skjønner ikke hva det kan være, men det irriterer meg noe sykt. Hvis noen finner ut hva det er så må dere si ifra:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
THovland Skrevet Februar 13, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2007 ja det skal jeg gjøre! ingen så vett bestemt hva det er?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andeey Skrevet Februar 13, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2007 Da er vi en del i samme båt. Jeg skal innom verkstedet på Torsdag etter jobb og sjekke hver foring på bilen. Håper de klarer å finne frem til feilen. Før det får jeg sjekke bremsene i tillegg, kan jo godt tenkes lyden kommer derfra. Irriterende er det hvertfall! Har noen andre tips å komme med er de hjertelig velkommen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Xander Skrevet Februar 13, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2007 Jeg og er i denne båten... =P Siter Reservert Tesla Model S Saab 93 '09 Hyundai Coupe '06 - solgt. Audi A4 Cabrio '03 solgt. Hyundai Coupè '04 - solgt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Doffen_87 Skrevet Februar 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2007 Hmm, har akkurat det samme jeg også.. Trodde det var foringene... Si ifra hvis noen finner ut hva det er. Siter - Audi A3 1.8T 98' - Prosjekttråd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
THovland Skrevet Februar 16, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2007 hmm, ja det kan ikke være bremsene. De skiftet jeg for ikke så lenge siden og da var lyden der fortsatt. Jeg skiftet da samtidig caliper, klosser og bakre foringer framme. Men lyden var der fortsatt, Det er som en hard "dunk , dunk" lyd, enig? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joakim@hortensgutta Skrevet Februar 16, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2007 Mhm, høres ut som en dunk dunk lyd. Akkuratt som om noe metall eller noe slår borti noe sted. Og det kommer fra fronten av bilen. Jeg hører den spesielt godt når jeg kjører sakte og det er masse dumpler/høl. Lurer faktisk på om det kan være at demperene må strammes til, de store mutterene som man finner hvis man åpner panseret. Jeg skal se om jeg får strammet til disse i dag for å så gi en tilbakemelding på om det hjalp jeg. Mvh J Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg