Gå til innhold

RS 500 cooler i 240

Ranger emnet


wunderbaum

Anbefalte innlegg

  • Svar 46
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

er dette sierra eller escort coolere vi snakker om ?

 

Naila, fra hvilken bil er den vifte kåpa du bruker ?

Noen modifikasjoner for å få den nedi ??

 

(svarte, sierra står det jo i første post)

 

Viftekåpa er originale volvo 940 kåpa som fulgte med motoren.

 

Måtte bare kappe av litt nederst på begge sidene av dekslet, slik at vifta går fri av dekslet.

 

Dette er fort gjort, hvor mye som trengs å kappes ser du med en gang selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

merkelig.....syns alle sier at det er litt for smalt mellom inn/utløpa på cossie-cooler'n til å få plass til radiatoren til volvo, men det der passa jo helt strøkent Naila! Så bra ut og ;)

 

Mye bling-bling rustfritt rør=P morro det ;)

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hviler forresten RS intercooleren oppå de originale gummifestene eller må man sette i nye fester mellom cooler å chassi ?

Snakker da om bunnen av cooleren

 

Med viftekåpa fra 940, har du da fortsatt igjen plastikk fra 940 kåpa mellom turbo/kjøle slangene og vifta ? Slik at kåpa beskytter slangene mot å bli kappa av vifta ? eller er det "åpent" mellom dem ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

merkelig.....syns alle sier at det er litt for smalt mellom inn/utløpa på cossie-cooler'n til å få plass til radiatoren til volvo, men det der passa jo helt strøkent Naila! Så bra ut og ;)

 

Mye bling-bling rustfritt rør=P morro det ;)

 

Takker!

Ja enig der, ble selv positivt overaska da jeg skulle montere coolern:)

 

Må ha høyglanspolering under panseret;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hviler forresten RS intercooleren oppå de originale gummifestene eller må man sette i nye fester mellom cooler å chassi ?

Snakker da om bunnen av cooleren

 

Med viftekåpa fra 940, har du da fortsatt igjen plastikk fra 940 kåpa mellom turbo/kjøle slangene og vifta ? Slik at kåpa beskytter slangene mot å bli kappa av vifta ? eller er det "åpent" mellom dem ?

 

Den passer rett på de to orginale gummi festene mellom rammevange og coolern ja!:)

 

Viftekåpa er kun kappa minimalt, snakker om kun 1-2cm, slik at den går klar av selve vifta. Skal godt kjøres at vifta treffer slangen da, men ja OM radiator mot formodning skulle forskyve seg mot vifta, vil vifta ta i viftekåpa og ikke slangen.

 

Som sagt, dette ser du når du skal tilpasse det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Front:

P1010085.jpg

 

Sett fra motor rom :

P1010076.jpg

 

 

 

Er de bildene som jeg fant nå....Rs500 coolern er stort sett bolt on, kun mindre modifikasjoner trengs:chicken:

 

Hvor kjøpte du den coolern???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok det han tenker på, klart det hadde vært finere med Tiga og høyglanspolerte rør istedenfor alle slangene og klemmene, men alle har ikke tig så da er det jo et bra alternativ det du har gjort.

 

 

Hehe, ja hadde flusst av både klemmer og silikon slanger, så da ble det den løsninga jeg gikk for mtp at jeg ikke kan sveise, eller hadde tilgang til tig.

 

Men får vel etterhvert få det tig'a, men på innsug sia blir det med de 2 "ekstra" slangene, pga jeg kan bytte ut røret med dump flens, til vanlig rør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår