Gå til innhold

Endelig ny bil igjen....

Ranger emnet

Överladdaren

Anbefalte innlegg

...og denne gangen ble det en 2002 modell Seat Leon Cupra TDI 4x4. Kom hjem fra Tyskland for 1 time siden, etter å ha tilbakelagt 1750 km på 17 timer. Gjennomsnitts fart 102 km/t, toppfart 254 km/t, og dette på kun to og en halv tank diesel zzzz zzzz zzzz

Burde vel egentlig sovet nå, men etter å ha hatt kronisk tung gassfot i et døgn så er det jaggu vanskelig å finne roen......kort sagt kan ingenting måle seg med en god bil og god vei uten fartsgrenser :D. (Dvs....noen steder er det jo fartsgrense, men de er jo bare veiledende :rolleyes: )

Tenkte jeg skulle legge ut noen bilder dersom det var interesse for det...men har ikke fått tatt noen ennå.

1992 Golf 2 Pasadena

1983 Alpina B9 3,5

1987 Suzuki TSX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 37
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Originally posted by Överladdaren

...og denne gangen ble det en 2002 modell Seat Leon Cupra TDI 4x4. Kom hjem fra Tyskland for 1 time siden, etter å ha tilbakelagt 1750 km på 17 timer. Gjennomsnitts fart 102 km/t, toppfart 254 km/t, og dette på kun to og en halv tank diesel zzzz zzzz zzzz

Burde vel egentlig sovet nå, men etter å ha hatt kronisk tung gassfot i et døgn så er det jaggu vanskelig å finne roen......kort sagt kan ingenting måle seg med en god bil og god vei uten fartsgrenser :D. (Dvs....noen steder er det jo fartsgrense, men de er jo bare veiledende :rolleyes: )

Tenkte jeg skulle legge ut noen bilder dersom det var interesse for det...men har ikke fått tatt noen ennå.

Hey! Der har du nok kjøpt deg en fet bil ja! Bilder vil vi jo seff se ;)

03` Volvo V70 d5 197hk 470nm

01` Seat Leon 4x4 20vT

X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by blixanio

en kompis har en sånn så vet jeg hvor god den er for. det er helt rått å cruise i 6 gir og trenger ikke å gire ned for må kjøre forbi. ganske bra bånndrag i denne..

254 kmt? med cupran? det har ikke kompisen min turt å prøve enda.. hehe

Hang meg på en 530d på vei inn mot Fulda, og da han blinket vekk alle bilene foran var det bare å følge på. Hornene i panna vokste i rekordfart, og bilen var faktisk overraskende stabil i høy hastighet så det var ikke noe problem.....bare å gi gass det ;)

Var verre da jeg blåste inn i en kombinert politi- og toll-kontroll i 240 km/t i 100 sonen 8 mil syd for Puttgarten...hadde hjertet et godt stykke oppe i halsen, men heldigvis var de kun ute etter dop, våpen, ulovlige innvandrere etc. Spurte om å få ta et bilde sammen med konstablene, men de mente de ikke var fotogene nok, så det ble det dessverre ikke noe av :(

1992 Golf 2 Pasadena

1983 Alpina B9 3,5

1987 Suzuki TSX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Överladdaren

Hang meg på en 530d på vei inn mot Fulda, og da han blinket vekk alle bilene foran var det bare å følge på. Hornene i panna vokste i rekordfart, og bilen var faktisk overraskende stabil i høy hastighet så det var ikke noe problem.....bare å gi gass det ;)

Var verre da jeg blåste inn i en kombinert politi- og toll-kontroll i 240 km/t i 100 sonen 8 mil syd for Puttgarten...hadde hjertet et godt stykke oppe i halsen, men heldigvis var de kun ute etter dop, våpen, ulovlige innvandrere etc. Spurte om å få ta et bilde sammen med konstablene, men de mente de ikke var fotogene nok, så det ble det dessverre ikke noe av :(

hehe skjønner godt at du hadde hjertet et stykke oppi halsen. tror ikke at de bryr seg så mye.. de er vant med høye hastigheter der nede.. i motsetning til snuten her oppe.

men det er litt morsomt å vite hvor fort cupran kan gå. toppfarten er jo oppgitt til ca 220? er den chippa eller? kan få ut 180 hk og 380 nm av den med en chip hvis jeg husker riktig.

- 87 Mitusbishi Colt chicken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by blixanio

hehe skjønner godt at du hadde hjertet et stykke oppi halsen. tror ikke at de bryr seg så mye.. de er vant med høye hastigheter der nede.. i motsetning til snuten her oppe.

men det er litt morsomt å vite hvor fort cupran kan gå. toppfarten er jo oppgitt til ca 220? er den chippa eller? kan få ut 180 hk og 380 nm av den med en chip hvis jeg husker riktig.

Toppfarten i vognkortet er oppgitt til 215 km/t, men det kan man ta med en liten teskje salt. Selv med fire i bilen (meg, kompis, selger og kone) gjorde vi greit 230-235 km/t. Da jeg nådde 254 km/t lå nålen på turtelleren akkurat på rødmerket, så noe særlig mer enn det er vel ikke å anbefale. Farten ble målt med GPS!

Med chip får man ca 180 hk og 380 Nm. Bytter man i tillegg eksos og filter kan man i følge usikre kilder oppnå ca 200 hk og 420 Nm....noe som er målet for meg.

Morsom bil, men det tar litt tid før man klarer å bruke det smale registeret på motoren. Krever litt trening å treffe riktig turtall og gir så man holder momentet oppe.....men når man får det til trekker den godt.

1992 Golf 2 Pasadena

1983 Alpina B9 3,5

1987 Suzuki TSX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidlig i sommer var jeg på tur sammen med 3 andre ned til Østerrike og tilbake igjen. Vi tok turen i en Skoda Octavia TDI 4x4 med 90 hk. Jeg kjørte hele tiden, og etter hvert som jeg ble vant til at motoren helst ikke burde være noe annet sted enn mellom 2000 og 3500 rpm, gikk det utrolig raskt til å være såpass lite motorisert. Holdt greit følge i venstre fil og hadde max. etter speedometer på 210 km/h. Det er rett og slett knallbra til å være en slik bil.. Og snittforbruket på tur/retur Norge-Østerrike? 0.62 med 4 personer, bagasje for en uke og stort sett bånn gass hele veien i Tyskland.. :D Med sånt er det MORO å kjøre!

'87 Mercedes-Benz 300GD (prosjekt rustfiks - i dvale)

Lenke til kommentar
Del på andre sider