Gå til innhold

60kmh --> Satte den i 1.gir.

Ranger emnet


VW G3 GTD

Anbefalte innlegg

Hehe,, Ja, sikkert mange som ler nå, men det er fakta.

 

Lå å kjørte i ca 60 kmh, å satte den i førstegir. Prøvde iallfall :p

 

da kom det en litt fin hylelyd et lite øyeblikk før jeg satte den i nøytral. Merket at Clutchpedalen va sånn rimelig "lett" å tråkke inn, men hakkete. prøvde å sette den tilbake i fjerdegir, å det gikk ganske bra, til tross for at det var tungt da.

 

Vi hopper over til sammendraget:

 

når bilen står i ro, å jeg skal sette den i gir, må jeg bruke litt makt. når jeg da skal ta løs, griper clutchen med en gang jeg begynner å slippe pedalen, og det er masse stygge lyder, men den griper.

 

 

Konklusjon

 

Trenger vel ny clutch til 1979 volvo 244 DL.

 

Har ordnet en "nytype clutch" men da trenger jeg svinghjul med fordypning i.

 

 

 

innspill?

90-Fangere (til golf 2) Ønskes kjøpt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje han bomma på 3. gir..? :p

 

ganske bra gjort det faktisk.

er ikke akkurat short shift på disse kassene heller, hehe.

 

Men intet er umulig.

Husker selv fra tiden når jeg øvelseskjørte.

Klarte fort å gå fra 1. gir til 4. eller fra 2. til 5.

Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg setter da 240'n min i første gir me vilje når jeg ligger i 60 eller mer stadig vekk jeg..! har også kamerater som har gjort det MANGE ganger på tørr asfalt! eneste som har skjedd er at bakhjula låser. hvis man da ikke har sveisa sperre har akselen lett for å ryke etter noen ganger me "låsing". girkassa blir litt lei å få i 1. gir, men det går over når du får gjort det noen ganger:)

Volvo <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjekt å gjøre dette med baktrekk på glatt føre; har man litt flaks går ingenting sundt. En kar i USA klarte å gjøre noe liknende med en Civic Type R-motor i et annet FWD-chassis på tørr asfalt. Fra tredje til fjerdegir under maks aksellerasjon var planen, men han traff andregiret istedenfor. Iflg. girutvekslingen kombinert med litt enkel matematikk ble turtallet han da spant motoren opp i beregnet til cirka 14.000 RPM (rødlinje = ~9.000). ALT inni motoren var knust; stempler, råder, veiv, og ventiler; selve motorblokka hadde et par-tre hull i sidene og av bunnpanna var det bare fillebiter igjen. Biter av innmaten i motoren ble funnet igjen i eksosanlegget, og stemplene så ut som små, bulka sølvkuler på størrelse midt mellom en tennis- og en bortennisball. Ble fort dyrt, gitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår