Doffen_87 Skrevet Februar 16, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2007 Gjør det. Virker som de fleste A3er har dette problemet... irriternde.. Siter - Audi A3 1.8T 98' - Prosjekttråd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joakim@hortensgutta Skrevet Februar 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2007 Tja. Da prøvde jeg å stramme til, og det virket egentlig litt løst. Og da jeg var ute å kjørte synes jeg ikke lyden var så kraftig lenger, men den var der fortsatt. Når sant skal sies, har jeg ikke fått testet det så mye, heller ikke i de forholdene hvor man hører lyden best. Skal få testet litt mer utover dagen, også kommer jeg tilbake:rolleyes: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andeey Skrevet Februar 17, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2007 Verkstedet fant ikke slark, men anbefalte meg å skifte HELE stabstaget, ikke bare linkene på hver sin side. Syns det er en dyr affære så lenge jeg ikke kan være sikker på at dette er prolemet... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joakim@hortensgutta Skrevet Februar 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2007 Hmm... Det hjalp ikke stort og stramme til ved fjeringene heller gitt.. Fikk testet litt mer og det klanker like mye.... Skikkelig irriterendes er det.. Har noen testet å ha venstre benet på den vile greia på venstre side? Hvis du har benet det mens du får den klankelyden, kjennes det etter min mening ut som om noe slår oppatt like i nærheten. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andeey Skrevet Februar 21, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2007 Da var nye deler bestillt. Indre Stabstagsforingene forårsaker problemet. Disse skal være ett generelt problem på A3. Koster rett over 300 på Audi senteret, da følger 2 foringer med og klemmer. den skal ikke være så verst å få tak i, eller å skifte. Hvis noen har gjort dette før, hadde det vært fint med en oppskrift:-) :thanks Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joakim@hortensgutta Skrevet Februar 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2007 Er rimelig sikker på at de indre stabstagforingene på min bil er nylig byttet. Og jeg har fortsatt denne lyden, mulig de bare er byttet op den ene siden:confused: Hmm, kan du ikke si ifra når du har byttet de da? Hvis det hjelper hos deg får jeg vel bytte mine. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
THovland Skrevet Februar 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2007 hmm, indre stabstag foringene? kan det være de jeg skiftet? den "flyndren" jeg snakket om? vett du hva jeg mener når jeg bruker det orde? vett ikke helt hva stabstage er:S Vært greit med en god forklaring;) det er det to trekantede opphengsgreiene over hjulakslingen? jeg skiftet de bakerste foringene på disse. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BJohan Skrevet Mars 4, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2007 hadde dunkelyder i min bil å. skifta bærekulene så va d problemet løst... hørte d spesiellt godt når jeg vugga bilen sideveis. (hadde sjåførdøra åpen, tok tak i åpninga mot taket og vugga som bare f) Siter Gult e kult! Gullllll Audi A3! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
exmith Skrevet Mars 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2007 Hadde slike lyder jeg også, mest under giren, en dunke lyd hver gang jeg skulle over en hump.. Trodde det var noe med eksosen, sjekka alt under bilen, fant ingenting, mn plutselig nå etter 1 mnd, røk ett motorfeste, var dette som var feilen. Nå er lyden * 10 verre, nå som festet er helt ødelagt. Er ikke mekaniker jeg, men nå skal bilen inn til audi for reperasjon. Koster vell en go del.. Den lyden du beskriver trenger selvfølgelig ikke ha noe med dette å gjøre, kan jo være mye forskjellig :/ Om du leverer bilen inn til audi f.eks, å dem får i oppdrag om å fikse det, så skal du jo ikke betale for deler dem skifter som ikke hjelper mot problemet trodde nå jeg.. Siter Audi A3 1.8TFSI 08 x 1998 Audi A3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andeey Skrevet Mars 14, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2007 Ok, nå skiftet jeg foringene innerst på stabstaget. Disse forårsaket hele dunkingen. Det er ett generellt problem på A3. Problemet er fikset på de nye foringene siden disse er produsert på en annen måte (har en kant som gjør at de ikke sklir, du må skifte klemmer og foring i ett). Foringene ligger på stabilisatorstaget som går mellom "flyndra" på hver side, ser ut som en jernstang. Denne stangen er festet med en klemme på hver side på understellet, og skal fungere som et anti-krenge stag. Jeg skiftet først linken ytterst på stab-staget, uten at det hjalp nevneverdig, etterpå startet jeg på de indre foringene. Pass på -> de er stein-lette å ta av, men ett helvette å montere igjen uten press-verktøy. Jeg brukte 4 timer på å presse det sammen igjen, men det var verdt jobben, ikke en ulyd etterpå. Som sagt er dette dårlig på alle A3'er, så ikke skift masse foringer før disse e tatt, de kan lage mye mer ulyder enn du skulle tro!! Takk for meg, og takk for gode tips, herlig å lufte frustrasjonen med andre:-) 'Anders Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
egers Skrevet Mars 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 15, 2007 Samme lyder har jeg og hehe.. Men jeg trodde jeg skulle löse dette på en annen måte og kjöpte meg KW Variant II coilover-set :P Men da vet jeg hva jeg skal gjöre samtidig som jeg er under der og skifter dempere! :) Siter - '06 Toyota Avensis TTE X '97 Audi A3 1.8T Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_buzz_ Skrevet Mars 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 15, 2007 Ok, nå skiftet jeg foringene innerst på stabstaget. Disse forårsaket hele dunkingen. Det er ett generellt problem på A3. Problemet er fikset på de nye foringene siden disse er produsert på en annen måte (har en kant som gjør at de ikke sklir, du må skifte klemmer og foring i ett). Foringene ligger på stabilisatorstaget som går mellom "flyndra" på hver side, ser ut som en jernstang. Denne stangen er festet med en klemme på hver side på understellet, og skal fungere som et anti-krenge stag. Jeg skiftet først linken ytterst på stab-staget, uten at det hjalp nevneverdig, etterpå startet jeg på de indre foringene. Pass på -> de er stein-lette å ta av, men ett helvette å montere igjen uten press-verktøy. Jeg brukte 4 timer på å presse det sammen igjen, men det var verdt jobben, ikke en ulyd etterpå. Som sagt er dette dårlig på alle A3'er, så ikke skift masse foringer før disse e tatt, de kan lage mye mer ulyder enn du skulle tro!! Takk for meg, og takk for gode tips, herlig å lufte frustrasjonen med andre:-) 'Anders har du noen bilder, eller kan du ta noen for og illustrere? ser ikke helt dette for meg, og skulle nok ha skifta på min også.. hva kostet disse foringene? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andeey Skrevet Mars 15, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 15, 2007 Jeg skal prøve å få tatt bilder imorgen av foringene og stabstaget, og skrive en mer detaljert beskrivelse av hvordan jeg gjorde det. foringene koster ca 300.- for begge sider, med nye klemmer. 'Anders Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
THovland Skrevet Mars 16, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 16, 2007 takk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_buzz_ Skrevet Mars 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2007 Jeg skal prøve å få tatt bilder imorgen av foringene og stabstaget, og skrive en mer detaljert beskrivelse av hvordan jeg gjorde det. foringene koster ca 300.- for begge sider, med nye klemmer. 'Anders har du fått tatt noen bilder? venter i spenning her!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg