nightking Skrevet Februar 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2007 hei.. har en 12 " basser fra torshov. den 3000 watter'n(1000rms): Pioneer TS-W3004SPL.. Og kjøpt meg monoblock forsterker som det står følgene: # 1x600W RMS at 4 Ohms # 1x1800W MAX at 2 Ohms # 1x3600W MAX at 1.3 Ohms # Mono Block Subwoofer Amplifier... Hvor mye klarer den forsterkern å dra av bassern?? Har hørt/lest at det går ann å koble til så man får 2 ohm på bassern? Eller er den bare 4 ohm?? :S noen som har noe inspill/erfaringer?? MVH Bjørnar Siter Bilforumet.noModerator: Suzuki - Fiat - Alfa Romeo - Isuzu Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
halsen89 Skrevet Februar 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2007 2 eller 8 ohm kan den kobles i. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
codegen Skrevet Februar 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2007 dual 4ohm. passer best serielkoblet til den forsterkern(da vil det bli 2ohm) Siter Do-It-Yourself - DIYstash Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nightking Skrevet Februar 10, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2007 2 eller 8 ohm kan den kobles i. Ok :) Så du mener forsterkern yter 1800watt med den bassern da? Siter Bilforumet.noModerator: Suzuki - Fiat - Alfa Romeo - Isuzu Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
halsen89 Skrevet Februar 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2007 dual 4ohm. passer best serielkoblet til den forsterkern(da vil det bli 2ohm) Paralell koblet så blir det 2 ohm Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nightking Skrevet Februar 10, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2007 dual 4ohm. passer best serielkoblet til den forsterkern(da vil det bli 2ohm) Hva mener du-? jeg kan jo bare koble til helt vanlig så yter den fult? Siter Bilforumet.noModerator: Suzuki - Fiat - Alfa Romeo - Isuzu Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nightking Skrevet Februar 10, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2007 Paralell koblet så blir det 2 ohm -hehe.. blei litt fram å tilbake her.. Skal ha en egen signal kabel ifra cd spiller til en 1800 watt torshov forsterker, også en egen signal kabel til mono block forsterkern, og den er det vel bare ett uttak for pluss og en for minus, hvordan parallell kobler man det da?? -vært lite borti det.. MVH bjørnar Siter Bilforumet.noModerator: Suzuki - Fiat - Alfa Romeo - Isuzu Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
halsen89 Skrevet Februar 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2007 Hva mener du-? jeg kan jo bare koble til helt vanlig så yter den fult? se i boka hvordan du kobler for å koble i 2ohm.. Også kobler du sammen +å+ og -å- på subben, også til forsterkern.. Men husk å sjekke at du kobler i 2 ohm på forsterkern da. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nightking Skrevet Februar 10, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2007 se i boka hvordan du kobler for å koble i 2ohm.. Også kobler du sammen +å+ og -å- på subben, også til forsterkern.. Men husk å sjekke at du kobler i 2 ohm på forsterkern da. hehe ok.. skal prøve å få se på det til uka.. får forstekrern til uka Siter Bilforumet.noModerator: Suzuki - Fiat - Alfa Romeo - Isuzu Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Duplex Skrevet Februar 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2007 http://www.pioneer.no/no/content/faq/product/car/subwoofer_forsterker.html Den er kanskje til litt hjelp, så er du sikker =) Siter אּ ﻬ ﺎ קּ ﺚ מּ ® Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CapRI^^ Skrevet Februar 12, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2007 kobla mine i 1 ohm =) men har 2 stk da Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
halsen89 Skrevet Februar 12, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2007 kobla mine i 1 ohm =) men har 2 stk da det skal jeg også :) når jeg engang får somlet til å bygge kasse! Hvordan var resultatet da? mer enn nokk trykk? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CapRI^^ Skrevet Februar 13, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2007 det skal jeg også :) når jeg engang får somlet til å bygge kasse! Hvordan var resultatet da? mer enn nokk trykk? resultatet blei bra det.. men har et lite problem, musikken stopper hvis det blir altfor mye bass på høyt volum, men skal prøve å jorde spilleren på nytt:) men det trøkker hvertfall :blunk: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
codegen Skrevet Februar 13, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2007 Paralell koblet så blir det 2 ohm oops, my mistake.. parralell ja Siter Do-It-Yourself - DIYstash Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
halsen89 Skrevet Februar 13, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2007 resultatet blei bra det.. men har et lite problem, musikken stopper hvis det blir altfor mye bass på høyt volum, men skal prøve å jorde spilleren på nytt:) men det trøkker hvertfall :blunk: hehe, er ikke at cden hakker da? pga vibrasjoner.. Hvilken bil er det ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg