Gå til innhold

A4... Rat look?

Ranger emnet

Smularn

Anbefalte innlegg

• Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Letteste er å slipe ned bilen. Fjerne lakk og lage riper i sinken. Så spyler du den med sjø vann/salt vann ca 1 gang i uka. Da har du ratt lokken etter ca 3-4 måneder.

Vil bli noe ca som denne.

e495ac13.jpg

Men hvorfor i helvette tenker du tanken på noe sånn om en A4 engang?

Hvem er best og hvorfor er jeg det?

Men hva faen er din unnskyldning?

I stallen pr dags dato

2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje han bare tenkte på å gjøre det på panseret. Har sett et par A4er som er gjort dette med på panser, og det ser ekstremt fett ut. BH gjør ting enda bedre.

Du får vel ratlooken fortere enn 3-4 måneder, vel, så lenge du kommer igjennom sinken? Tok tre dager før en felg jeg hadde var full av rust. Strøsalt er forresten skikkelig effektivt :)

Har ikke bilder av A4en in question her nå, får holde med en Mk III med downrusta hood. Syns som sagt personlig dette er skikkelig tøft.

derek12%20copy.jpg

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

resten av bilen må være veldig gjennomført hvis det skal være pent med gjennomrusta panser...

Når det er sagt så kan jeg si at det kansje kan bli litt feil med rust på nazi stålet hehe :)

I norge får vi vel alle oppleve hvordan det ser ut med det vei saltet som er her :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brunerune

Er vel greit å gjøre noe slikt i f.eks Cali, da det sjeldent regner. Men om du har slik ubeskytta stål, går det bare mnd før du har en gjennomrusta bil som ikke kommer gjennom eu. Spesielt her i Norge :puke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brunerune
Går det ikke an å bruke klarlakk på rusta da? Slik at man forsegler det som har fått riktig look. Mener å ha lest et sted at rust ikke kan utbre seg når det er f.eks hermetisk lukket. da eventuelt under en del lag med klarlakk.

Hmm, ville ikke tro klarlakk legger seg rett på rusta? Og om du pusser det ned og renser det, er jo look'en vekke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går det ikke an å bruke klarlakk på rusta da? Slik at man forsegler det som har fått riktig look. Mener å ha lest et sted at rust ikke kan utbre seg når det er f.eks hermetisk lukket. da eventuelt under en del lag med klarlakk.

Jo, hvis jeg har forstått det riktig er det slik de gjør det borti USA, de legger klarlakk over.

_eSOo_, det er stor forskjell på gjennomrustet og overflaterustet panser.

brunerune, jeg vil nå ikke si at MA (der den rat-look IIIeren holder til) er så veldig bra for biler i utgangspunktet, en stat preget med mye snø om vinteren, og temperaturer ned til -5c. Etter hva jeg har hørt er det verken så lite salting eller så gode veier der heller. Det er ikke slik at det kun er Norge av land i verden som salter veiene sine, noen tror visst det..

Legolego, jeg ser ikke problemet med re-sale. Kjøp et panser fra en fylling, slip det ned. Når bilen skal selges bytter du panser.

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Galvanisert/sinka karoseri? Eeeee nei Audi ruster ikke.

Da lurer jeg på hva den lille roseaktige tingen er på bakskjermen min?

Desuten koker den jævla forpult sinken over alt, så lakken flaser av..

2001 Audi RS4 2.7 Biturbo

2011 VW Transporter TDI (firmabil)

2007 VW Transporter TDI 4Motion

2004 VW Transporter TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da lurer jeg på hva den lille roseaktige tingen er på bakskjermen min?

Desuten koker den jævla forpult sinken over alt, så lakken flaser av..

då e det nu nåkka rart me din bil... den e 7 år å det bobble under lakken? rart... har ikke antydninge tel rust nån plassa æ...

men tel topic..

hvis du finner en god lakkerer, som e flenk med paintbrush, så er det mulig å lakke rust.. alså lakke sånn at det ser ut som rust... det har æ sett nån som har gjort, å det blei ganske rått

Nå: Audi 100 2,6 Quattro 93mod

X: Audi 80 2,0 Quattro 93mod

X: Honda Civic VTI 93mod

X: Audi a4 1,8 turbo quattro 97mod

X: Audi 90 2,3 20v quattro 89mod + masse anna

Lenke til kommentar
Del på andre sider